• Missvampiria

Fortsättningstråd för oss som hade BF runt jul 2009. Del 2.

Fortsättningstråd för oss som hade BF runt jul 2009. Nu är våra små underverk äntligen här!

Nya deltagare i tråden undanbedes vänligt men bestämt. Hoppas ingen tar illa upp, men vi har hängt ihop enda sen början och kämpat lite extra för att få våra små.
    LISTAN för oss som Kämpat, Väntat & Längtat {#lang_emotions_heart}:

Kotten7381 (ca 2½år) - Födde en liten William 4/11! (BF 1/1)
    Satin (3 år) - Födde en liten Leon 30/11! (BF 15/12)
    Chelh - Födde en liten Mio 4/12! (BF 15/12)
    vi och lilla hjärtat (2 ½ år) - Födde en liten Matteo 15/12! (BF 21/12)
    Nallebjörnis - Födde en liten Michaela 16/12! (BF 7/12)
    Poddan (2 år, 11 månader) - Födde en liten Elvira 16/12! (BF 9/12) 
    Waiting 4U (ca 4år) - Födde en liten Hugo (?) 21/12! (BF 15/12)
    MissMarti (1år, 4 månader) - Födde en liten Oliwer 21/12! (BF 21/12)
    Bel (2 år) - Födde en liten Jack 22/12! (BF 17/12)
    lyckospeja (3 år, 3 månader) - Födde en liten Elvira 26/12! (BF 19/12)
    Sessan4 (5år) - Födde en liten Matilda 27/12! (BF 25/12)
    Lastbilslillan (ca 1,5 år) - Födde en liten Cindy 28/12! (BF 2/1)
    Diggiloo (ca 7-8 år) - Födde en liten Wilma den 30/12! (BF 17/12)
    Lumix (ca 4 år) - Födde en liten Amy 1/1! (BF 26/12)
    Missvampiria (ca 1,5 år) - Födde en liten Tim (?) 4/1! (BF 26/12)
    ~Neo 16/1-07 och Tim 4/1-10~
  • Svar på tråden Fortsättningstråd för oss som hade BF runt jul 2009. Del 2.
  • Bel

Var gjorde du ditt FET lyckospeja? 8000:- är mycket pengar det med ,men 13.000 som vi betalade tyckte jag var lite väl magstarkt. Som tur är så har jag väldigt snälla föräldrar som hjälpte oss med en del.
    Gjorde du KUB förra gången också? Jag funderade på det, men sen fegade jag ur och vågade inte! Men jag har tänkt mycket på det nu i efterhand, då det börjar närma sig förlossning. Man önskar ju bara att allt är bra med ens lilla barn!

Haha, de är ju för roliga de små,vägrar dricka välling bara för att hon inte få se Alfons Ja ,jag säger då det.

• Kotten7381

Jag ska på ackupunktur idag, får se vad hon säger... hon kan ju SE om man är gravid!!!! =P

• lyckospeja

Jag gjorde det i Örebro. Övriga besök i Karlstad, då vi bor i Säffle.
    Förra gången gjorde vi aldrig KUB, vad jag minns fick vi inget erbjudande om det då. Det var inget vi tänkte på heller. Men denna gång erbjöd de oss det, så vi tänkte att vi kan väl göra det då.

Åh nu blev jag nyfiken! Hur ser akupunktören om du är gravid? Min syster jobbar med akupunktur, men jag minns inte att hon sagt att man kan se om någon är gravid... Har ju iofs inte frågat henne om det heller. Tungan ute

• Kotten7381

Kvinnan som jag går till är lite mysko o håller på med alla möjliga sorters saker. Hon tittar i ögonen o kan där se om man är gravid eller inte. Dock såg hon ingenting nu, hon sa att det var för tidigt. Man blir tydligen blankare i ögonen. Dessutom känner hon ju på olika pulser, eller något sånnt... är man gravid eller innan mens o ÄL har man en mer "fuktig" puls än annars. Fråga mig inte hur eller om det är möljligt.... men jag tycker att det är lite kul!! =)

• vi och lilla hjärtat

Kotten. Spännande värre ju! Hoppas verkligen att mensen inte kommer... 

