• Missvampiria

Fortsättningstråd för oss som hade BF runt jul 2009. Del 2.

Fortsättningstråd för oss som hade BF runt jul 2009. Nu är våra små underverk äntligen här!

Nya deltagare i tråden undanbedes vänligt men bestämt. Hoppas ingen tar illa upp, men vi har hängt ihop enda sen början och kämpat lite extra för att få våra små.
    LISTAN för oss som Kämpat, Väntat & Längtat {#lang_emotions_heart}:

Kotten7381 (ca 2½år) - Födde en liten William 4/11! (BF 1/1)
    Satin (3 år) - Födde en liten Leon 30/11! (BF 15/12)
    Chelh - Födde en liten Mio 4/12! (BF 15/12)
    vi och lilla hjärtat (2 ½ år) - Födde en liten Matteo 15/12! (BF 21/12)
    Nallebjörnis - Födde en liten Michaela 16/12! (BF 7/12)
    Poddan (2 år, 11 månader) - Födde en liten Elvira 16/12! (BF 9/12) 
    Waiting 4U (ca 4år) - Födde en liten Hugo (?) 21/12! (BF 15/12)
    MissMarti (1år, 4 månader) - Födde en liten Oliwer 21/12! (BF 21/12)
    Bel (2 år) - Födde en liten Jack 22/12! (BF 17/12)
    lyckospeja (3 år, 3 månader) - Födde en liten Elvira 26/12! (BF 19/12)
    Sessan4 (5år) - Födde en liten Matilda 27/12! (BF 25/12)
    Lastbilslillan (ca 1,5 år) - Födde en liten Cindy 28/12! (BF 2/1)
    Diggiloo (ca 7-8 år) - Födde en liten Wilma den 30/12! (BF 17/12)
    Lumix (ca 4 år) - Födde en liten Amy 1/1! (BF 26/12)
    Missvampiria (ca 1,5 år) - Födde en liten Tim (?) 4/1! (BF 26/12)
    ~Neo 16/1-07 och Tim 4/1-10~
  • Svar på tråden Fortsättningstråd för oss som hade BF runt jul 2009. Del 2.
  • vi och lilla hjärtat

Ojoj vad många syskonförsök. Spännande :) Jobbigt bara när det blir motgångar. Jag börjar längta mer och mer efter en till faktiskt, men har inte så mycket hopp om att bli gravid utan pergotime så det blir nog sjukvårdskontakter snart. Matteo springer på och pratar allt mer. Ser fram emot att skola in honom på dagis i augusti för han behöver verkligen lära sig att dela med sig ;) Blir helt vansinnig när andra barn tar något han håller i, men kan kommer nog lära sig tillslut. Bollar är det bästa han vet och vi har köpt många olika storlekar och varianter. Att va i koja o leka kurragömma och åka rutschkana är också skoj. Upptäckte honom högt upp i en rutschkana häromdagen på en lekplats och han hade klättrat upp alldeles själv. Blev lite rädd och kände mig som en dålig mamma som inte har koll på honom jämt, men han är ju så snabb! :) 

Kul att William börjat gå Kotten! De är ju så söta i början när de stapplar fram. Eller han kanske är stadig eftersom han är lite äldre? 

Har en fråga om vagn. Vilka vagnar använder ni? Jag tycker att vår kombivagn är onödigt stor o otymplig nu och jag är sugen på brio spin. Men samtidigt går den ju inte att ligga helt i. Min queenette har jag tröttnat helt på.  Jag har bestämt mig att aldrig använda den mer så nu använder jag en gammal fyrhjulig brio som vi fått gratis av vänner. Men jag längtar efter en sulkyliknande smidig vagn, som ändå är stadig. Gärna svängbara framhjul efterdsom jag har ont i handlederna när jag svänger med fyrhjulig. 
    Några tips? Egentligen är det inte nåt stort problem, men jag har gjort detta med vagn till ett alldeles för stort problem och vill bara köpa en som jag är nöjd med och inte tänka på det mer...

Må så gott alla!

• Nallebjörnis
    vi och lilla hjärtat skrev 2011-05-26 21:02:45 följande:
    Ojoj vad många syskonförsök. Spännande :) Jobbigt bara när det blir motgångar. Jag börjar längta mer och mer efter en till faktiskt, men har inte så mycket hopp om att bli gravid utan pergotime så det blir nog sjukvårdskontakter snart. Matteo springer på och pratar allt mer. Ser fram emot att skola in honom på dagis i augusti för han behöver verkligen lära sig att dela med sig ;) Blir helt vansinnig när andra barn tar något han håller i, men kan kommer nog lära sig tillslut. Bollar är det bästa han vet och vi har köpt många olika storlekar och varianter. Att va i koja o leka kurragömma och åka rutschkana är också skoj. Upptäckte honom högt upp i en rutschkana häromdagen på en lekplats och han hade klättrat upp alldeles själv. Blev lite rädd och kände mig som en dålig mamma som inte har koll på honom jämt, men han är ju så snabb! :) 

Kul att William börjat gå Kotten! De är ju så söta i början när de stapplar fram. Eller han kanske är stadig eftersom han är lite äldre? 

