• Dr Börje

    Tråden för sär skrivare

    Jag är en av dom som har tröttnat på hur dagens internet debatörer mer och mer sär skriver sönder det svenska språket. Känslan för det skrivna svenska språket ut armas av engelska influenser. Detta jävla otyg åter finns i näst intill alla trådar här på forumet. Så i och med att jag är en hand lingens karl så tänkte jag försöka skapa rätt och ordning runt detta fenomen. Därför för klarar jag här med tråden för sär skrivare öppen! Har kan du som har dålig känsla för det svenska språket skriva av dig. Så slipper vi lida av din dåliga svenska i de andra trådarna. Du kan skriva om vad som helst, men det finns en viktig regel: - Du måste sär skriva. Inga samman hållna ord är till låtna! Om du vill kan du gärna citera andra tokiga sär skrivningar som du sett i någon annan tråd. Men du får som sagt inte använda samman hållna ord här och du får inte sär skriva i någon annan tråd mer. Ha kul och hjälp till att hålla det svenska språket helt, rent och kraft fullt. Så...med det sagt...tråden är öppen!

  • Svar på tråden Tråden för sär skrivare
  • TyskMamma

    Jag brukar inte sär skriva samman satta ord men när jag såg den här tråden så kittlade det i fingrarna och jag kunde faktiskt inte låta bli att sär skriva!
    Den här tråden är ju som ett virus! Hjälp!

  • bsajanne

    Det är aning en jobbigt att lä sa sär skrivna ord men man kan väl vän ja sig efter tag. Mås te träna mer på att skriva så här. Vilken lång tid det tar att sär skriva allt...ing.

  • pingel

    Det är ju skit bra att man får öva lite så att det går lättare att hitta saker på Blocket. Skinn fåtöljer, mamma kläder, betong plattor, cykel hjälmar och annat som är bra att ha!

  • Aprilia

    Ja famlije liv och blocket är ju två roliga internet sajter där man kan hitta flera sär skrivningar. 90% av alla sär skriver här på FL, verkar som att det smittar, eller är folk verkligen så kassa på svenska språket?


    Tuva 0401 Saga 0703 och Vidar 090914
  • Dr Börje

    Det är gjädjande att se fler debatt intresserade bekänna sig i tråden. Jag hoppas att det kommer ännu fler. Och kom i håg - använd den här tråden till att skriva av dig din brist fälliga svenska. Ladda ur dig dina sär skrivningar här.

    När du väl är här i tråden så har du också ingått ett av tal om att inte sär skriva i någon annan tråd mer. Jag kommer att leka forum polis och slå till med kraft och mål med veten het när du minst anar det.

    Tips och angiverier är förståss väl komna!

  • Honesty

    nädujagblirantiavdettainlägg,hatarsärskrivningarspecielltenjaglästeiettinläggpåsex&samlevnad.
    honvillevetavilka SEX FANTASIER folkhade.
    godnatt

  • Dr Börje
    FrA skrev 2010-04-17 23:07:01 följande:
    Sten tvättade Levis jeans  Dålig, jag vet ;)
    Ja...det var dåligt. Men du försökte och vi har ännu inte infört någon nedre skamgräns. Så även du och ditt bidrag är välkomna
  • Denebola

    Jag håller med Tysk Mamma där uppe om att det kliar i fingrarna och att den här sär skrivnings tråden är som ett jätte virus.

    Jätte jobbigt om man sär skriver i en annan tråd nu och efter en kommer Dr Börje och slår en med kraft och skållar en med veten.

Svar på tråden Tråden för sär skrivare