• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • MissKaos

Just nu skadad, normalt sett 40-70km/vecka. Så 40*52veckor över 280km

MrC skrev 2012-12-19 11:19:51 följande:
    Hur många mil springer ni per år?

Jag har sett att det finns en utmaning på bl.a. Funbeat som går ut på att man ska springa 100 mil på ett år. Jag tänker springa mycket mer än så 2013, har inget bestämt mål men 100 mil ska det lätt bli.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Men det blor ju typ 10mil/vecka

Hur ser dina veckor ut

MrC skrev 2012-12-19 11:19:51 följande:
    Hur många mil springer ni per år?

Jag har sett att det finns en utmaning på bl.a. Funbeat som går ut på att man ska springa 100 mil på ett år. Jag tänker springa mycket mer än så 2013, har inget bestämt mål men 100 mil ska det lätt bli.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Waimea

MrC: Jag har sprungit drygt 200 mil i år, och då har jag haft några månader med mindre träning..

Här är en till som ansluter till magsjukeVAB:andet. Lillstårsan blev sjuk natten till igår, var uppe mest hela natten. I går kväll hade det gått över, men på natten började stora killen springa på toa. Han har förvisso precis återhämtat sig från öroninflammation och har säkert lite efterverkningar på magbakterierna av Kåvepeninet, men jag undrar jag.. Blev en till natt med spring, och så har jag VAB:at förmiddagen idag. De verkar vara rätt pigga nu, vi får se hur det blir i morgon. Julledigheten börjar på fredag för mig, känns som om man lever i ett töcken just nu. Inget tränat igår, kanske nåt ikväll..

Var det någon som såg dokumentären om Sixten Jernberg igår? Vilken envis jävel! och vilken fin dokumentär. Jag hade nästan en liten tår i ögonvrån..

• MissKaos

Jag har räknat medicin så ogonen blõder... ser jur fel det blev..4mil vecka minst ger ku över 200mil

MissKaos skrev 2012-12-19 14:32:24 följande:

• MissKaos

Jag har räknat medicin så ogonen blõder... ser jur fel det blev..4mil vecka minst ger ku över 200mil

MissKaos skrev 2012-12-19 14:32:24 följande:

• xmarcusx
    MrC skrev 2012-12-19 11:24:05 följande:
    Jag tänkte inkludera promenader, pw's, roddmaskin, simning och crosstrainer i min utmaning och sikta på 200 mil. Cykel och bil räknas inte. Skrattande
    Kan tänka mig att det landar på 140 mil löpning i år, vilket är mindre än förra året. Kommit igång bra med mängdträningen nu så nästa år kanske det kan bli närmare 200. Beror lite på hur mycket fotboll och innebandy det blir dock.
  • MissKaos

Inget kul.. Börjar få ont i halsen hade tänkt mig att jag skulle testa att springa påd en eländiga foten. Doch städat hela huset: alltid någt!

Maken göder mig med godis etc. Måste snart sy igen pajhålet. Tyngre = sämmre för foten. OCH ryggen (diskskada) brukar vara ybernoga på veckorna och nu är det bara slarv. Jobbigt att få ont...  Iaf: modell tröstätning nu.

Jo: Vattenskada i köket = byggfläkt hela jul/nyårshelgen. Den brummar. Jag har migrän. Får migrän när jag inte kan springa.

Ja ni fattar the basic: LöpAbstinensen är SVÅR

• MissKaos

Sprang idag. vIsade sig var mkt dumt gjort.. Sprang 7km hade tänkt mig kanske 2,5 -5km. Men sen glömde jag mig och vips.. LÅngt borta.
    NU har jag asont igen och har googlat på behandling.
    Jag tycker själv det verkar hjäölpa med hålfotinslägg.
    Gått upp ett par kg (känns på kläderna, har inte vägt mig så jag har dåligt koll) men det är ju inte bra för fötterna såklart. Måste sluta tröstäta..

• Jespis

Waimea, är du jämte? (Stårsan...)

Här har vi ingen tur med magsjukan. Mellanbarnet sö morgon, äldste ons morgon, lilltjejen igår kväll och idag jag... Vi får fira jul på Frösön, helt oplanerat.

• Waimea

Jespis: Nä, Dalarna, men brorsan bor uppöver..

Vi har precis klarat av magsjukan, alla fyra. Jag och mannen sjuknade in samtidigt i lördags kväll. Blir lite väl spännande med en toalett. Nu är vi ok, alla. Tradigt, dock. 

Var ute på en lugn julaftonsjogg i morse. Skogstur, helt orörd snö på stigen/vägen, massor av snö på granarna och helt sagolikt bra grepp med Salomonskorna i kramsnön. Tog dessutom med grannens hund, han var lycklig som ett barnkalas. 

GOD JUL, allesamman!!!

Svar på tråden Löpartråden 13