• Sujasu

Allergitråden

Tänker varje gång inför patchtestet att jag ska anteckna i vilken ordning dom sätter födoämnena,men så faller det alltid bort. Någon som varit på NÄL och minns i vilken ordning dom satte allt?

• Sujasu
    jennsans skrev 2012-06-13 14:15:44 följande:
    proverna på lilleman visade inget... jag är säker på mjölk sedan tidigare och nu soja... men sköterskan på barnmottagningen trodde på testerna även om jag sa att de inte alltid stämmer... fick teltid till doktorn i morgon men doktorn säger ju typ att "det sitter i huvudet på han att han inte kan bajsa" blääää! ser ju för f-n att ungen inte mår bra men visar aldrig på testerna.. känner mig faktiskt ledsen just nu över det för att jag vet att nu måste jag slåss för hans rätt igen.. .

hur får man till lapptest? är dessa mer tillförlitliga än pricktest och blodprov?
    Jag har tre barn och ingen av dom tre har fått postivit på pricktest eller blodprov MEN deras patchtest viskar ilsket rött med olika grader av upphöjningar på 4-6 födoämnen.
    Jag har mött arroganta barnläkare men ilsknat till och krävt remiss vidare.

Pricktest och blodprov fångar upp snabba reaktioner,medan patchtest tar långsamma.
  • Sujasu

Jag har varit på två olika mottagningar och jag har inte fått välja vad vi ska testa.
    I Trollhättan Näl så testar man mjölk,soja,vete,råg och havre.

• Sujasu

Lindsey
    Mitt barn är 9 månader och vi har precis gjort patchtestet. Så det borde ju gå att göra på en 6 månaders 

• Sujasu

Finns det någon här som har haft vb för 1-2 barn och sen fått diagnos på ytterligare ett syskon? Måste man göra om en ansökan eller hur fungerar det?

Är det ens någon ide om barnet är under 1 år att ansöka?

Svar på tråden Allergitråden