-
oj 60 dagar är mycket. jag fick sen äl så jag började äta pergon tidigare och det funkade jättebra på mig. vilka dagar äter du?MiHijo skrev 2010-05-05 15:26:53 följande:sist jag åt dubbelkur så fick jag ÄL 60 dagar efter kuren. jag frågade gyn varöfr det blev så sent och hon hade ingen förklaring för de alls. så nu hoppas jag att ÄL kommer som den ska göra. orolig att det ska ta så lång tid, för efter ett tag så slutar jag med ÄL testen, och sist missa jag det kan man säga, hade grymt ont i magen, kunde inte röra mig, men gjorde ett ÄL test då iaf och det gav utslag, men vi hade inte haft sex på många dagar innan det. men hur ont jag än hade så hade vi sex då det gav utslag men det var nog inte tillräckligt. så nu j*vlar, sex varannan dag här nu, och testar mig varje dag ska jag göra, även hur många dagar jag än får testa. -
om din äl blir sen så kan du ju fråga gyn om du kan börja tidigare. jag fick äl dag 39 men ändrade till att börja äta dag 3 istället då kom den mycket tidiagre.MiHijo skrev 2010-05-05 16:12:31 följande:jag äter pergo på dag fem till nio, alltså fem dagar. -
ja för mig blev det stor skillnad iallafall. håller tummarna för dig nu.
-
mellan dag 16 -20.MiHijo skrev 2010-05-05 16:29:15 följande:ok, när fick du ÄL sen då?? efter att du börjat på dag tre istället? åhhh, varför säger alla läkare så olika? blir knäpp.... -
Tror att många äter från dag 3, vet att en del t o m äter från dag 2.MiHijo skrev 2010-05-05 16:33:17 följande:det var ju stor skillnad. men måste jag fråga gyn det nästa gång, kan man inte bara köra på dag tre? :D eftersom din läkare sagt så så kan det ju inte vara farligt???
Alltid bäst att kolla med gyn. -
har hört att man kan äta pergo uyan blödning, ring gyn om du får tag på denna vore det ju bra så du får komma igång.
-
Vill bara berätta att jag fick plus i torsdags, så nu önskar jag att allt går bra och den lilla stannar och att ni alla får plus snart.
-
Tackar, tackarLillaMy3 skrev 2010-05-08 10:33:30 följande:HURRA Men det har jag redan sagt Men HURRA igen!!! -
trippel. vi började försöka direkt efter vår son kom för 16 månader sen men började med pergo vid årsskiftet, tror detta var nr 3 eller 4 .
-
hade bara ett ägg.
-
usch vad jobbigt.MiHijo skrev 2010-05-09 15:03:49 följande:Trots det är slut mellan mig och gubben så testar jag med ÄL test, men fan ingen ÄL ännu. Blir knäpp på denna skiten. -
Jag har tagit dom sent på dagen, brukar sova bort min huvudvärk då.bubbel skrev 2010-05-10 21:20:27 följande:hej tjejer! imorgon ska jag börja med Pergotime. Läste nånstans ett tips om att ta dom innan man går och lägger sig för att inte känna så mycket av dom värsta biverkningarna... Hur har ni andra gjort?
Lycka till!!! -
har du testat?Yarrow skrev 2010-05-11 09:40:27 följande:Jag hade bara biverkningar på första kuren, va sjuuuukt trött. Men jag har alltid tagit tabletterna på morgonen och de två sista gångerna har det inte varit några biverkningar alls. BIM idag, ingen mens i sikte. Sista omgången nu... -
En del känner inte alls av dom, hoppas du slipper biverkningar.
Lycka till igen. -
ja det räcker verklige, min gyn sa att varannadag till var tredje räckte.annakohler skrev 2010-05-15 19:51:44 följande:själv fick jag fullt utslag i torsdags o igår.....men jag o mannen har haft sex alla dagar utom 1 denna veckan och det måste väl räcka eller -
vi har alltid kört varannan till var tredje dag.
-
Grattis, vad roligt. När är bf?lerumstessan skrev 2010-06-16 08:15:28 följande:Jag har plussat idag på BIM-4. Fick SVAGT utslag på testlagrets stickor redan igår kväll och idag på morgonen tog jag ett CB och det kom fram ett fint, blått, brett streck med en gång. Bild finns i mitt galleri! Lillan ska bli storasyster! -
har du prövat med ältest när du äter pergo? det kan ändra sig då och funkaMimmi86 skrev 2010-06-17 22:07:00 följande:Hej hej!
Igår åt jag min första tablett av pregotime!! Spännande! visste det kanske inte tar sig, men jag hoppas!
Ätit provera innan dess.
Min fråga är hur sjutton sak jag veta när ÄL inträffar?
Kan inte ta ÄL stickor pga att de ger utslag hela tiden, pga min PCO....
Fick en tid 1 juli, men ska iväg utomlands då... ska ringa imorgon! =)
Någon vet när ungefär ÄL sker?
Då min mens och ÄL funkade av sig själv hade jag nästan exakt 14 dagar efter första mensdagen...
-
Jag tror att man kan få äl månden efter man ätit pergotime, vet att en del äter varannan månad.bubbel skrev 2010-08-23 11:45:18 följande:Nån som fått regelbunden mens EFTER pergokurer?
Jag har för mig att nån skrivit det i nån tråd och tänkte höra om det finns fler...
Jag skulle ju ha ätit en kur förra veckan men dom finns ju inte att få tag på i Sverige, så jag håller fingrar och tår på att min ÄL kanske kan komma som den ska ändå...
Nån som har erfarenheter? -
Ja, jag tror effekten sitter i av pergon .bubbel skrev 2010-08-23 21:34:05 följande:tack för ditt svar!
Äter dom varannan månad men ha ÄL varje månad ändå?
Måste fråga så jag uppfattat rätt...