Fortsättningstråd för oss som hade BF runt jul 2009. Del 2.
Å fy så tråkigt Sessan :( Livet är jävligt orättvist ibland..
Kram på dig och ta hand om dig!
Å fy så tråkigt Sessan :( Livet är jävligt orättvist ibland..
Kram på dig och ta hand om dig!
Stort grattis Lumix!
Hej allesammans! Stort grattis till dig och din graviditet Lyckospeja! Och jag ska hålla tummarna för er som är mitt uppe i syskonförsök!
Här rullar veckorna på i en rasande fart. Magen börjar se ut som en badboll och jag är redan i v.25. Mår faktiskt väldigt bra just nu. I början av graviditeten så mådde jag vansinnigt illa och dessutom så kunde jag inte kissa på två veckor (fick gå med kateter), men nu verkar det som att det flyter på
Jack är ännu lyckligt ovetandes om uppståndelsen och fattar inte alls varför mamma är tjock
Har era barn börjat prata ännu? Min verkar ha fastnat på "lampa" och säger inte så mycket annat mer än en massa lustigt på sitt egna hittepå-språk. Pappan i familjen är djupt orolig ha ha...
Sprayare:
Sprutare:
Äggplockning:
Ruvare:
Waiting 4U: syskonförsök 1 TD 24/10
Gravida:
lyckospeja
Bel, BF 1/2
Waiting for U, jag gjorde FET i stimulerad cykel så jag hade "symptom" av hormonerna. Men det som gjorde att att jag vågade hoppas var att jag inte började småskvätta några dagar innan förväntad mens som jag brukar göra. Det är några plågsamma veckor att vänta! Men det kändes lite lättare denna gången när man gjorde FET än när man höll på med alla nedregleringar, sprutor och skit. Eller vad tycker du?
Var hos BM igår och fick lyssna på hjärtljuden för allra första gången! Så härligt! Allt såg bra ut men jag hade lite dåligt blodvärde och har fått börja äta 2 st järntabletter om dagen. Magen var precis så stor som den skulle och än så länge har jag bara gått upp 5 kg vilket känns väldigt skönt, då jag tycker att man är tung och klumpig som man är
Jag gissar på att det är en lite kille denna gången också eftersom allt är precis som första graviditeten!
Om någon vecka ska jag på glukosbelastning. Det är ju ingen trevlig upplevelse, men nog så viktig och jag hoppas verkligen att värdena ser bra ut! Gör ni glukosbelastning på era landsting?
Ha en bra dag!
Kotten, vi betalade också 13.000:- för vårt FET. Så tråkigt att det ska kosta så mycket pengar, precis som att man inte har nog med bekymmer ändå! Håller tummarna för ett fint plus i helgen.
Vi och lilla hjärtat, nej vi har inte tagit redan på könet. Förstår att vissa vill veta, men för oss så spelar det verkligen ingen roll
Vet du vad ni väntar?
Namn är svårt denna gången! Har funderat lite på Tor och Liv. Eller kanske Måns och Stina. Ha ha...
Har kommit på i allafall att vi tycker om korta enkla namn
Ett livligt barn är det som huserar i magen, herregud vad det buffas, sparkas och snurras! Ibland känns det som att hela magen håller på att vändas ut och in. Men oj så mysigt. Jag och den lille ligger och småpratar och knuffas lite på kvällarna, och det är nästan lite sorgligt när man vet att detta är sista graviditeten. Ja, sen blir det inte fler barn har vi kommi fram till. Jag orkar inte vara kvar i den här "skaffabarnperioden" med IVF, FET och känslosvallningar längre. Efter denna graviditeten ska vi bara njuta av våra barn och vår lilla familj
Jack har snöat in på "Pippi" så jag kan nog alla repliker utantill nu
Försökte få honom att titta på något annat, men det var tvärnej. Tecknat bryr han sig inte alls om.
Han får lov att sitta och titta på Tv en stund på kvällen efter dagis medan vi lagar mat. Och han får titta lite på morgonen när vi är lediga. Annars hade han nog kunnat sitta där dygnet runt tror jag
Var gjorde du ditt FET lyckospeja? 8000:- är mycket pengar det med ,men 13.000 som vi betalade tyckte jag var lite väl magstarkt. Som tur är så har jag väldigt snälla föräldrar som hjälpte oss med en del.
Gjorde du KUB förra gången också? Jag funderade på det, men sen fegade jag ur och vågade inte! Men jag har tänkt mycket på det nu i efterhand, då det börjar närma sig förlossning. Man önskar ju bara att allt är bra med ens lilla barn!
