• Missvampiria

Fortsättningstråd för oss som hade BF runt jul 2009. Del 2.

Fortsättningstråd för oss som hade BF runt jul 2009. Nu är våra små underverk äntligen här!

Nya deltagare i tråden undanbedes vänligt men bestämt. Hoppas ingen tar illa upp, men vi har hängt ihop enda sen början och kämpat lite extra för att få våra små.
    LISTAN för oss som Kämpat, Väntat & Längtat {#lang_emotions_heart}:

Kotten7381 (ca 2½år) - Födde en liten William 4/11! (BF 1/1)
    Satin (3 år) - Födde en liten Leon 30/11! (BF 15/12)
    Chelh - Födde en liten Mio 4/12! (BF 15/12)
    vi och lilla hjärtat (2 ½ år) - Födde en liten Matteo 15/12! (BF 21/12)
    Nallebjörnis - Födde en liten Michaela 16/12! (BF 7/12)
    Poddan (2 år, 11 månader) - Födde en liten Elvira 16/12! (BF 9/12) 
    Waiting 4U (ca 4år) - Födde en liten Hugo (?) 21/12! (BF 15/12)
    MissMarti (1år, 4 månader) - Födde en liten Oliwer 21/12! (BF 21/12)
    Bel (2 år) - Födde en liten Jack 22/12! (BF 17/12)
    lyckospeja (3 år, 3 månader) - Födde en liten Elvira 26/12! (BF 19/12)
    Sessan4 (5år) - Födde en liten Matilda 27/12! (BF 25/12)
    Lastbilslillan (ca 1,5 år) - Födde en liten Cindy 28/12! (BF 2/1)
    Diggiloo (ca 7-8 år) - Födde en liten Wilma den 30/12! (BF 17/12)
    Lumix (ca 4 år) - Födde en liten Amy 1/1! (BF 26/12)
    Missvampiria (ca 1,5 år) - Födde en liten Tim (?) 4/1! (BF 26/12)
    ~Neo 16/1-07 och Tim 4/1-10~
  • Svar på tråden Fortsättningstråd för oss som hade BF runt jul 2009. Del 2.
  • Lumix

Vad söt han är med sina 2 tänder som syns nedtill Kotten Kul att du fick till ett kort så vi kan se hur han växer

Vad kul för er Diggiloo med syskonförsök. ja tänk om vi bli synkisar igen!  Vore ju himla häftigt måste jag säga. Vart är det ni går någonstans nu igen?

• Nallebjörnis

Nu har ja äntligen kommit ut på FL igen..
    Här är allt bra.. Michaela har hunnit bli 1 år och går runt här hemma..
    Börjar dagis 1 mars ska bli sååå spännande och kul både för henne och mig ja saknar ju jobbet nu.. haha

*Michaela Victoria 091216* www.familjenmillberg.bloggplatsen.se
  • Bel

Hej allesammans! Förlåt att jag har lyst med min frånvaro, men ni vet ju hur fort tiden går:)
    Jack har ju fyllt 1 år och går galant här hemma nu! En stor "liten" kille nu som är 82 lång och väger över 12,5 kilosar:)
    Vi håller på att skola in på dagis för tillfället och det verkar gå bra, men det känns lite i mammahjärtat...
    Men precis som Nallebjörnis säger så är det spännande och det ska bli roligt att börja jobba igen.
    Vi har valt ett litet mysigt dagis här ute på landet där vi också bor, och alla är så snälla och flexibla, så det blir nog bra:)

Såg att ni hade börjat snacka lite om syskon! Är så vansinnigt sugen på en liten! Har redan pratat med Curakliniken (där vi gjorde IVF) och enligt dom så är det inga köer utan det är bara att köra på. Pirrigt värre:)
    7 st småttingar ligger i frysen och väntar, så som läget ser ut nu så sätter vi nog igång april/maj.
    Måste ju hinna jobba lite först i allafall haha!

Frågan är då vilket man väljer naturlig FET eller hormonstyrt? Hjälp? :)

• vi och lilla hjärtat

Kul med aktivitet i tråden! :) Spännande nu och följa er om det blir syskon snart... Vi har nog bestämt att låta det bli som det blir. Alltså, inte skydda sig, men heller inte ta hormoner och sprutor och så och försöka aktivt. Kanske lyckas det bättre för oss om man inte har nån press. Känner att ett barn är allt jag orkar nu för tiden... Är underbart att vara mamma, men mer krävande än jag trodde! Känns riktigt bra faktiskt att det är en win-win situation just nu iaf. Blir vi gravida kommer vi bli överlyckliga såklart, men blir vi inte det blir jag också lycklig liksom. För vi har ju Matteo. Fattar ni vad jag menar? Kanske kommer jag inte känna likadant om några år, eller kanske bara ett halvår, men så känner jag just nu och det känns verkligen bra! 

Jag har jobbat sedan Matteo var 8-9 månader. Egentligen för tidigt för mig, men det känns gott nu att han har sån fin kontakt med sin pappa, fast han föredrar fortfarande mig och är mammig när jag är i närheten.  Jag gillar att jobba de flesta dagar, är hemma mån och fre, så det är gött att ha både ock.  Till hösten hoppas jag nästan att jag inte får något jobb alls (har ett vik. juli ut) så jag kan vara mammaledig då om jag har några dagar kvar det vill säga... ;)

Matteo kan egentligen gå många steg själv, men hasar hellre på rumpan fortfarande. Han är väldigt smidig och rörlig i hela kroppen helt plötsligt eller vad jag ska säga. Känns verkligen som att det hänt mycket med hans grovmotorik senaste månaden. Så roligt att se hans framsteg och glädje! :) Och han pratar hela tiden! Tydliga ord är väl mest mamma, pappa, titta och hej hej, men jag tycker mig börja urskilja fler och fler härliga ord. Han härmar mycket sånger och ramsor och melodier tycker jag och det är bara så sött! 

