Allergitråden
Mmn1 - hoppas det går över fort! Testa med sojalecitin då, det är en bra idé eftersom det är få som reagerar på det.
Mmn1 - hoppas det går över fort! Testa med sojalecitin då, det är en bra idé eftersom det är få som reagerar på det.
Mmn1 - vi ska på långresa snart och när vi kommer hem ska jag testa jag med!
Annahoj87 - bort med allt som heter soja. Har även sett att sojalecitin finns i vissa läkemedel (om du ska vara riktigt petig..).
I början känns allt hopplöst och jobbigt men det går ganska snabbt över. Jag uteslöt mjölk, soja, ägg, alla baljväxter och fisk i ca tre månader och kan nu äta fisk och baljväxter igen (ammar fortfarande, lillen är 9 mån). Men får han i sig fisk el ärtor själv så får han eksem så jag vet inte om han är allergisk el bara känslig.
Skånegås - saknar också en massa mat och skulle mer än gärna trycka i mig en pizza.
Kom nyligen hem från en härlig semester och på hemresan så måste de ha slarvat med min allergikost för lillen har fått utslag, kräks och sover skitdåligt, förmodligen pga magen som gör ont. Han äter jättedåligt på dagarna också, gör din det med efter reaktion?
Skånegås - åh vad skönt att du äntligen fick sova! Hoppas det går i natt med.
Utan sömn bli man (läs jag) dum i huvudet och sååå tråkig som mamma.
Åh nu kan jag ha gjort nåt dumt. Gjorde en kaviarmacka åt stora killen som han inte åt upp och som jag glatt mumsade i mig. Kan ju äta fisk nuförtiden MEN sen slog det mig att det är ju fiskrom. Och mini är allergisk mot ägg.
Snälla säg att det inte är likt vanliga ägg? Hönan och fisken är ju inte direkt nära släkt. Får ångest nu...
Ni som inte kan äta mjölk, ägg el soja vad har ni på era mackor? Jag har alltid haft ost men kan inte äta det så länge jag ammar. Börjar tröttna på skinka, salami och leverpastej men kommer inte på nåt mer att äta. Marmelad blir så sött...
Missar jag nåt eller är det bara att bita ihop ett tag till?
Pippi - fy för dålig sjukvård. Att dom inte kan upplysa om att testerna inte är 100%!!
Hoppas Tavegylen hjälper lite inatt. Skrev lite i mjölkallergitråden idag gällande vad man kan tänka på att undvika när det gäller mjölk så kika där, tror att Allrona fick med det mesta också. Hoppas det blir bättre!
Styrkekram till er!