-
-
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss som hade BF runt jul 2009. Del 2.
-
Jag tror man plötsligt ser alla bebisar och magar bara för att man är igång och vill ha barn igen själv. :) Det spelar ingen roll hur långt man har mellan barnen tycker jag. De flesta brukar leka för fullt med varann oavsett hur många år det är som skiljer!
Idag har vi varit iväg och gjort FET! Nu håller jag tummarna för att allt går lika bra som förra gången. Första ägget de tinade upp var iaf det som jag fick tillbaks, så det är 2 st kvar i frysen. Ni ska vi ligga på sträckbänken tills den 7:e oktober då det är dags att testa... :P Gick lättare och snabbare denna gången än första, för nu var ju livmodertappen mer öppen iom en förlossning. Och så hade jag lyckats få i mig mer vätska så urinblåsan var redigt full...! xD -
Lycka till lyckospeja!!!
Själv håller min kropp på att spela mig ett spratt. Mensen är sen, hade BIM helgen som var men alla tester jag tagit ett i lördags o ett i måndags har visat neg. Nu är det bara att vänta o se om mensen kommer eller inte. Har jag inte fått den innan måndag har jag sagt att jag ska testa igen. -
Tack!
Hmm... Sådär hade jag förrförra mensen. Jag trodde jag var gravid då och att testerna inte visade positivt än pga att hormonnivån var för låg ännu. Men det var bara försenad mens... Extra konstigt var det ju eftersom mensen då bara höll på 1-2 dagar. (Brukar åtminstone ha 4-5 dagar innan det minskar ner.) Ibland blir det visst lite knasigt... Hoppas att du får ett plus eller att mensen åtminstone kommer igång snart så ni kan fortsätta försöka!
Iom gårdagen börjar nu mina spekulationer såklart, den där väntan tills man får testa är ju sååå seeeeeg! Undrar om någon minns hur det kändes efter återföringen? Igår kväll efter FET kände jag att det molade lite i magen. Känner samma idag... Inte kan väl ägget ha fäst sig igår eftermiddag redan och börjat påverka livmodern? -
Känns lite konstigt att gå in och skriva om min graviditet nu när vi inte alla är gravida... Jag menar, ni som verkligen vill vara det nu kanske tycker det är jobbigt att läsa om vi som är det. Förra gången vi var gravida var vi ju det alla samtidigt. Eller hur känner ni alla med detta i denna tråden just nu?
Hur som helst så känner hoppas jag verkligen att ni som vill bli gravida blir det snart! :)
Vi var på UL för två veckor sedan tror jag och fick inte så bra bilder med oss hem. Den rörde sig för mycket! Och den bara fortsätter att sparka på. Det känns som jag är i v. 25-30, fast jag är bara i 21. Jag klagar alltså inte, det är gött o känna att den lever, men jag undrar hur detta ska sluta!? ;)
Har börjat känna av foglossning redan och blir lite rädd att det ska bli så där jättehemskt igen, men försöker ta en dag i taget. Hade bestämt mig för att kolla upp könet denna gång, men har nu ombeslutat mig till att inte göra det. Det kostar så mycket och sen så känner jag mer och mer att det inte spelar nån roll. Och det känns bra, för i början av denna graviditet var jag lite för fixerad vid att det måste blir en tjej denna gång! Men nu känner jag mig mer avslappnad och tacksam för att det är en bebis i magen överhuvudtaget som verkar må bra.
Hur har ni andra som är gravida det? Börjat känna mycket sparkar? Foglossning? Kommer ni kolla vilket kön det är? Kommit på namn redan?
-
Min kropp lurade mig rejält, mensen kom en vecka sent o var jag stensäker på att jag var gravid... men, men...
Nu har jag iaf bokat tid för akupunktur, ska testa det igen, tror att det är bra för mig. Sen funderar vi starkt på att kontakta IVF kliniken för att få göra FET.
Hur många är det som väntar syskon här inne nu??
För mig gör det inget att ni skriver om era graviditeter, det är skoj att läsa om och ger mig hopp om att jag kanske är där snart också!! =) -
Jag tycker inte heller det är dumt att skriva om graviditet här igen, det var ju det tråden handlade om från början. :)
Nä vad tråkigt Kotten. Hoppas akupunkturen fungerar för dig! Jag har en bekant som gjorde akupunktur inför sin första graviditet, det fungerade jättebra för henne. Det kan ta ett tag bara. Jag har någon i min närhet som är akupunktör så för mig är det en väl fungerande metod och helt naturligt för mig.
