• Missvampiria

Fortsättningstråd för oss som hade BF runt jul 2009. Del 2.

Fortsättningstråd för oss som hade BF runt jul 2009. Nu är våra små underverk äntligen här!

Nya deltagare i tråden undanbedes vänligt men bestämt. Hoppas ingen tar illa upp, men vi har hängt ihop enda sen början och kämpat lite extra för att få våra små.
    LISTAN för oss som Kämpat, Väntat & Längtat {#lang_emotions_heart}:

Kotten7381 (ca 2½år) - Födde en liten William 4/11! (BF 1/1)
    Satin (3 år) - Födde en liten Leon 30/11! (BF 15/12)
    Chelh - Födde en liten Mio 4/12! (BF 15/12)
    vi och lilla hjärtat (2 ½ år) - Födde en liten Matteo 15/12! (BF 21/12)
    Nallebjörnis - Födde en liten Michaela 16/12! (BF 7/12)
    Poddan (2 år, 11 månader) - Födde en liten Elvira 16/12! (BF 9/12) 
    Waiting 4U (ca 4år) - Födde en liten Hugo (?) 21/12! (BF 15/12)
    MissMarti (1år, 4 månader) - Födde en liten Oliwer 21/12! (BF 21/12)
    Bel (2 år) - Födde en liten Jack 22/12! (BF 17/12)
    lyckospeja (3 år, 3 månader) - Födde en liten Elvira 26/12! (BF 19/12)
    Sessan4 (5år) - Födde en liten Matilda 27/12! (BF 25/12)
    Lastbilslillan (ca 1,5 år) - Födde en liten Cindy 28/12! (BF 2/1)
    Diggiloo (ca 7-8 år) - Födde en liten Wilma den 30/12! (BF 17/12)
    Lumix (ca 4 år) - Födde en liten Amy 1/1! (BF 26/12)
    Missvampiria (ca 1,5 år) - Födde en liten Tim (?) 4/1! (BF 26/12)
    ~Neo 16/1-07 och Tim 4/1-10~
  • Svar på tråden Fortsättningstråd för oss som hade BF runt jul 2009. Del 2.
  • lyckospeja

Kikar in för att säga grattis till alla som lyckats med syskonförsöken! Och många kramar till de som haft sämre lycka... <3 
    Själv vet jag inte vad som händer... Fick ju 2 mf tidigt i både december och i våras. Vi försöker ännu på egen hand, men snart blir det nog FET.  Ska ringa imorgon. Men först ska jag testa mig ännu en gång ikväll, magen är konstig, känns som om mensen är på väg när som helt. och det kan den inte vara... För jag fick den för en vecka sedan. Blödde bara någon dag. Blev misstänksam så jag testade i onsdags- visade inget... Så ja, är lite förvirrad här. Hoppas inte det är någon konstigt bara. :/

Hoppas vi får lite mer sommarväder innan hösten är här! Även om jag gillar höst mer än sommar, så skulle jag gärna bada någon gång till. ;) 

Kram till allihop! (Även om jag loggar in väldigt sällan, så uppskattar jag verkligen att ni finns. Det har varit otroligt skönt att ha er att prata med om allt man gått igenom.) 

• lyckospeja

Magen fortsatte att mola (men inte ont), jag har mått illa några kvällar. Men testet den 14:e och testet igår visade negativt. Bokade precis en tid imorgon så får vi se vad som händer... Antingen är jag gravid och har väldigt låg hormonnivå eftersom testen inte visar nåt, eller så är det nåt fel känns det som. (Rådgivaren jag pratade med sa inget utan bokade bara tiden åt mig, detta är vad jag själv tror.) Hur som helst hoppas jag det reder ut sig snabbt så inget kommer i vägen för FET efter nästa mens. Eller att det lyckats bli en bebis förstås. :) 
    Tomorrow, tomorrow... 

• Kotten7381

Hur har det gått för dig lyckospeja??
    Själv har jag BIM i helgen, så jag håller mina tummar! =)

• Sessan4

Hej tjejer! hur går det för er? *nyfiken*

• vi och lilla hjärtat

Grattis Lumix! Och jag hoppas verkligen att det lyckas för er snart Kotten!

Vad jag vet så går det bra för oss, alltså att bebisen i magen lever och mår bra :) Hade tänkt beställa UL emellan v. 9 och v 19, bara för att bli överbevisad att bebisen lever, men har inte tagit tag i det. Försöker lära mig att tro positivt ändå utan att bli överbevisad. Har inte haft några fysiska känningar på att inte allt skulle vara ok, det är mest mitt huvud som får för sig att det är för bra för att vara sant, så bebisen måste ju vara död. Helt knasigt, men så fungerar min hjärna ibland.,.. 

Idag blev jag dock uppringd om en anställningsintervju, är arbetslös för tillfället, eller föräldraledig, eftersom jag skolar in sonen på förskola (har alla era barn börjat eller?) så idag är jag jätteglad! Hoppas så på att få jobb. Samtidigt vågar jag inte hoppas för mycket, eftersom chanserna att få anställning när man säger att man ska ha barn i februari är små... Men jag ska försöka att tänka positivt där med!  

Ha det gött i höstrusket. Försök tänka positivt och tänd mycket ljus och myyys! ;)  

• lyckospeja

Tja... Jag kom in på undersökningen. Kärringen (ursäkta ordet, men hon var faktiskt ganska tyken...) som undersökte hittade ingenting alls. Varken embryo, något som tydde på missfall  eller något annat fel. Hon sa bara "det kan bli så ibland att mensen hoppar över". Jaha...? Så har den ALDRIG gjort för mig förut. Blödde en dag, sen var det slut. Sen känslan i magen mm. Konstigt...
    Jaja. Glad att inget var fel i alla fall!

Nu sitter jag och inväntar mensen, borde komma idag. Så fort den anländer ringer jag sjukhuset och bokar in tid för undersökning (de där infektionsproven är redan klara) för att se att allt är bra inför FET, som då blir om ca 2 veckor. Hoppas vi har samma tur som med Elvira, att det tar sig med en gång. :) Men annars har vi iaf ytterligare 2 embryon i frysen. 

• Kotten7381

jag lever i en babyboom just nu! Alla runt omkring mig väntar smått o jag börjar få lite smått panik! =( Jag tycker nästan det är jobbigare att vänta på 2:an än det var att vänta på första barnet, nu känns det som mer press liksom, att man inte ska ha för långt mellan barnen. Eller vad säger ni??? Här sexas det för fullt iaf, ÄL är i dagarna!!! =D

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss som hade BF runt jul 2009. Del 2.