• Underbara ungar

    Mammor & bebisar från tråden BF Januari Del 2

    Tråd nummer 2 för oss som hade BF i januari 2010.
    Här kan vi prata om allt och alla och följa varandras bebisars framsteg och olika upptåg.


    Axel o5o92o * Enya o7o824 * Isaac o91211
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-30 08:18
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m51592698.html

    Bilder på våra små underverk !
  • Svar på tråden Mammor & bebisar från tråden BF Januari Del 2
  • LilaRos

    Nä men tjenare :) Här var det rent och snyggt ;)

    Pumpade ur brösten i går vid 23.30 och nu har det börjat spänna YTTERST lite i dom.. Inte mycket mjölk kvar! Ska prova att trycka ut sedan, men bara tills det inte spänner.

    Sen ska jag iväg och klappa bebis mage! Ungen där inne ska bannemej ge mig en spart har jag bestämt ;)

  • AmandaBrun
    LilaRos skrev 2010-03-30 08:21:40 följande:
    Nä men tjenare :) Här var det rent och snyggt ;) Pumpade ur brösten i går vid 23.30 och nu har det börjat spänna YTTERST lite i dom.. Inte mycket mjölk kvar! Ska prova att trycka ut sedan, men bara tills det inte spänner. Sen ska jag iväg och klappa bebis mage! Ungen där inne ska bannemej ge mig en spart har jag bestämt ;)
    Jag pumpade ut lite när det spände som värst...kanske läckte i fem dagar eller nått...nu har det sinat helt och dom hänger som vackra taxöron {#lang_emotions_tongue_out}

    Var e alla??  *Ekoekoekoekoeko*



    Jag mår illa.
  • LilaRos
    AmandaBrun skrev 2010-03-30 09:03:54 följande:
    Jag pumpade ut lite när det spände som värst...kanske läckte i fem dagar eller nått...nu har det sinat helt och dom hänger som vackra taxöron Var e alla??  *Ekoekoekoekoeko* Jag mår illa.
    Här har det redan sinat en hel del vill jag lova! Trotts amning varige mål innan då. från 160ml efter 5h till 60 efter 5h / 100 efter 9h.

    Inte kul att må illa! Uah.

    Härligt vårväder i dag btw. Solen skiner och båda pojkarna ligger och sover. Fridfullt!
  • AmandaBrun
    LilaRos skrev 2010-03-30 09:05:51 följande:
    Här har det redan sinat en hel del vill jag lova! Trotts amning varige mål innan då. från 160ml efter 5h till 60 efter 5h / 100 efter 9h. Inte kul att må illa! Uah. Härligt vårväder i dag btw. Solen skiner och båda pojkarna ligger och sover. Fridfullt!
    Å najjs! Jag har fått springa mellan toaletten och en förstoppad bebis sen halv åtta.....men nu sover han som en gris
  • virre85

    Så nu har jag me hoppat över.
    Idag ska jag sätta in hormonspiralen, hoppas de inte gör allt för ont. Alla säger ju olika, haha
    Usch sitter i en jävla telefonkö, för väntad tid 29 minuter yes liksom.


    (¯`°?.¸ ღ♥Elias 071103 & Elin 100108♥ღ ¸.?°´¯)
  • AmandaBrun
    virre85 skrev 2010-03-30 09:10:35 följande:
    Så nu har jag me hoppat över. Idag ska jag sätta in hormonspiralen, hoppas de inte gör allt för ont. Alla säger ju olika, haha Usch sitter i en jävla telefonkö, för väntad tid 29 minuter yes liksom.
    FK?
  • LilaRos

    Kan inte vara roligt med förstoppad bebis, stackars liten!

    jag kände bara lite gran när de satte in hormonspiralen. Trode det skulle göra skitont men nej då :) Nemas problemas.

    Men nu blöder ajg konstant i stället. Satte in den den 15onde och blöder fortfarande. Haft 2 blödningsfria dagar. Och nej, trosskydd räcker inte :(

  • AmandaBrun

    Han klämmer så han blir helt röd i huvvet!

    Vi har rapsolja i ersättningen men den lägger sig liksom som överst och han äter sällan upp den sista "slatten"...nån som har nått bra tips på vad man kan ha i istället?

    Vet MÅNGA som har fått problem med blödning efter att ha satt in hormonspiral...men det gäller ju bara att hålla ut o sen ställer det in sig som oftast.

  • LilaRos

    bm sa ju att de första tre månaderna e de vanligt med blödningar. Så om jag blöder längre än 4 åker den ut.

    jag har hört messmör men vet inte. Äter han upp den sista slatten om du gör en mindre portion?

    Annars borde det väl gå att ge lite rapsolja på sked?

  • AmandaBrun
    LilaRos skrev 2010-03-30 09:19:00 följande:
    bm sa ju att de första tre månaderna e de vanligt med blödningar. Så om jag blöder längre än 4 åker den ut. jag har hört messmör men vet inte. Äter han upp den sista slatten om du gör en mindre portion? Annars borde det väl gå att ge lite rapsolja på sked?
    Ja va dum jag är.....
Svar på tråden Mammor & bebisar från tråden BF Januari Del 2