Allergitråden
Hej!
Jag är helt ny här i tråden och nästan helt ny som allergimamma. Min son är tre och ett halvt och vi har vetat i ett år drygt att han inte tål ägg. Vi kom på det genom att han bajsade massor och ofta och löst, och sedan testades han och visade sig allergisk mot ägg.
Det senaste månaderna har vi märkt andra saker, och för några veckor sedan togs blodprov och testades för de saker vi misstänkte. Häromdagen kom svaren och det visar sig att han är allergisk mot i princip allt som de testade: ägg, nötter, skaldjur, fisk, pollen, björk, katt. Dessutom vet vi att han blir dålig av äppeljuice och päronjuice, men inte av frukten i sig.
Min man och jag är chockade och ledsna och mycket oroliga. Ska få träffa doktor på måndag för att få veta mer. Tänkte ändå att man kanske kunde få lite tips och råd här. Går det här över eller blir det värre? Vad ska man se till att ha för medicin? Vad kan han mer vara allergisk mot?
Vi åkte in till sjukhuset med honom förra veckan. Då tror vi att det var äppeljuice som han reagerade på. Någon timme efter att han hade druckit den fick han diarré och sedan fick han hosta, rinnsnuva. nös en massa, andades väsigt och blev svullen i ansiktet. Då åkte vi som sagt in med honom och han fick antihistamin (tror jag) och adrenalin. HAn har reagerat på liknande sätt på nötter (förutom att han kräktes då), men då lade det sig av sig själv efter ett tag. Det skulle det kanske ha gjort nu med, men det känns som att reaktionerna blir värre och värre. Det är just det som gör mig så rädd. PLus att vi inte vet om det finns fler saker som han är allergisk mot.
LÅngt och svamligt, men hoppas att någon har några råd att ge. ..