Har en fråga om vagn. Vilka vagnar använder ni? Jag tycker att vår kombivagn är onödigt stor o otymplig nu och jag är sugen på brio spin. Men samtidigt går den ju inte att ligga helt i. Min queenette har jag tröttnat helt på.  Jag har bestämt mig att aldrig använda den mer så nu använder jag en gammal fyrhjulig brio som vi fått gratis av vänner. Men jag längtar efter en sulkyliknande smidig vagn, som ändå är stadig. Gärna svängbara framhjul efterdsom jag har ont i handlederna när jag svänger med fyrhjulig. 
    Några tips? Egentligen är det inte nåt stort problem, men jag har gjort detta med vagn till ett alldeles för stort problem och vill bara köpa en som jag är nöjd med och inte tänka på det mer...

Må så gott alla!

jag har köpt en emmaljunga scooter sulky och jag älskar den.. går inte att ha fullt liggläge men det funkar super ändå
    *Michaela Victoria 091216* www.familjenmillberg.bloggplatsen.se
  • Bel

Hej alla!

Måste bara berätta att FET gick över all förväntan och resulterade i ett PLUS!
    Så i februari blir vi tvåbarnsföräldrar (förhoppningsvis).
    Helt galet egentligen, vi trodde verkligen inte att det skulle gå utan såg första gången mer som ett provförsök
    Lyckan är komplett!

Från det ena till det andra...
    Vi använder fortfarande vår Emmaljunga Citycross, men funderar på att köpa en Kronan-sulky. Har hört mycket gott om den. Och går allt som det ska får vi nog sälja Citycrossen och köpa en syskonvagn istället.

Ha det gott alla!

• Nallebjörnis
    Bel skrev 2011-05-29 13:02:39 följande:
    Hej alla!

Helt galet egentligen, vi trodde verkligen inte att det skulle gå utan såg första gången mer som ett provförsök
    Lyckan är komplett!

Vi använder fortfarande vår Emmaljunga Citycross, men funderar på att köpa en Kronan-sulky. Har hört mycket gott om den. Och går allt som det ska får vi nog sälja Citycrossen och köpa en syskonvagn istället.

Ha det gott alla!
    Grattis måste kännas underbart!!
  • Sessan4
    Bel skrev 2011-05-29 13:02:39 följande:
    Hej alla!

Lyckan är komplett!

Ha det gott alla!
    Grattis Bel!!!!! {#emotions_dlg.flower}

Jag måste själv erkänna.. Jag är GRAVID!!!! spontant dessutom, Matilda kom till efter IVF nr 3. Om allt går bra blir det ett syskon i slutet av Januari
  • Nallebjörnis
    Sessan4 skrev 2011-05-29 21:26:43 följande:

Jag måste själv erkänna.. Jag är GRAVID!!!! spontant dessutom, Matilda kom till efter IVF nr 3. Om allt går bra blir det ett syskon i slutet av Januari
    Grattis!!!
  • Bel
    Sessan4 skrev 2011-05-29 21:26:43 följande:

Åh Grattis Sessan!! Härligt! Visst känns det overkligt? Och lyckliga du som dessutom har sluppit hormoner denna gången. Det måste kännas jättekonstigt
    Hur mår du? Själv har jag väldigt mycket "mensvärk" och yrsel. dessutom så har magen svullnat upp galet mycket! Undrar om det kommer att synas fortare denna gången...

Kram på dig
  • Sessan4
    Bel skrev 2011-05-30 09:05:27 följande:
    Åh Grattis Sessan!! Härligt! Visst känns det overkligt? Och lyckliga du som dessutom har sluppit hormoner denna gången. Det måste kännas jättekonstigt
    Hur mår du? Själv har jag väldigt mycket "mensvärk" och yrsel. dessutom så har magen svullnat upp galet mycket! Undrar om det kommer att synas fortare denna gången...

Kram på dig
    Ja det känns helt galet overkligt..  jag har inte ändrat något i min profil ännu, det är för många som vet vem jag är härinne skall på vul den 21/6, känns som en evighet dit.  Symptomen kommer o går, men mest känner jag av tröttheten, illamående och lite molvärk.

Känns skönt att ha sluppit alla hormoner och utgifter faktiskt!
  • CindysMamma

GRATTIS TJEJER!!! :D

Jag har en acta graco trekko, en trehjuling med nästintill fullt liggläge, Cindy kan sova i den ordentligt iaf ;)
    Kostar 2,500 ny, så inte så farligt dyr heller, beroende på vad man jämför med naturligtvis :)

Här surras det för fullt, nya ord varje dag i princip :) 

• Missvampiria

Stort grattis till er som är gravida igen!!

Angående vagn så har vi en Emmalljunga Scooter till Tim. Är supernöjd med den.
    Till Neo hade vi en Brio Race. Också en bra vagn som är lite mindre och smidigare än Scootern.

~
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss som hade BF runt jul 2009. Del 2.