• Missvampiria

Fortsättningstråd för oss som hade BF runt jul 2009. Del 2.

Fortsättningstråd för oss som hade BF runt jul 2009. Nu är våra små underverk äntligen här!

Nya deltagare i tråden undanbedes vänligt men bestämt. Hoppas ingen tar illa upp, men vi har hängt ihop enda sen början och kämpat lite extra för att få våra små.
    LISTAN för oss som Kämpat, Väntat & Längtat {#lang_emotions_heart}:

Kotten7381 (ca 2½år) - Födde en liten William 4/11! (BF 1/1)
    Satin (3 år) - Födde en liten Leon 30/11! (BF 15/12)
    Chelh - Födde en liten Mio 4/12! (BF 15/12)
    vi och lilla hjärtat (2 ½ år) - Födde en liten Matteo 15/12! (BF 21/12)
    Nallebjörnis - Födde en liten Michaela 16/12! (BF 7/12)
    Poddan (2 år, 11 månader) - Födde en liten Elvira 16/12! (BF 9/12) 
    Waiting 4U (ca 4år) - Födde en liten Hugo (?) 21/12! (BF 15/12)
    MissMarti (1år, 4 månader) - Födde en liten Oliwer 21/12! (BF 21/12)
    Bel (2 år) - Födde en liten Jack 22/12! (BF 17/12)
    lyckospeja (3 år, 3 månader) - Födde en liten Elvira 26/12! (BF 19/12)
    Sessan4 (5år) - Födde en liten Matilda 27/12! (BF 25/12)
    Lastbilslillan (ca 1,5 år) - Födde en liten Cindy 28/12! (BF 2/1)
    Diggiloo (ca 7-8 år) - Födde en liten Wilma den 30/12! (BF 17/12)
    Lumix (ca 4 år) - Födde en liten Amy 1/1! (BF 26/12)
    Missvampiria (ca 1,5 år) - Födde en liten Tim (?) 4/1! (BF 26/12)
    ~Neo 16/1-07 och Tim 4/1-10~
  • Svar på tråden Fortsättningstråd för oss som hade BF runt jul 2009. Del 2.
  • vi och lilla hjärtat

Nä, så tråkigt Kotten att mensen kom.
    Lycka till med FET! Positiva tankar är jättebra, det kan man komma långt med säger experterna ju! :) Tänk om positiva tankar kunde trolla bort foglossning känner jag denna helg, men man ska väl inte klaga... Har vänner som är gravida som blir inlagda på sjukhus för att de spyr för mycket, så jag ska som sagt inte klaga på foglossningen, men jag vill faktiskt att februari ska vara här nu ändå! Inge kul med jul när man inte orkar greja och dona som man vill... Ja, ni hör ju hur bra jag är på positiva tankar denna helg... men veckan kan bara bli bättre! Det är ju positivt tänkt! :) Hoppas ni har det bra allesammans trots stormar!

• Bel

Fy så trist Kotten, j*vla mens...
    Spännande med FET dock! Tycker också det var tråkigt att det skulle kosta så mycket pengar, men förhoppningsvis går det på första försöket

Vi och lilla hjärtat, ja foglossningar är verkligen inget kul. Jag har som tur är inte speciellt mycket själv, men en kompis till mig har fått ett bälte för sina fogar. Håll ut, det är inte långt kvar nu

Här rullar det på i en rasande hastighet! Kom på att vi inte ens har hunnit i väg och tittat på syskonvagn. Får helt enkelt göra det i mellandagarna.
    Var på "besiktning" igår. Blodtryck, magmått, hjärtljud och vikt var  godkänt, däremot har jag ett helsike med  mitt blodvärde. Har trilla ner till 111 nu, trots att jag äter 2 st Duroferon om dagen. Jag blir knäpp! Försöker tänka på att äta mat med mycket järn i, men det hjälper dåligt. Förra graviditeten hamnade jag på 90 och det är ju i princip anemi. Tyckte jag att jag var trött ha ha Nåväl, inte många veckor kvar, så jag hoppas att värdena håller sig i kragen.
    Om någon vecka är det dags för UL, ska bli så spännande! Får ni också ett extra UL bara för att det är en IVF-graviditet?

Ha det gott!

Ja just det, glukosbelastningen gick bra, värde 7,3 så nu kan jag äta julgodis i lugn och ro

• diggiloo

Men åh.... tråden lever ju än och flera är gravida eller försöker bli . Va glad jag blir!!

Vi väntar oxå barn igen . 16 mars är det sagt. Denna gången krävdes det "bara" en ivf och två fet innan det lyckades.

Nu ska jag läsa lite bakåt i tråden för att uppdatera mig

Kramar till alla.

• vi och lilla hjärtat

Grattis Diggilo! Kul att du tittade in och återupptäckte tråden! :) Skriv gärna hur du mår. 

