• sara aandersson

    listan med symtomer!!

    Hejsan har tagit denna listan från en annan, men såg att dom stängt den.

    kryssa i vilka symptomer ni har och vilken dag ni har bim, uppdatara gärna om symtomerna stämde alltså om det var ett {#lang_emotions_minus} eller {#lang_emotions_plus}

    [  ] Svullen mage
    [  ] Vita flytningar
    [  ] Genomskinliga flytningar
    [  ] Huvudvärk
    [  ] Illamående
    [  ] Hunger
    [  ] Ingen matlust
    [  ] Svettningar
    [  ] Glad
    [  ] Deppig/ledsen
    [  ] Humörsvängingar
    [  ] Molvärk
    [  ] Förändrar färg i underlivet
    [  ] Ömma/känsliga bröstvårtor
    [  ] Stickningar/hugg i livmodern
    [  ] Nidis
    [  ] Nästäppa
    [  ] Gasig i magen
    [  ] Dålig i magen
    [  ] Hård i magen
    [  ] Bubblar i magen
    [  ] Sugen på något
    [  ] Finnar
    [  ] Kissnödig
    [  ] Trött
    [  ] Hög temp
    [  ] Ont i ryggslutet
    [  ] Strålningar/ilningar mot ljumsken
    [  ] Metallsmak i munnen
    [  ] Större bröst
    [  ] Ont vid sex
    [  ] Yrsel
    [  ] Fryser
    [  ] halsbränna
    [  ] Sjukdomskänsla
    [  ] Synliga ådror på brösten
    [  ] Törstig
    [  ] Drömt att du plussat

  • Svar på tråden listan med symtomer!!
  • skumgodistessan
    sara aandersson skrev 2010-04-01 18:55:30 följande:
    ja det är det verkligen! inbillar mig själv var månad, fick mens för en timme sen, blev ledsen för den kom 5 dagar för tidigt!! men man kan se det positivt att man inte får en december bebis tycker lite synd om barnet om man fått de :)
    Men snälla nån, vet att många tycker synd om december-bebisar för att dom kan vara nästan 1 år yngre än sina klasskamrater... men tro mig det betyder inte att dom kommer hamna efter eller inte ha kommit lika långt i utvecklingen.
    Jag jobbar med barn och där finns en pojke som är 5 år ( har precis fyllt nu i dec) och han är precis lik sina klasskompisar,  dom har till och med kommit fram till att han är mer mogen och smartare än resten i sin grupp.
  • Funderareee

    Jag plussade idag på BIM +10 chokerande och kul på samma gång.
    Inte konstigt att man har så mycket symtom då

  • Emmmi89
    Jag håller med dig Skumgodistessan, Jag kan ta min storebror som exempel. Han är född 21 December och han var typ den största hjärnan i klassen hela högstadiet. Dock la han inte manken till på gymnasiet på grund av brist på motivation. Så idag läser vi samma mattekurs på komvux.. Han får MVG på varje prov, det är bättre än alla de vuxna också.Så det spelar väl ingen roll när man är född på hur mogen eller smart man är.. Jag tycker inte synd om decemberbarn. Jag vill ha barn, och struntar i vilken tid på året jag får det. Det är mindre viktigt för min del, jag vill bara ha ett barn NU! 
    Funderareee skrev 2010-04-01 22:54:42 följande:
    Jag plussade idag på BIM +10 chokerande och kul på samma gång. Inte konstigt att man har så mycket symtom då
    Grattis!! Jätte roligt. Lycka till så jätte mycket!! {#lang_emotions_laughing}
  • skumgodistessan

    JJJJJAAAAG Har fått ett PLUUUUSSSSSSSSSS!!!!!

    jäklar, känns inte sant. =D
    och jag somskulle ner på mitt första läkarbesök för ivf nu den 22 april (vilket jag nu kan avboka =P )

  • iwantababy

    Jag har BIM imorgon Lördag... 
    Jag jobbar ett par timmar varje natt och har den senaste tiden varit lite illemående på natten... men sen har de gått över och inte kommit tillbaka föränn nästa natt så på dagarna är jag kry som bara den...
    Inatt var jag ju ledig och vaknade till och med och var lite illamående. när jag gick på toan imorse så "droppade" det ut vita flytningar en liten stund!

    Vad tror ni... kan det vara grav. tecken?? *hoppas*

    Tänkte att jag skulle göra ett grav. test den 7/4 om mensen inte kommit då... för den dagen firar jag och sambon 3 år... vad vore bättre present än ett positivt gravtest.... f**n va jag hoppas!!!

  • sara aandersson

    grattis till er som plussat!!

    jag menade inte att mitt barn skulle vara sen i utvecklingen, jag fyller är den 29 december, jag hatar det! eller nu ak´´´skiter jag mest i vilket, men hur kul är det att fylla 18 sist av alla sina jämnåriga?

  • SaraKlippan

    Hejsan!


    Jag fyller år den 19 december och har alltid fått Julklappspresenter! inte alls kul! :(
    Dessutom var man sist alla de viktiga födelsedagar i livet, som tex moppe. När jag fick moppe så var de andra redan trötta på sina och skulle snart börja övningsköra! 
    När de andra gick på pubben fick en annan sitta hemma! :(
    Håller med er som tycker det är trist att vara födda i december och inte vill sätta ett barn till världen denna månad pga det.
    Men så typiskt som det än är så blev ja gravid och ska förhoppningsvis få barn den sista november! är ju inte december... men nära nog!
    Beror nog på att man inte ville ha barn då och eftersom de inte tatt sig innan så tänkte ja att då tar de sig inte nu heller! Men de gjorde det! Haha de e nog lite sant de där att man inte ska tänka på det!
    Men jag är glad ändå! :D 
  • Glad lessen
    [ x ] Svullen mage
    [ x ] Vita flytningar
    [  ] Genomskinliga flytningar
    [  ] Huvudvärk 
    [ x ] Illamående 
    [  ] Hunger
    [  ] Ingen matlust
    [  ] Svettningar
    [  ] Glad
    [  ] Deppig/ledsen
    [ x ] Humörsvängingar
    [ x ] Molvärk
    [  ] Förändrar färg i underlivet
    [  ] Ömma/känsliga bröstvårtor 
    [ x ] Stickningar/hugg i livmodern
    [  ] Nidis
    [  ] Nästäppa
    [ x ] Gasig i magen
    [  ] Dålig i magen
    [ x ] Hård i magen 
    [ x ] Bubblar i magen 
    [ x ] Sugen på något
    [ x ] Finnar
    [  ] Kissnödig
    [ x ] Trött
    [  ] Hög temp
    [  ] Ont i ryggslutet 
    [ x ] Strålningar/ilningar mot ljumsken
    [  ] Metallsmak i munnen
    [  ] Större bröst
    [ x ] Ont vid sex
    [ x ] Yrsel 
    [  ] Fryser
    [ x ] halsbränna
    [  ] Sjukdomskänsla
    [  ] Synliga ådror på brösten
    [  ] Törstig
    [ x ] Drömt att du plussat

    Drömde att jag var gravid. Har bim den 8 april
  • annakohler

    mina symtom är kvar illamåendet kommer så fort jag äter

Svar på tråden listan med symtomer!!