Kram på er allihopa! Ska lägga ut ny bild på Matteo snart. Jättekul o se hur stor William blivit Kotten :) Ni andra kanske också lagt ut nyare bilder. Jag ska gå in snart igen och kolla runt lite nogrannare. Godnatt! 

• Missvampiria

Var ett tag sen jag var inne i tråden nu. Kul att se att det börjar bli dags för syskonförsök. Lycka till till er som försöker!
    Här blir det nog inga mer barn. Men jag har ju mina 2 mirakelpojkar och det är jag nöjd med

Tim tog sina första steg i mitten av december och nu går han helt sen några veckor tillbaka. Så stora dom blir när dom börjar gå!
    Om 2 veckor börjar vi inskolning på dagis, blir samma dagis som storebror går på. Jag har jobbat 1 månad nu och min sambo ska alltså vara pappaledig 1 månad till.
    7 tänder har tittat fram, men han pratar inte mycket. Mamma och lampa (eller pha som han uttrycker det) är väl det han säger. Säger såklart pappa också men vet inte om han syftar på pappa eller om han bara säger det för att han kan

~Neo 16/1-07 och Tim 4/1-10~
  • Lumix

Jag tycker det är så roligt att kunna läsa om alla framsteg, stora och små, som våra små älsklingar gör. Tänk vad tiden går fort ändå. Det känns helt overkligt ibland att det är 1 år sedan dom föddes!

Vad roligt att det är fler som bestämt sig för syskonförsök i tråden Skrattande Jag tycker det känns så overkligt att hålla på med syskonförsök. Det var ju inte länge sedan man undrade om man någonsin skulle lyckas bli gravid överhuvud taget....

Jösses Bel. Amy var 71,2cm och 8,75kg på 1 års kontrollen, snacka om skillnad

• Sessan4

Lumix - Hur går det? det närmar sig ÄP snart om jag läst rätt va? Mår du bra? Glad

Syskonförsök är än så länge inte aktuellt för mig men det känns lockande!!!

Matilda är oxå en liten fis, nästan precis lika stor som Amy, hon var 71,4 cm lång och vägde 8350g

• Lumix

Ha ha, Matilda var längre men Amy vägde mer Sessan Det är allt ena riktiga småfisar vi har Folk blev så snopna när hon gick i början eftersom hon var så liten. Det trodde ju inte att hon var 10,5 månader ens vilket hon var, hi hi.

Det är äggplock på torsdag faktiskt *nervös*. Jag har mått jättebra den här gången. Förra gången fick jag ju värmeflushar och klåda samt utslagså jag laddade ordentligt när vi drog igång kan jag säga. men jag har inte kännt någonting. Min man muttrar lite om att jag börjar bli vimsig och glömsk igen precis som förra gången. Det började under sprutorna då och höll i sig hela graviditeten så han vet väl vad han har att vänta sig om vi har tur

• Sessan4

Lycka till idag Lumix, hoppas på fin skörd

• MissMarti

Hej Hej!

Nu har jag med hittat tillbaka hit! Kul med liv i tråden =) O kul att de e fler som startat syskonverkstad =)
    Här blir de inga syskon till Oliwer än å några år...om de ens kommer bli några...

Men update om Oliwer.... hanblrjade dagsi så smått den 10 januari... min skola började nu den 25 januari..läser på sista kursen till min examen ( en Fil Kand i Socialspykologi)
    Oliwer går lite granna... mest mellan möbler o mellan oss än så länge... men han pratar desto mer =)
    Mamma, pappa, titta, Exas (Texas vår hund), lampa, e de, ja, nej ja o sen en massa ord som de e svårt att tyda va han menar =)

Oliwer vägdes så sent som i onsdags o då vägde han 10,2kg och var 81cm lång... ingen jätteklump till son utan ser rätt smal ut...
    Oliwer har tyvärr drabbats av som de verkar förkylningsastma.... han har sen den första förkylningen fått hosta varje gång han blir fökyld... o denna hosta blir bata värre o värre för varje gång... nu sist så hitta jag han blå i sängen.... va bland de värsta ja vart med om... på barnakuten så sa de förkylningsastma o trots att han sedan tidigare får ventoline mot detta så fick han ett anfall ändå... så detta ska utderad ordentligt nu...
    han har även långvariga diarrér...har haft diarré dagligen sen lucia nu... har sökt vård 10 gånger för han men varje gång så ska ja avvakta... är tätt trött på att avvakta så nu sist när ja ringde så sa ja till sköterska i tidsbokningoch rådgivningen att de e lika bra att du ger mig en tid nu för ja kommer inte lägga på förrän jag fått en tid till en läkare =) sagt o gjort hon gav mig en tid o denna läkare va underbar så nu e de taget en massa prover o vi väntar på svar o se va detta kan bero på!

Nu ska ja återgå till mina studier... Oliwer sover middag nu =)

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss som hade BF runt jul 2009. Del 2.