Inlägg från: DreamBitch |Visa alla inlägg
  • DreamBitch

Ni med migrän?

Vet inte om det har skrivits tidigare här men jag tar det igen.

Även om en migränmedicin inte fungerar för dig så ska du inte ge upp. Jag har snart gått igenom all migränmedicin på marknaden och till slut hittade jag zomig. Den första på 23år som har fungerat.
    Det ska tydligen även släppas en ny migränmedicin inom ett år som någon svensk har kommit på. Ska tydligen vara ganska lik zomig men den kan också vara värd ett försök. Särskilt om den är billigare än zomig.
    Lycka till!
  • DreamBitch
    Anonym skrev 2010-04-02 23:04:51 följande:
    Funkar absolut inte på mig. Tyvärr, det enda som hjälper är Zomig ( tidigare Imigran men bytt till denna som innehåller samma saker men med mkt mindre biverkningar )
    Zomig och imigran innehåller två skilda verksamma substanser så att påstå att dom skulle vara likadana är en dålig förklaring.
  • DreamBitch
    Anonym skrev 2010-04-02 23:12:16 följande:
    Då gjorde ditt apotek fel. Dom får inte lämna ut läkemedel med olika verksamma substanser.
    Imigran och zomig skulle man kanske kunna kalla för kusiner men det är fortfarande två olika verksamma substanser.
  • DreamBitch

Den verksamma substansen i zomig heter zolmitriptan.
    Den verksamma substansen i imigran heter sumatriptan.

• DreamBitch
    Lindis1974 skrev 2010-04-02 23:13:46 följande:
    Det skiljer ca 20:- mellan dessa så det resonemanget lät märkligt. Dessutom gjorde ditt apotek fel om det endast står imigran på ditt recept. Då får dom bara byta till andra läkemedel som har samma aktiva substans.
  • DreamBitch
    Anonym skrev 2010-04-02 23:19:18 följande:
    Fast det är ju exakt samma tablett bara att dom bytte namn på den.
  • DreamBitch
    Anonym skrev 2010-04-02 23:28:42 följande:
    Det är ju alltid olika för alla men zomig är den absolut bästa migränmedicin jag någonsin har haft och jag har haft migrän sedan jag var 6-7år.
  • DreamBitch
    Anonym skrev 2010-04-02 23:31:59 följande:
    Imigran Novum är mkt billiagre än var Imigran var. Sitter med 2 fp framför mig , en skitgammal Imigran, 6 tabletter 670 kr och sen mina nya Novum. 6 tbl samma styrka. 372 :- Skumt det blev billigare efter de bytte namn..
    Inte så skumt. Det är antagligen olika tillverkare.
Svar på tråden Ni med migrän?