• Miamamma

    Påskgodis mm som SKA bort - häng på!

    Nu är jag trött på att skjuta mina extrakilon framför mig - NU SKA DE BORT!!!

    Träning och bättre kost....inga sötsaker eller onyttigheter!

    Behöver/vill du oxå bli av med några kilo?? Häng på så kan vi stötta varandra.....

    VÄGNINGSDAG = FREDAGAR
    ♥♥ FELICIA,FILIPPA,FIDELI och MOLLY - MINA PRINSESSOR!!!♥♥
  • Svar på tråden Påskgodis mm som SKA bort - häng på!
  • Miamamma

    Ingen som vill bli av med några extrakilon?


    ♥♥ FELICIA,FILIPPA,FIDELI och MOLLY - MINA PRINSESSOR!!!♥♥
  • sophia03

    Jag börjar idag för att få bort de extra kilon som långtsamt krypit sig på det senaste halvåret. För mig har socker varit det stora problemet och jag kommer satsa att att gå ner relativt snabbt med strikt diet för att sedan hitta ett ny långsiktig vana där jag håller den nya vikten.

    Jag har ledigt från jobbet den här veckan så det känns som en bra start.

    Har du satt upp några mål? Hur lång tid  det ska ta eller hur många kg i veckan? Eller äta nyttigt och träna och se vart det leder?

  • Miamamma

    Hej!!!

    Kul att du vill hänga på.....

    Låter precis som jag det!! Kommer oxå att försöka gå ner några kilon (4-5kg) snabbt för att sedan hitta ett långsiktgt tränings- och kostprogram som funkar...

    MÅL: -8kg
    Delmål: -5kg tom 15/5-10

    Vad har du för mål?


    ♥♥ FELICIA,FILIPPA,FIDELI och MOLLY - MINA PRINSESSOR!!!♥♥
  • sophia03

    Hej, ja roligt att kunna följas åt. Jag har som mål att gå ner 1kg i veckan och har 5kg att bli av med så:

    -5 kg 12/5

    Det stora målet att hitta en hållbar vardag där vikten stannar där! Jag rör på mig ganska mycket i vardagen men avskyr gym som pesten, står inte ut med att lägga så mycket tid på något jag tycker är så trist.

    Det svåra tycker jag är att hålla en diet tillsammans med andra, träffas på lunch och fika med mera. Jag har inte så mycket övervikt vilket leder till kommentarerna: Men inte behöver väl du gå ner... Men för mig känns det inte bra som det är nu, jag vet att om jag sköter min kropp så väger jag inte så här mycket, plus att kläder har börjat sitta lite väl tajt, inte så roligt när saker inte passar längre...

     

  • Miamamma

    Oj oj...det kunde likaväl varit jag som skrivit det!! Till skillnad från dig gillar jag gym/gruppträning.....Men har inte kunnat tränat pga av mycket jobbande mm.....Men nu har jag tagit tag i den biten igen....

    1kg/v låter kanon!! Ungefär vad jag tänkt mig oxå.....Ska vi köra startvikten på fredag??
    Så väger vi oss en gång per vecka...ger varandra tips på go nyttig mat....peppar när det är tuuuungt....


    ♥♥ FELICIA,FILIPPA,FIDELI och MOLLY - MINA PRINSESSOR!!!♥♥
  • sophia03

    Det  tycker jag låter som en jätte bra idé. Med fredag som start så har jag några dagar att se till att vågen inte skrämmer mig allt för mycket.

    Måste säga att jag tycker att det finns så många olika tankar och idéer kring viktminskning att det är svårt att veta. Men jag tror definitivt på att om jag ska fixa det måste jag se förändring över rimlig tid. Jag är heller inte en sådan person som fixar att äta "bara ta 2 godisar" så får mig är det disiplin som gäller... 

    Just nu känner jag mig verkligen jätte motiverad. Vill att dagarna ska gå snabbt så det händer nåt. Men den här veckan är allt lätt då jag är lärare med påsklov!

    Nu ska jag ta en promenad med lånad hund.

    Ha en trevlig kväll!
     

  • Miamamma

    Ja bra självkaraktär gillar...detgäller att hålla fingrarna ifrån godisburken!

    Igår var en bra dag....Tränade BODYPUMP på kvällen och det kändes vill jag lova.....höll mig ifrån sötsaker heeeeela dagen men trilla dit på 4bitar på kvällen! Aj aj.....Sockerfritt ska det vara!!!

    Jag tror att om man håller sig ifrån sötsaker och tänker på vad man äter samt börjar röra på sig mer kommer kilona att "rasa"...meeeen det kommer vara segt i starten.....

