ELI 79 skrev 2011-02-28 15:45:56 följande:
Mithrandil: ang tvångsmedicinera. Det fick vi göra i början sen upptäckte han att det blev bättre. Nu frågar han själv efter den...
Okej. Ja, jag antar att de förr eller senare vänjer sig vid det.
Amanda leker gärna med den, kan sätta den mot näsan och så vid lek men såfort jag sätter den helt tätt och trycker så blir hon helt sjövild. Men detta är ju hennes första dag bara så det blir nog bättre framöver. om vi nu behöver göra detta igen.
mela78: Skönt när de förstår att masken gör så att allt känns bättre! Det blir ju lite tråkigt när lillan ålar runt och sliter sig för då måste jag ju verkligen hålla henne med våld och ju mer hon skriker ju längre tid behöver hon också ha masken för ansiktet. Fast det är inte helt lätt att förklara det för en 8månaders.
Airomiren verkar inte göra den nyttan den ska. Hon börjar knastra och blir anfådd redan efter 1,5tim ungefär och jag har fått ge henne dubbeldos vid alla tillfällen idag. fast hon är ju överlag mycket bättre än igår så lite nytta gör den ju allt. de ville väl egentligen helst vi skulle komma tillbaka för de tror hon skulle behöva annan, eller en till medicin men vi har fått tid till barnmott här i varberg tills imorn istället. Kan ju inte åka fram och tillbaka till halmstad var och varannan dag.
Pratade med barnmott idag och de tycker samma som ni andra, att vi får avvakta med att provocera tills hon blivit frisk igen + några dagar extra men de säger fortfarande att mängden som gäller är hälften mjölkfritt och hälften mjölkbaserat.