Bel: Nej, vi har inte heller tagit reda på könet. Ville det egentligen denna gång, eftersom jag fifilurar och funderar så här : Det spelar egentligen aldrig någon roll vilket kön bebisen i magen har, MEN med första barnet vet man ju inte vad man egentligen behöver köpa utan köper lite ditt och datt på måfå och lär sig sedan efter födseln vad som behövdes och vad som var onödigt. Men andra barnet vet man ju vilka grejer man har och vad man behöver. Vi har ju en pojk och om detta andra barn skulle vara en tjej skulle jag vilja veta det, för dels är det så roligt att handla innan till barnet (särskilt tjejkläder!), och är det en till pojk behöver vi inte handla något egentligen, men det kan vara kul ändå att köpa nåt som man vet att man kommer ha användning för (fast mina argument håller inte, eftersom jag är en sån som köper helt onödiga grejer trots att jag vet om att de är onödiga när jag köper dem... haha!) Jaja. Får väl erkänna att jag helt enkelt är för nyfiken och vill öppna "julklappen" redan innan förlossningen. Tyvärr så säger de inte kön i vårt landsting på RUL över huvudtaget och ett privat ultraljud skulle kosta ca 1800 kr har jag tagit reda på, så vi skippar det helt och väntar ut den underbara överraskningen helt enkelt. Sedan när bebisen är född kan jag shoppa loss för de 1800 kronorna istället... Bebisens kön ändras ju inte för att man tar reda på det liksom, men jag förstår ändå de som vill veta det innan. Har inte alls fattat mig på dem innan, men nu gör jag det. Förstår även de som är helt besatta av att få en tjej (om de har en eller flera killar redan) men känner att jag inte drar till det extrema där. Det vore kul med en tjej nu, för då har jag ett av varje, men ett friskt barn är det som står högst upp på önskelistan. Vet att detta kan vara en känslig fråga för många med kön och så... men jag menar inte att starta en diskussion om detta i denna härliga tråd! Skriver bara av mig lite!

Tack för tipsen/infon om barnfilmer o dyl. Ska försöka leta på lite fler roliga grejer för lillpojken att titta på. Helt plötsligt tappar han väl intresset för drömmarnas trädgård... Jag har då gjort det för längesen! 

Nu ska jag på minidejt med mannen i mitt liv. Clementinfika i soffan innan man går o lägger sig, det är kvalitéts tid mitt i vardagen det. Och TV ska inte stå på!

• Kotten7381

Lyckospeja, enligt mina uträkningar hade jag BIM någongång i helgen, men eftersom jag inte fick ordning på ÄL stickorna när jag nu väl testade med det så vet jag inte exakt.

Iaf testade jag idag när jag kom hem från jobbet men det visade ingenting, så nu går jag runt här hemma o är lite arg, ledsen o irriterad!! =/

• lyckospeja

Hmm... Sådär har jag haft det med. Försenad mens, trots att jag alltid haft extremt regenbunden cykel. Tror man spökar för sig själv ibland för att man så gärna vill bli gravid... Obestämd
    Ni får ta nya tag med IVF. När ska du börja med alla grejer?

• Kotten7381

Mensen kom i tisdags - fick sån mensvärk så jag bara låg på soffan hela kvällen! Ursch, det var längesen jag hade så ont faktiskt!!

Nu har jag varit i kontakt med IVF kliniken - vi kör FET i naturlig cykel o jag ska på VUL nästa fredag! Vi har haft lite kval här hemma eftersom det är så dyrt, egentligen känns det som att vi inte riktigt har råd. Dessutom har jag inte så höga förväntningar på att det ska lyckas så det känns lite som att vi kastar pengar i sjön, men samtidigt vill jag inte vänta heller!!

Nej nu är det dax för lite positiva tankar, akupunktur, lite träning o bra kost så att kroppen är fit for fight när det väl är dax!!!!! =D

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss som hade BF runt jul 2009. Del 2.