Haha, de är ju för roliga de små,vägrar dricka välling bara för att hon inte få se Alfons
Ja ,jag säger då det.
Fy så trist Kotten, j*vla mens...
Spännande med FET dock! Tycker också det var tråkigt att det skulle kosta så mycket pengar, men förhoppningsvis går det på första försöket
Vi och lilla hjärtat, ja foglossningar är verkligen inget kul. Jag har som tur är inte speciellt mycket själv, men en kompis till mig har fått ett bälte för sina fogar. Håll ut, det är inte långt kvar nu
Här rullar det på i en rasande hastighet! Kom på att vi inte ens har hunnit i väg och tittat på syskonvagn. Får helt enkelt göra det i mellandagarna.
Var på "besiktning" igår. Blodtryck, magmått, hjärtljud och vikt var godkänt, däremot har jag ett helsike med mitt blodvärde. Har trilla ner till 111 nu, trots att jag äter 2 st Duroferon om dagen. Jag blir knäpp! Försöker tänka på att äta mat med mycket järn i, men det hjälper dåligt. Förra graviditeten hamnade jag på 90 och det är ju i princip anemi. Tyckte jag att jag var trött ha ha
Nåväl, inte många veckor kvar, så jag hoppas att värdena håller sig i kragen.
Om någon vecka är det dags för UL, ska bli så spännande! Får ni också ett extra UL bara för att det är en IVF-graviditet?
Ha det gott!
Ja just det, glukosbelastningen gick bra, värde 7,3 så nu kan jag äta julgodis i lugn och ro
Grattis Diggilo så roligt! Hoppas du mår bra
Stort grattis Kotten! Så härligt!
Själv går jag verkligen i väntans tider. Har precis gått in i v 36 och känner mig helt sprickfärdig!
Har haft en lugn och skön jul och har redan gått hem ifrån jobbet, så nu ska jag bara njuta av min lediga (nåja, jag har ju en två-åring också) tid innan bebisen kommer ![]()
Hej!
Ville bara uppdatera lite snabbt...
Den 2/2 föddes vår lille kille, 4100 g tung och 51 cm lång. Värkarna startade lite försiktigt på morgonen när jag satte fram frukost till mig och Jack, så det vara bara att ringa hem sambon från jobbet (han hade nästan precis kommit dit) ner med Jack till dagis och vidare till BB. Dit kom vi ca 09.00 och kl 12 mitt på dagen så kom han, 3 timmar tog det!
Han hade navelsträngen virad runt hals, axlar och mage så han var rättså medtagen när han föddes och andades inte direkt, men kom igång efter några sekunder så det var aldrig någon direkt fara, men min sambo tog väldigt illa vid sig då det såg rättså otäckt ut. Själv fattade jag ingenting då jag var hög som hus där jag låg
Men nu är vi hemma allesammans och vi mår sååå bra!
Hoppas ni andra också gör det. Ser med spänning fram emot alla bebisar som ska ploppa ut snart!
Kram på er!
Stort grattis Vi och lilla hjärtat! Vilken underbar liten kille!
Här hemma har vi äntligen landat efter mycket om och men. Åkte nämligen på bröstinflammation (f*n vad ont det gjorde) och 40 graders feber andra veckan efter förlossningen och fick knapra antibiotika, vilket resulterade i att amningen blev konstig och att den lilla inte fick tillräckligt med mat utan gick ner i vikt. Så nu kör vi flaska istället och lillkillen har ökat i vikt igen
Storebror tar det mesta med ro och är inte speciellt svartsjuk. Problemet är väl att eftersom Jack är så liten så förstår han inte alltid att han ska ta det lite försiktigt runt lillebror, dessutom så är han i något slags stadie då allt ska kastas och slängas hejvilt, så man får verkligen ha ögonen på helspänn och inte lämna dom två själva en sekund. Men förutom det så vill gärna Jack vara med när man byter blöja och han vill gärna pussa lillebror och stoppa nappen i munnen
Jag trodde verkligen att det skulle bli kaos här hemma, men det går verkligen jättebra även med sovandet på nätterna (som är bland det viktigaste). Visst är det jobbigt att vara tvåbarnsmor, men herregud samtidigt så är det ju så vansinnigt mysigt och man är ju så löjligt stolt över de här små gossarna som man har klämt fram!
Tänk...för några år sedan visste man inte ens om man någonsin skulle få några barn och nu är dom här, friska och helt underbara!
Stort grattis Lyckospeja till den lille killen! Var han stor, liten? Vad tycker syster om lillebror?
Visst är det en märklig känsla att ha två
Kram på dig och ha en trevlig midsommar!