• Babe

om inte pergotime fungerar...?

Hej hej! 

En fråga till er, som pergotime inte gett någon fullständig ägglossning, vad har ni fått prova sen? Sprutor, pergotime kombinerat med andra mediciner...? 
    Alla tips och råd är varmt välkomna...!
    Jag ska få träffa min doktor om några veckor för att prata lite framtid... jag önskar inget hellre än att få igång ägglossning och få en CHANS till syskon...:) 
    Kramar/ Babe
    ~ varje litet steg tar mig närmare mitt mål ~
  • Svar på tråden om inte pergotime fungerar...?
  • Babe

Oj, jag hann just skriva i den nya tråden (med samma fråga) som du skapat...  vi kanske kan "träffas" där :)
    Mvh. Babe

• Babe

Dahlia: Tack för ditt svar! Oj, vilken resa ni gjort... kramar till dig vännen!!! Mina barn är prematurer alla tre, men har klarat sig bra, och ögonen tåras när jag läser om din son... styrka till er och lycka till! Kram!

En fråga: När man tar sprutorna, måste man då kontrolleras med blodprover eller VUL och hur ofta, och gör man det även om man gör det flera månader i rad? 
  • Babe

Dahlia: Tack snälla för ditt svar... jag ska träffa dr idag, hoppas så att vi får ngt att hoppas på iaf :). 

Mina är födda v 32, 35+35... de hittades ingen "orsak" till prem.förlossningen, men dr konstaterade att jag nog tyvärr hör till gruppen kvinnor som av naturen föder sina barn i förtid... 
  • Babe

Det blir nu provera+dubbel pergotime i 6 månader framöver... sen får vi se :)

• Babe
    Har ni tagit blodprover inför behandling med pergotime? 
    Jag fick ta prover på ämnesomsättning och hormoner men det är nu 5år sen (inför första behandlingen) då var allt ok, men jag har blivit äldre och hunnit föda 3 barn efter det, mycket kan ha hunnit ändras... borde göras som rutin egentligen innan man tar pergo eller annat, då det ju är lönlöst att ta pergo om inte värdena i övrigt är ok.
    Väntan på en liten: Hur går det, har du börjat med pergotime? Jag har just avslutat proveran och väntar på mens för att testa pergo dubbel ytterligare, fick utskrivet för 6månader... har inga höga förväntningar på pergon men lite hopp ger det iaf :)
  • Babe

Beyond: Tack för svaret :) 

Vi har tre barn med hjälp av IVF. Har testat enstaka kurer pergotime innan, men utan lycka... Orkar inte med fler IVF (och dyrt är det!!) i dagsläget. Jag svarade bra på sprutorna vid IVF (det är samma som du tar) så kanske vi får ta till dem snart om inte pergotime funkar... Lycka till! 
Svar på tråden om inte pergotime fungerar...?