Prince or Princess skrev 2011-12-20 21:38:32 följande:
Bobbosmamma: ja! Lite bättre känner jag mig nog!

tack! Känns som vi är i väldigt lika situation! Visst är det hemskt när inga ersättningsprod funkar

det allra jobbigaste är att liten är (var?) så matglad. Storasyster var riktig matvägrare och inget gick ner, fast jag kunde laga massor. Nu när lillasyster älskar mat och har tyckt om det mesta vi gett henne känns det för j**ligt rent ut sagt att inte få ge henne nåt. Hon pekar på vår mat hela tiden och ser jättebesviken och ledsen ut när hon inte får smaka :'( känner mig fruktansvärt elak. inte blir det bättre när storasyster säger "mamma hon vill smaka på mackan" eller vad det nu kan va, heller
Ja visst är det tråkigt när de inte kan äta. Tror inte det finns några bra lösningar men här hemma har vi gjort så att hela familjen äter ur djuptallrik för att slippa detta jämförande... Vi ger skalad ekogurka ibland fast han inte riktigt fixar det. Det som kan hända i vår killes fall (om han är belastad) är att det kan bli lite pip på inandning högt upp i luftvägarna av gurka. Samma sak med andra saker han inte riktigt fixar - vi ger lite, ibland (oftast vid tillfällen det är särskilt socialt viktigt att få äta mer varierat). Sedan finns ju en lista på mat han absolut inte fixar som han aldrig får...