Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

Allergitråden

LillSkruttet skrev 2011-09-03 22:24:43 följande:
    Har faktiskt aldrig testat att använda tvättmedel med parfym till någon i familjen, och vi kör alltid barnens kläder utan sköljmedel, just för att de båda har eksem och allergier. Det är ju inte alls ovanligt att man kan reagera på just tvätt- och sköljmedel, det gäller ju även om man inte har eksem och allergier. 
    Jag skulle rekommendera att ni testar att köra med parfymfritt tvättmedel och använda sköljmedel endast ibland. Titta efter astma- och allergiförbundets symbol på förpackningarna.
    Hoppas utslagen lägger sig.  
    Kan man reagera trots parfymfri sköljmedel?
    Vi tvättar allt i parfymfritt! Och alla kläder samtidigt!
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    mithrandil skrev 2011-09-06 10:01:55 följande:
    Tänkte börja med att ge Alexander mjölkprodukter här hemma igen. eller ja, provocera menar jag.
    vad är det bäst att börja med? Börjar man med laktosfritt? Är det bäst att ge mjölk att dricka eller ost eller annan mjölkprodukt? Är själv nästan helt säker på att han tål mjölk.

Nån som hittar bovetemjöl som inte innehåller spår av soja numera? Har inte sett en enda förpackning på evigheter så jag funderar på om de ändrat något på risenta.
    Brukar också göra välling på bovetemjöl. Har missat att det står kan innehålla spår av soja. Det var mamma som upptäckte det! Står ju långt ner! Så nu ger vi inte det längre, gör majs välling! Känns som att det blir tjockare o mer mättande på bovetemjöl......
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    annakoh1209 skrev 2011-09-07 09:02:16 följande:
    ibland kan man få noll respekt för Vårdcentralen

inte nog med att jag inte får reda på vad jag får lov o äta o inte äta
    så har jag nu hostat i 3veckor nu o det blir inte bättre o jag bad om en koll ifall jag har fått astma som min mamma fick i vuxen ålder också

dem säger nej det går över
    och det sa dem för 1 veckas sedan o jag skulle ringa tillbaka om det inte blev bättre vilket jag gjorde nu på morgonen

JAg misstänker att min son har astma. JAg fick det när jag var 11mån. Han har inte svårt o andas men han hostar. Hans hosta låter som min hosta när jag har svårt o andas. Ingen lystna på mig, dom hörde ingen astma när de lyssnade på hans lungor. Det var barnläkaren vi har idag som frågade om han hostar på natten, o det gjorde han. Då fick jag testa astma spray o han hostar mindre!
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi

Jag har inte kollat efter GoGreens bovetemjöl här. Vilka affärer brukar ha sånt? Kanske ska fråga på ica.

Loke 11/1-11
  • LokesMammi

Hur gammal är din dotter Lena? Min son som då var 4½ månad när vi lämnade blod så stack de honom i stortån o samlade upp bloddroppar i ett rör.......

Loke 11/1-11
  • LokesMammi

Ok, tack!
    Loke fick kåvepenin igår o han blev röd på rygg, rumpa o ljumskar. Fick två doser igår. Idag när jag kom hem efter jobbet då han fått en dos till så var han mera röd o även på magen. Ögonen blev röda o kliiga igår kväll. Ringde läkaren som sa att jag inte skulle ge mera o att jag skulle öka på tavegyl morgon o kväll ist för bara kväll! *suck*

Loke 11/1-11
  • LokesMammi

Är det ngn som kan ngt om stenfrukter? Tyckte sonen fick reaktion på äppelmos (egen gjord) men han klarar av o äta aprikospuré o katrinplommonpuré. Ingår inte dom i samma familj?
    Ska testa o koka äpplen igen. Har gett honom även fryst melon som jag mixa, som jag är osäker på om han reagerade på el inte. Är väl också stenfrukt?

Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    2små2stora skrev 2011-09-27 14:42:45 följande:
    Äpple är väl ingen stenfrukt, den har ju flera kärnor. 
    Är den inte? Äpple o päron? Vad ingår dom i för familjer?
    Har för mig att dom är stenfrukter...........
    Loke 11/1-11
Svar på tråden Allergitråden