Annars är ju FET bra, har man i frysen är det ju lika bra att använda sig av det om det inte tar sig efter många försök. De sparar i regel bara fem år. Visst, kostar ca 8000 kr/försök, men det är ändå billigare än om man försöker längre utan resultat och sedan gör om allt från början med IVF. Krångligare och absolut dyrare...
Vi försökte med syskon i drygt ett år själva nu innan vi gjorde FET. Har två kvar i frysen. Kommer på mig själv med att räkna ut att vi hinner med ett tredje barn innan de där fem åren gått. Haha... Är väl för att jag alltid har tänkt mig tre barn. Men för mig duger det bra med två, även med ett. Att vi försöker skaffa syskon beror inte på att vi själva vill ha fler barn, (Eller ja, klart vi vill! Men mest är det för att vi vill att Elvira ska ha syskon. Jag har haft så mycket nytta och glädje av alla mina syskon.) jag är hur glad som helst att vi fick Elvira. För några år sedan trodde vi ju liksom inte att vi skulle få något barn alls, någonsin.
Nu sitter jag och analyserar symtom, det är absolut inte så att jag sitter och letar efter dem. Jag kommer på plötligt att "vad fan, vad är det här nu då?" sen tänker jag "ja visst, det måste vara symtom på grav."... :P
Det började redan på FET-dagen, några timmar efter återföringen. Vilket jag tycker är skumt, för jag har fått höra att man inte alls kan känna något så tidigt, speciellt då jag antagligen fick tillbaka ägg som "bara" var odlat 2-3 dagar. Men men, jag vet vad jag känt. Någon sa att det kan bero på progesteronet ("mensvärken" alltså) men värken började innan jag tog första vagitorien. Nu har det malt som mensvärk/ägglossningvärk fram o tillbaks sedan dess (återföringen var onsdagen 21:e sept.), jag har haft mycket halsbränna, varit extra kissnödig och nu för en stund sedan fick jag en STARK metallsmak i munnen. Smakade som blod. Men jag har inte blod i munnen... Och jag har inte ätit något sedan jag gick upp. (Sovmorgon :P ) Nu längtar jag efter nästa fredag då jag har testdag...! Åh, hoppas det inte blir strunt av detta nu. Lite nojig är man iom de tidiga missfallen vi fick när vi lyckades själva det senaste året... Ska försöka tänka positivt, "allt är bra, allt går perfekt!" -
Har td på fredag, men tjuvade med ett extratest nyss. Visade +! :D Kan knappt tro att det är sant. Det är så jag skäms lite att vi lyckats så "lätt" 2 ggr med FET... Men vi ska inte ropa hej än, är ju några kritiska veckor framöver som vanligt. Men lite glad måste man väl få vara ändå?! Hoppas verkligen att alla ni som försöker med syskon lyckas snart! Håller mina tummar stenhårt för er. :) Kram
-
Mig gör det inte heller nått att läsa om era grav. Delar glädjen med er :)
Själv har jag lite svårt att bestämma mig om jag vill nu eller inte, så det känns bäst å vänta :)
Grattis till er alla! -
Lyckospeja: Stort grattis, självklart får du + även på fredag!!!! =D
Jag var på min första akupunktur idag, det var riktigt härligt!
Gick ju på det innan jag blev gravid med William också o inbillar mig att det hjälpte till. Det tog ca 4 månader med akupunktur innan vi var gravida då, så vi får väl se hur det går den här gången! =) -
Tack Lastbilslillan & Kotten7381!
Ja är man inte säker på att man vill skaffa syskon så ska man absolut vänta. Man kan ju inte skaffa fler barn pga andra påtryckningar (folk som frågar om det inte är dags för syskon, eller för att "alla andra" skaffar syskon osv) om man inte är redo själv. :)
Ja, jag tror också det blir + igen på fredag. Har varit extremt trött idag (Sov middag i TVÅ TIMMAR! Haha...) och mått mycket illa hela eftermiddagen. Dags att börja äta mindre portioner och oftare igen.
Håller tummarna för dig för att akupunkturen fungerar fort denna gång också! :)
: