Vad glad jag blir när jag efter flera månaders frånvaro i tråden loggar in o märker att ni håller liv i tråden. Tack!
Matteo har i princip samma rutiner som Lumix Amy. Nästan exakt samma tider. Fast nu har jag börjat ge honom väldigt lite frukt på eftermiddagen o sedan en matig middag vid 17 oxå så han äter ordentligt med mat 2 ggr om dagen. Märker att han kan leva på frukt o gröt annars o precis som Bels Jack skulle Matteo kunna äta jämt!
Jag gör den mesta maten själv. Trodde jag aldrig om mig själv, men det är ganska kul. Särskilt fruktpuréerna tycker jag, för de kan man ju smaska i sig massor av själv. Mums!
Har börjat att inte mixa det så väl nu o han verkar gilla det ändå. Fast ibland sätter han ju lite i halsen. De färdigköpta fruktburkarna super att ha med sig i skötväskan eftersom de inte behöver vara kylda för o hålla sig fräscha.
Har försökt ge honom välling några gånger, men han vägrar. Bara om jag ger det i skål och med sked. En kompis tipsade att blanda en portion med hälften välling hälften bröstmjölk, så jag ska prova det. Ammar morgon o kväll, men har tagit bort amning på eftermiddagen även om Matteo vill amma... Känns jättejobbigt, men det beror på att jag ska börja jobba på onsdag. Puh! Vet ju att min man vill vara hemma minst lika mycket som jag, men nu när det bara är en dag kvar av mammaledigheten har jag lite ångest... Fast jag kommer vara ledig måndagar o fredagar, men det känns ändå som ett stort steg o vara ifrån honom 3 heldagar i veckan, plus att jag kommer jobba 11-12 timmar varje torsdag... Men jag är glad att Matteos pappa är engagerad, det är inte det, o så har jag haft turen att få ett superjobb
Jag ska jobba med babyrytmik, mammaluncher, barnkör, barndans o söndagsskola i vår kyrka. Så det blir säkert en jättebra höst o vår. Har fått ett vikariat på ett år.
Någon annan som ska börja jobba snart?
Matteo har fått de två tänderna nere nyss. Var inte alls gnällig o så, fast det var lite mer blöjbyten några veckor. Idag har jag inte bytt någon bajsblöja alls, för han har bajsat på pottan 3 ggr! Hade inte alls tänkt pott-träna så här tidigt, men när jag märkte att han alltid bajsade på morgonen när han satt på golvet o jag gjorde i ordning frukost så köpte vi en potta och efter att jag ammat honom på morgonen sätter jag honom på pottan. Det funkade redan första dagen. Sedan är det inte varje dag det lyckas, men nästan. O under dagen sätter jag honom på pottan efter lunch o nån gång till ibland när jag märker att han pressar, som idag. Fast när vi är iväg på dagarna, o det är vi mycket fortfarande..., så struntar jag i pott-träningen helt. Han är ju ändå bara 8 månader, men det känns skönare för honom att slippa ha bajset i rumpan. Han verkar gilla pottan faktiskt.
Nån mer som pott-tränar?
Oj, är nog många av er som inte orkar läsa mitt långa inlägg... O jag som inte varit flitig här inne över sommaren heller, men men. Jag hoppas nån läser det o får ut nåt av det. Jag tycker verkligen om att läsa era! Ska gå tillbaka nu o catcha upp lite. Sov gott!