Ni med migrän?
Låter som "vanlig" migrän tyvärr. Migrän kan vara kopplad till hormoner så att man får det vid äl och mens. Om de har undersökt dig och konstaterat att det inte är tumör eller annat "farligt" så låter det som migrän. Mår du illa också? Kräks elller har kväljningar? Har du aura (alltså att du ser som blixtar eller konstigt ljus eller att synfältet ändras på nåt sätt) ? Jag har migrän sedan tonåren. Inte kul. Ibland kan jag häva anfallet om jag tar mina mediciner så fort jag kan minsta lilla, men ibland är det som att anfallet "måste" få bryta ut och då hjälper det att ta medicinen. Ibland mår jag illa och ibland kräks jag också. Jag kan tipsa om att försöka dra ner på kolhydrater eller iaf att försöka att inte äta "för mycket" kolhydrater och försöka dra ner på socker. Jag äter både kolhydrater och socker men försöker att inte äta för mycket av det, har dragit ner på det. Visa stuider visar att det finns samband mellan migrän och kolhydrater och migrän och socker. Det är visst nåt med insulin och hormoner som kan trigga igång etta nfall. Det finns en bok som heter "Migrän: förebygg anfall, minska symptom och lev som vanligt" av Carol A. Foster. Där finns en del tips och sånt man prova för att försöka minska antalet migränanfall.