• Nallepuhmamma

Gravid och huvudvärk i flera dagar

Vet inte om huvudvärken beror på vädret eller pga min panikångest som jag har ibland eller om man får det när man är gravid?

Jag kan inte minnas att jag hade det såhär mycket och iflera dagar med mina andra två barn utan va då ibörjan när man precis plussat.

Nu är det dock huvudvärk och ofta så kommer smått illamående som gör att man får upp lite som kvälningar typ.

Hur vanligt är det?

Är i förövrigt i v 18 om man räknar från sista ul (Ska ta nytt mera exakt den 8:e april)
  • Svar på tråden Gravid och huvudvärk i flera dagar
  • anja1661

jag är i v.12 och har haft min huvudvärk i snart 3 veckor!!!! har fått lämna extra blodprov och ska göra täta blodtryckskontroller .....
    ring din bm och hör med henne/honom!

• benzia

hej, jag hade huvudvärk i konstant nästan i typ 12-15 veckor både med förra och denna. {#lang_emotions_frown} Huvudvärken gav med sig runt v.26.27 tror jag {#lang_emotions_undecided} min huvudvärk berodde enligt min barnmorska på hormoner,( alla mina värden har varit bra) och de ska tydligen vara ganska så vanligt.

• lundmark

Jag är i vecka 18 och har haft kraftig huvudvärk i 5 veckor.. Enligt barnmorskan så är det ingen fara {#lang_emotions_smile}

• anja1661

kanske ingen fara men det e ju skitjobbigt!!!
    jag orar inte med vardagen och alvedon hjälper inte
    hur ska man stå ut??

kan heller inte be om en sjukskrivning då jag e student...

• Rosahjärta

Hej ! jag är gravid i vcka 13 och har haft huvudvärk i nästan en vecka nu :/ ! känner då att de är runt hela huvudet och att ja har lite ont i ögonen samtidigt. . Kan de va lågt järnvärde?

• Emmagumsan

Googlade och fann tråden.. Har också ont i huvudet till och från nästan varje dag.. Ibland flera dagar i rad och det är inte lite.. Känns bakom ögonen, sen i bakhuvud ner mot nacken, inne i nacken om man beskriver lite krasst. :)

Får väl ringa BM jag med..  Hörde att huvudvärk kan vara ett tidigt tecken på havandeskapsförgiftning, men inte så tidigt som i v 15 som mig antar jag..

Hur har det gått för er andra? Fått bukt med huvudvärken..?

Trist när man ska iväg och jobba vaken natt snart.. :S

• anja1661
    Emmagumsan skrev 2010-11-24 17:29:18 följande:
    Googlade och fann tråden.. Har också ont i huvudet till och från nästan varje dag.. Ibland flera dagar i rad och det är inte lite.. Känns bakom ögonen, sen i bakhuvud ner mot nacken, inne i nacken om man beskriver lite krasst. :)

Får väl ringa BM jag med..  Hörde att huvudvärk kan vara ett tidigt tecken på havandeskapsförgiftning, men inte så tidigt som i v 15 som mig antar jag..

Hur har det gått för er andra? Fått bukt med huvudvärken..?

Trist när man ska iväg och jobba vaken natt snart.. :S
    jobbigt!!

min lilla pärla e nu 6veckor och huvudvärken höll i sig länge...min huvudvärk visade sig vara stressrelaterad då den försvann helt när jag gick på sommarlov.

hoppas din huvudvärk ger med sig snart!
Svar på tråden Gravid och huvudvärk i flera dagar