Bel: Jag har sånt där bälte mot foglossning, men tyvärr hjälper det inte. Akupunktur är det som räddar mig. Fick det 2 ggr i veckan i 4 veckor, men sedan 3 veckor tillbaka är det måndagar som min BM sticker nålar i mig. Jag är helt livrädd för nålar egentligen, men vad gör man inte för den enda smärtlindringen som funkar på min foglossning... ;) Sedan går jag på gravidvattengympa denna graviditet med och det är så skönt att kunna röra sig i varmt vatten utan att det gör ont. Eller det gör väldigt ont efteråt, men det är det värt. Klarar inte av att vara så stilla som foglossningen kräver av mig.

Men som du skriver, det är ju inte lång tid kvar. Jag kör nedräkning dag för dag nu. Är 68 dar idag tror jag. HUr många har du kvar?
    Haha, har lite annat o tänka på med en liten två-åring hemma, så alldeles precis kommer jag inte ihåg dagar hit o dit denna graviditet. Är stor skillnad att vara gravid andra gången tycker jag. Har kommit fram till att jag inte gillar att vara gravid. Jag gillar mer när bebisen kommit ut! Men när den väl gör det så känns ju allt värt det. 

• Kotten7381

Stort grattis Diggiloo!!!!! =D

Jag var på VUL i fredags för att kolla äggblåsor. hade en som var 22mm + 2-3 mindre. När sedan IVF kliniken ringde sa de att jag skulle göra ett ÄL test redan på fredagem eftersom den på 22 mm säkert skulle släppa snart om den nu var "ledande". ÄL test visade ingenting o när hon sedan ringde upp igen så sa hon att jag skulle fortsätta testa o att testet borde visa positivt på lördag eftersom foliken var så stor! Isf skulle det bli insättning på tisdag. ÄL test på lördag visade neg, ÄL test idag visade neg o nu är jag också VÄLDIGT neg.

Jag fattar inte, har jag ingen ÄL eller? Jag blir så brydd o just nu hatar jag min kropp över allt annat!!!!!!! Gråter Nu är det bara att hålla tummarna för i morrn, isf blir det insättning på torsdag!

• diggiloo

Tack tjejer

Kotten: Å, va tröttsamt att vänta , håller tummarna för att det blev omslag på stickan idag! Jag har också varit med om att det dröjt ovanligt länge ett par gånger. Kram på dig.

Jag mår bättre denna graviditeten än förra. Då hade jag ont i ligamenten från första början men denna gången började det först när jag passerat halvtid och det gör bara lite ont då och då så jag kan absolut inte klaga. Än så länge har jag inte heller haft några problem med svullnad eller domningar i händerna som jag hade sist. Då fick jag ju tom operera ena handen en och en halv månad innan bf. Jag är på hela taget mer rörlig och inte lika orolig eller nojjig som sist. Det är ju precis som du säger Vi och lilla hjärtat att man har fullt upp att tänka på sin tvååring så man kan inte fokusera riktigt lika mycket på graviditeten .

Låter jobbigt med lågt blodvärde och foglossningar . Jag är ju inte lika långt gången som ni är Bel och Vi och lilla hjärtat så vi får väl se om jag hamnar i samma läge sen jag med.

• Missvampiria

Oj länge sen jag var inne här i tråden nu.
    Kul att den lever fortfarande och STORT GRATTIS till er som är gravida igen!
    Stort LYCKA TILL till er som försöker bli gravida också.

Här rinner tiden iväg, tänk att dom blir 2 år redan våra småttingar!
    Tim är helt besatt av Bilar (Blixten Mcqueen och co).
    Nu kan jag replikerna utantill både till första och andra filmen :-P
    Annars har han lite för mycket myror i baken för att sitta still och se på en hel film.

Nu har det börjat spruta ord ur munnen också, han härmar allt vi säger tex här om dagen
    sa storebror: Tim, inatt drömde jag om Pandan. Då svarar Tim: Pandan? Allt är med en frågande ton,
    sååå gulligt!

Snart jul nu då, blir enkelt med julklappar till Tim i år, han vill ha allt med Bilar
    Hoppas ni får en GOD JUL allihop!

~Neo 16/1-07 och Tim 4/1-10~
  • lyckospeja

Åh, grattis Diggiloo! Glad

Hur går det för dig Kotten, blev det någon ÄL och återföring?

Här går dagarna ganska fort trots allt, fastän det känns otroligt segt emellanåt. Är nog för att man har fullt upp med sin tvååring och allt inför jul. Nu har jag avslöjat nyheten för alla jag känner tror jag, och det känns lite lugnare nu när allt var fint på KUB-ultraljudet (sprattlades för fullt!) och att missfallsrisken är mycket mindre nu. Glad Sitter och fingrar på namnlistan ibland. Men vi ändrar väl oss i sista sekunden sen när barnet är ute, som sist. Tungan ute
    Har lite nedräkning nu till 10:e januari, då är det dags för RUL! Åh, ska bli SÅ SPÄNNANDE! Ska absolut kolla vad vi får, om det syns. Är så jäkla nyfikna, hehe. Största överraskningen är ändå hur de ser ut tycker jag. Undrar om han/hon kommer likna Elvira något...

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss som hade BF runt jul 2009. Del 2.