Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

Allergitråden

EQ85 skrev 2013-01-05 10:13:57 följande:
    amen jisses. det är skrämmande ju.
    vi ska med större tjejen till barnmottagningen på sjukhuset för utredning om 2 veckor.
    hon ligger 2 linjer under mittenstrecket på vikten. nu har hon slutat dala, förr-förra gången gick hon upp över 200gram. nu hade hon gått ner 40g.
    i för sig sjuk och vill inte äta så jättemkt. men vi får i henne mat iaf.

undrar vad besöket kommer gå ut på. 

Min son ligger nästan 3 streck under normalkurvan på vikten!. Han väger 10kg och fyller 2 år på fredag.
    11/1-11 kom världens bästa bebis till oss <3
  • LokesMammi
    EQ85 skrev 2013-01-06 07:16:53 följande:

Min tös vägde 3680 vid födsel & nu 8100.
    Man blir orolig när kurvan sjunker :(

Hur gammal ä hon?

Min son vägde 3700g när han föddes. Då låg han över strecket! =) hehe
    Min son har inte gått ner i vikt så väldigt mkt, men han står still ofta. Blir ett takt streck på kurvan. Vi ska utesluta potatis nu o se om han växer mera. 
  • LokesMammi
    EQ85 skrev 2013-01-06 21:03:33 följande:
    hon är 13 månader gammal.
    varför utesluta potatis?

jag tycker d e svårt att få henne att äta varierat.
    hon äter bara med händerna, så oftast går såser bort.
    hon älskar makaroner o pasta, skinka, lax, köttbullar och alpro "yoggi".

Tog blodprov på potatis (då jag själv haft allergi mot det) och det visade lite allergi. Läkaren visste inte om det var "tillräckligt mkt" för allergi. Men det kan hämma växten. Näring inte tas upp ordentligt i tarmen o sånt! =) Ska testa mellan två vägningar o se vad som händer!

När min son åt med fingrarna (gör det nu med) så ger vi sås iaf. Kladdigt! =)
  • LokesMammi

Men fy va jobbigt! Både med dagis o med läkaren. Vi har en asbra läkare som tar mig på allvar o tar alla tester för o utesluta sjukdomar! Hon tog tom blodprov på potatis för att JAG haft allergi mot potatis. Hon lyssnar på mig!

Förskolan har inte haft någe problem med Lokes allergier. Hans fsk lagar inte maten utan får maten från en skola intill och den som har hand om specialkost och chefen för det köket har jag pratat med och chefens barnbarn har liknande allergier som Loke har så det kändes bra. VI ska undvika potatis nu i 4v och jag lämnade en lapp till ena förskolepedagogen. Var inga problem. Det är jag som är svettig o ojar mig. Inte dom. Även när jag sa till dom att dietisten vill ha matdagbok så var det absolut inge problem och dom skrev upp allt jätte noga o jättefint. Ja g är supernöjd med allt. Fån att ingen lyssnar på mig när Loke var 1mån till att allt går super bra!
    Blir så ledsen när jag läser ditt att allt går åt skogen för er. Så tråkigt!   

• LokesMammi
    shine skrev 2013-01-10 16:01:29 följande:
    Vi har haft problem med dagis. Vi hade möte med förskolechefen, kocken och en av pedagogerna den här veckan. Vi skrev en lista med önskade åtgärder då vi inte vet vad han reagerar på hos dom. Värderna och symtom har ökat markant sedan dagisstarten.

Chefen var inte så samarbetsvillig först utan tyckte att det vore bäst om han var hemma.

Då blev jag arg och röt till. Så nästa vecka ska dom gjort en del åtgärder och tagit in extrapersonal.

Jättetråkigt att man ska behöva bli arg. Känner mig inte så populär på dagiset :(
    Får dock tänka att det är min sons välmående som går först.

Bäst att vara hemma???? Vad är det för j'vla nöt! Har inte alla barn rätt till samma omsorg? Bra att du röt till! Prata med chefens chef!

När jag pratade med sonens dagis' chef så var hon jätte positiv till honom. Även fast jag sa att jag inte ville ha honom på dagis alls! =) 
  • LokesMammi
    shine skrev 2013-01-10 23:05:10 följande:
    Önskade att det fanns ett allergidagis så man slapp tjafsa, få förståelse och en ren miljö. Vi får fortsätta leka detektiver ifall dessa åtgärder inte räcker. 

Här i Västerås finns allergi dagis. Men det var fullt så vi fick inte plats. Finns bara ett! :/
  • LokesMammi

Var det nån som hade recept på negerbollar utan havre? Har ny dator och har inga länkar kvar!

Min son fyller år idag så nu har jag tårtformar i ugnen, eller en liten tårtform o en liten sockerkaksform o en stor sockerkaksform i ugnen som är till sonen imorgon när vi ska fira honom!

• LokesMammi
    LokesMammi skrev 2013-01-11 17:54:19 följande:
    Var det nån som hade recept på negerbollar utan havre? Har ny dator och har inga länkar kvar!

Min son fyller år idag så nu har jag tårtformar i ugnen, eller en liten tårtform o en liten sockerkaksform o en stor sockerkaksform i ugnen som är till sonen imorgon när vi ska fira honom!

Ingen? Synd.
  • LokesMammi
    kohler12 skrev 2013-01-12 11:11:15 följande:
    Hej på er 

har inte vart här inne på jättelänge nu på grund av några grejer som hände slutet av 2012,

kan berätta att vi va in till Mora med sonen på återbesök för kontroll av astma o allergier,
    hans astma är ännu värre så medicin dosen är ökad, pälsdjursallergin är värre så vi kanske ska få adrenalin pennor så illa är det, mjölk allergin är kvar o ännu värre
    äpple,päron,röda bär, dem allergiena är med värre ingen bättring på någonting vilket vi inte va så förvånade över, 

detta är min 4åring o inte 6åring :)  

Jobbigt att allt blivit värre. Fel håll! Va tråkigt!

Styrke kramar! 
  • LokesMammi

Besök på bvc idag. Sonen har på 2månader gått upp 500g, inte vuxit ngt o huvudets omfång vuxit med 2mm. Så nu ska vi testa potatisfritt till 14feb då det blir bvc besök och läkarbesök. Spännande spännande!

Svar på tråden Allergitråden