    Ikväll hade jag bokat in mig på BODYBALANCE men avbokar det då jag ska köra SPINNING imån....då det blir till att ta en långprommenad ist...

    Hur ser din dag ut?


    ♥♥ FELICIA,FILIPPA,FIDELI och MOLLY - MINA PRINSESSOR!!!♥♥
  • sophia03

    Hej. Jag lyckades också hålla mig från socker till kvällen, då blev det en handfull bitar. För mig är verkligen kvällarna i soffan den svåraste tiden att hålla sig från små- och onyttigt ätande. Vad duktig du är med träningen!

    Jag tror också att det är viktigt att faktiskt ha koll på vad man stoppar i sig under en dag, tror att det ofta kan bli mer än man trott när man lägger ihop det.

    Annars så jag är fortfarande hundvakt idag så har bestämt träff med en vän för en långpromenad kring lunch och så blir det en med sambon ikväll. Annars kommer jag försöka arbeta en del hemifrån idag. Jag jobbar mitt första år som gymnasielärare och har lite svårt att släppa jobbet under ledigheten.

    Igår var jag även och handlade lite lyx mat för att unna mig något nyttigt och gott, så idag blir det ugnsbakad röding till lunch. Ser mycket mer fram emot det än godis...

  • sophia03

    Hade en riktigt bra dag igår, både trevligt sällskap och bra mat och motion. Sen kommer kvällen med ett välkänt kärt problem. Några vänner ringer och säger att de kommer förbi på en kvällsfika (vilket är både trevligt och vanligt) och jag som älskar att baka brukar alltid släng ihop nåt. Men jag kan inte vara en sån person som sitter och tittar på andra när de äter och själv säger att "jag inte så hungrig".

    Igår gjorde jag så att jag istället bjöd på te och mackor. Är ju bättre än fikabröd men kändes ändå inte bra eftersom jag försöker att inte äta på kvällar.

    Imorgon ska jag träffa en kompis på lunch och på kvällen är vi bjudna på tårtkalas...

    Tycker verkligen det är svårt med de sociala situationerna... Bävar lite för imorgon...

  • Miamamma

    Tycker du var superduktig igår!!!!

    Här gick det helt ok trots en härlig förkylning som slängt sig över mig.....Istället för spinning tog jag en långprommenad.....

    Idag har jag hoppat allt då jag känt mig febrig....

    IMån är det vägning!


    ♥♥ FELICIA,FILIPPA,FIDELI och MOLLY - MINA PRINSESSOR!!!♥♥
  • Miamamma
    VÄGNINGSDAG:

    Startvikt:
    58,9 kg
    Mål: 53 kg
    ♥♥ FELICIA,FILIPPA,FIDELI och MOLLY - MINA PRINSESSOR!!!♥♥
  • sophia03

    Vägningdag:

    Startvikt: 58,7 kg (59,6 i måndags)
    Målvikt: 55 kg

    Haha, vi verkar vara i väldigt liknande situationer...

    Trist att du åkt på en förkylning. Kommer att hålla dig till att väga dig en gång i veckan eller kolla av vid fler tillfällen? Jag är även lite misstänkssam mot vår våg då flera vänner vägt sig och vissa vart förvånade över att det var mer och vissa mindre än de trodde. Undrar om jag borde köpa en ny våg? Kan man lita på att de visar korrekt?

  • Miamamma

    Hihihi....väldigt lika....


    Tror att väger du dig på en och samma våg så gå efter den...Alla vågar visar olika.....


    Hoppas kunna träna imån....Blev det nån träning för dig igår??


     


    Väger mig varannan dag....


    ♥♥ FELICIA,FILIPPA,FIDELI och MOLLY - MINA PRINSESSOR!!!♥♥
  • sophia03

    Igår blev det en riktigt lååång promenad på 2,5 timme. Mår du något bättre?

    Ikväll ska jag på födelsedagsfest, ska försöka hålla mig borta från tårta eller max ta en så liten bit jag kan, jag vill verkligen inte vara otrevlig när någon anstängt sig.

    Får ta ett glas vin mindre istället isåfall... Det känns viktigt att verkligen få bort sockersuget en gång för alla. Så att man kan unna sif framöver utan att känna ett behov.

  • Miamamma

    Vägningsdag....

    MIAMAMMA

    9/4:
    58,9
    16/4: 58

    Veckans viktnedgång:  -0,9kg

    Total viktnedgång: -0,9kg

    En bra vecka motion- och matmässigt sett.....


    ♥♥ FELICIA,FILIPPA,FIDELI och MOLLY - MINA PRINSESSOR!!!♥♥
Svar på tråden Påskgodis mm som SKA bort - häng på!