Inlägg från: annakoh1209 |Visa alla inlägg
  • annakoh1209

Allergitråden

Tibell skrev 2011-08-08 10:59:11 följande:
    Mjölkfri ostsås?? Innehåller inte ost mjölkprotein ?
    nej vi köpte Toufline creamy spread som är en ost
    för mjölkallergiker
  • annakoh1209

idag gjorde jag en pastagratäng med köttfärsås och oståsen som blev över ifrån igår gud vad det blev gott :)

om ni undrar hur såsen kan bli mjölkfri det beror på osten som heter Tofuline Creamy Spread :)

så ser gratängen ut 
  • annakoh1209
    Molina skrev 2011-08-08 20:33:36 följande:
    Annakoh1209: Vart har du köpt den osten?
    Gratängen ser helt underbar god ut.
    min sambo köpte den på ICA 
    den finns även på Hemköp och Coop Konsum

ja gratängen var helt underbar 
  • annakoh1209
    Molina skrev 2011-08-08 21:11:13 följande:
    Haha bättre om man kollar innan, den är gjord på sojabönor och det grejjar inte min tjej * suck *
    vilken är gjort på sojabönor?? 
  • annakoh1209

finns även Getost som är mjölkproteinsfri...
    ostsåsen la jag dit själv hehehe inget recept jag funnit på internet så man kan ta bort ostsåsen och göra en vanlig vitsås på exakt samma vis :)  

• annakoh1209

idag hade vi en konsult ifrån falu lasarett här hon kollade kvalster hur hög halt vi har just nu visade inte sonens säng på något alls :)

sen har min 2åring astma men han har börjat hosta smått igen, ni som har barn med astma i tråden hostar era ibland med  

• annakoh1209
    Allrona skrev 2011-08-12 13:11:26 följande:
    Annakoh - min dotter 2,5 år har också astma. Och visst hostar hon som bara den när hon har problem med astman.
    okej :) 
    han börjar hosta  mindre o mindre nu så kan ha varit för det var så kallt igår sen jättevarmt idag att kroppen inte hinner med  
  • annakoh1209

Min sambo fick veta igår att han knappt tål någonting 

• annakoh1209

på onsdag ska jag ta ett blodprov för o kolla vad jag har för allergier 

• annakoh1209
    Kavat skrev 2011-08-22 14:30:22 följande:
    Hoppas att det visar. Det enda absolut säkra är att utesluta och provocera. Blodprov kan visa falskt neg och pos, men kan givetivis ge en jätte bra vägledning, om det visar något.
    ja för jag får uppsvullen mage av laktosfri mjölk,ägg,vetemjöl, men dem ska testa mig för mycket annat också,
Svar på tråden Allergitråden