Inlägg från: bollanmollan |Visa alla inlägg
  • bollanmollan

Provera/Pergotime 2 fortsättning...

Oj svårt. Har du orken att vänta på bim så tycker jag du ska det.
    Fick du kolla med vul hur det växte? Och om du var hos henne den 25 som borde varit äldagen så kunde hon ju kolla vad som hände där inne.

• bollanmollan
    LillaMy3 skrev 2010-05-02 07:38:19 följande:
    Såg filmen Percious igår. Den var lite speciell. Sorglig men samtidigt fin. Tror dock jag blivit ännu kännsligare för när barn far illa sen vi fick sonen... För Percious som hon heter i filmen är ju bara ett barn, som desvärre får barn på ïnte helt bra sätt Satt med tårar i ögonen och hjärtat i halsgropen stora delar av filmen. Förövrigt så känner jag mig idag ganska pessimistisk över om det blir någon bebis denna gången heller. Alla mina lite smått inbillade symptom inbillar jag mig nu har försvunnit.... Mkt inbillande känner jag. Får väl bara vänta antar jag. Kanske tjuvtester innan helgen så jag får bekräftat att det är dags att köpa en runda pergo till innan helgen. Idag skiner solen här hemma hos oss!! Tittar ut på gräsmattan som är grön och fin men i stort behov av en klippning. Skall vänta tills solen värmt lite så det är tort och fint, sen så blir dagens distraktionsmoment : Gräsklippning.
    jag har också blivit känsligare sen jag fick barn, kan inte se skräckfilmer heller som jag älskade innan. Även här är det fint väder, min kompis kommer så ska vi ta en riktigt lång promenad i solen och hoppas att man kan slippa ha ångest över att inget händer i några minuter.
  • bollanmollan
    annakohler skrev 2010-05-04 08:36:30 följande:
    är det någon här inne som har efarenhet av trippelkur av pergotime??
    hej jag äter trippel. Funkar jättebra på mig.
  • bollanmollan

jag har ätit dubbeln innan men nu när vi ska försöka på syskon funkar bara trippeln.
    visst är den starkare men jag får ett ägg, man måste kolla med vul efter avslutad kur.
    hur funkade dubbeln för dig?

• bollanmollan
    annakohler skrev 2010-05-04 13:24:27 följande:
    problemet är att jag har min sista imorgon och jag har inte hört något ifrån Gyn i mora. för 2007 släppte jag massa äggblåsor på vul men det gav ett resultat i tvillingar men förlorade ena i v5 andra barnet är snart 2år gammal. jo jag tycker dubbelkur fungerar bra faktiskt
    vet att min gyn ger sexförbud om det är mer än 2 stora ägg. men du har alltså ätit dubbel nu och ska på koll snart?
  • bollanmollan
    Margareta08 skrev 2010-05-05 12:49:32 följande:
    Bim 9 maj och testade neg imorse. testade jag for tidigt? Om jag inte far mens 9 maj ska jag borja med provera i 10 dagar sedan pergotime i 5 dagar. Men tank om jag ar gravid men laghomonare eller  vad det nu heter. Faaan att det ska ta sa langt tid. Mar skit helt enkelt. Hoppas att alla ni mar battre an vad jag gor just nu. kram pa er
    Jättesvårt, jag plusade ganska sent så jag skulle ta ett till test imorgon eller övermorgon. Har du kollat om du fick äl? menar vul , blodprov eller älstickor?
  • bollanmollan
    Margareta08 skrev 2010-05-05 13:04:34 följande:
    jag ska testa mig imorgon igen. Jo jag fick gladgubbe den 24 och 25 april. Vi har bokat tid for ivf i juni. orkar inte med det har javla elandet langre. 1.5 ar av vantan och stress och samma pengar som gar at tester som bara visar neg . tack far att ni finna tjejer. Vem ska man annars vana sig till nar man mar skit. Vill inte gora mannen ledsen ocka.
    usch jag vet, jag mår också skit i perioder. Mycket pengar försvinner varje månad.
    Min kille är alltid så glad innan bim och sen när vi får minus så är det 2 st med lågt humör. jag har redan kollat ut syskonvagn och planerar namn, helt galet.
    Men då måste du haft äl den 26 april då är väl mensen beräknad den 10 maj?
  • bollanmollan
    Margareta08 skrev 2010-05-05 13:04:34 följande:
    jag ska testa mig imorgon igen. Jo jag fick gladgubbe den 24 och 25 april. Vi har bokat tid for ivf i juni. orkar inte med det har javla elandet langre. 1.5 ar av vantan och stress och samma pengar som gar at tester som bara visar neg . tack far att ni finna tjejer. Vem ska man annars vana sig till nar man mar skit. Vill inte gora mannen ledsen ocka.
    jag har bim den 10 maj så om du testade nu så är det ju långt kvar så ett minus kan ändra sig. Jag tänkte testa söndag eller måndag.
  • bollanmollan
    MiHijo skrev 2010-05-05 15:00:06 följande:
    Har du plussat nu? SKOJ! :) Hoppas det visar samma söndag eller måndag då! Å jag har mina fertila dagar mellan 9-12 maj om jag nu får ÄL I TID denna gången.
    nej, nej har inte plussat, ska testa i helgen.
  • bollanmollan
    MiHijo skrev 2010-05-05 15:17:56 följande:
    aha ok....tyckte det stod att du plussade ;) men då var det jag som läste fel. tänkte på en sak som dom sade här på gyn. att om man inte blir gravid så kanske man behöver höja kuren. till trippeldos. Men när jag hade ÄL sist, det kan väl bara vara så att det inte går ihop alltihopa med mig och gubben typ. eller är jag hel ute och cyklar?? allt kanske inte passar ihop och därför kanske de inte blir ngt. för jag hade äl och vi hade sex men blev inget ändå.
    det är svårt , även om man prickar in äl så har man ju bara en viss chans varje gång. minns inte exakt men 20-25 procent varje gång så det är ju inte så mycket. är inte alls säker på siffrorna och det är olika i olika åldrar. har du äl av din dubbelkur ska du inte behöva öka dosen.
Svar på tråden Provera/Pergotime 2 fortsättning...