Inlägg från: Margareta08 |Visa alla inlägg
  • Margareta08

Provera/Pergotime 2 fortsättning...

Hej tjejer,
    jag hoppar in här och hoppas att på att ni kan hjälpa mig / ge mig hopp.

Kan inte sluta gråta just nu. Jag åt pergo och fick utslag glad gubbe i helgen 23/4 och 24/4 sedan lämnade jag ett blodprov den 25/4. mina värden var välldigt låga, 3 av 30.

Idag var jag hos läkaren och då segr hon till mig att enligt proverna så har jag nte haft ägglossning. Hon pratar så otydlig och är jämt stressad och stressar mig också.

Nu vill hon att jag ska börja med pergo redan på måndag trots att min mens inte har kommit, sedan säger hon att jag ska börja med provera 7 dagar efter det. Jag fattar ingenting. De kan jag ju inte göra för att då får jag ju mens!???! Jag frågade henne flera gånger och hon sa samma sak : först pergo i fem dagar sedan provera efter 7 dagar. är hon helt galen människan?

Hon gjorde ett vanligt gravtest på mig som självklart visade negativt. Då sa hon av men va bra då vet vi att du inte är gravid så du kan börja med pergo igen. Men va fan har hon tänkt jag fick ju utslag i söndas.

Ska jag vänta med pergo? ska jag ta provera efter pergo?
    Togs blodprovet förtidigt?

snälla du som kanske vet...

tack och kram

• Margareta08

Ja vi ska boka tid på Sofhiahemmet i Stockholm. Hon är ju semst kvinnan. Hon säger inte ett ord och förklarar ingenting. Besöket tar max 5 minuter.

Tycker du ockå att de tog blodprov för tidigt? Har aldrig någonsin fått utslag på ÄLtest, i lördas var första gången, en glad gubbe.

Tycker du att jag ska börja med pergo nu på måndag i allafall eller ska jag vänta tills BIM 9 maj?

kram och tack

bollanmollan skrev 2010-04-30 14:32:37 följande:
    Tycker du ska försöka hitta nån annan som kan hjälpa dig,jag hade världens sämsta gyn innan den jag har nu.Min nya är guld värd. Tog dom inte blodprovet lite tidigt?
  • Margareta08

jag var inte hos henne den 25de jag lämnade endast ett blodprov. Jag var hos henne veckan innan min Äl då såg hon två ägg 14- 16 mm. Tydligen så släppte de veckan efter och då fick jag utslag. dagen efter lämnade jag boldprov.

bollanmollan skrev 2010-04-30 14:58:36 följande:
    Oj svårt. Har du orken att vänta på bim så tycker jag du ska det. Fick du kolla med vul hur det växte? Och om du var hos henne den 25 som borde varit äldagen så kunde hon ju kolla vad som hände där inne.
  • Margareta08

Tack för dina svar snälla du. Jo jag tror också att hon tog blodprov för tidigt. Vad är det de kollar efter i blodet egentligen? hon sa någonting om någon hormon som inte alls har med ägglossnings hormonet att göra. Hon var otydlig som faaaan.

LillaMy3 skrev 2010-04-30 15:10:43 följande:
    Hejsan. Svarade dig i en annan tråd. Men som Bollanmollan skriver så låter det som om de tog blodprovet lite tidigt. Jag tycker också du skall vänta! Och hitta en annan gyn... Man hoppas ju verkligen läkare kan sina saker, men det låter lite tokigt så som din sa.
  • Margareta08

Bim 9 maj och testade neg imorse. testade jag for tidigt? Om jag inte far mens 9 maj ska jag borja med provera i 10 dagar sedan pergotime i 5 dagar. Men tank om jag ar gravid men laghomonare eller  vad det nu heter. Faaan att det ska ta sa langt tid. Mar skit helt enkelt. Hoppas att alla ni mar battre an vad jag gor just nu.

kram pa er

• Margareta08

jag ska testa mig imorgon igen. Jo jag fick gladgubbe den 24 och 25 april. Vi har bokat tid for ivf i juni. orkar inte med det har javla elandet langre. 1.5 ar av vantan och stress och samma pengar som gar at tester som bara visar neg .

tack far att ni finna tjejer. Vem ska man annars vana sig till nar man mar skit. Vill inte gora mannen ledsen ocka.

• Margareta08

Ja det är verkligen så psykiskt påfrestande. Vi båda mår skit just nu men ingen av oss vill visa det för att inte höra den andra ledsen. Jag hade glad gubbe 23 och 24 april. har jag räknat min bim fel?

bollanmollan skrev 2010-05-05 13:10:32 följande:
    usch jag vet, jag mår också skit i perioder. Mycket pengar försvinner varje månad. Min kille är alltid så glad innan bim och sen när vi får minus så är det 2 st med lågt humör. jag har redan kollat ut syskonvagn och planerar namn, helt galet. Men då måste du haft äl den 26 april då är väl mensen beräknad den 10 maj?
Svar på tråden Provera/Pergotime 2 fortsättning...