• Äldre 5 Apr 21:58
    21141 visningar
    379 svar
    379
    21141

    Pepp- och prattråd för oss i Cambridgeland

    Här pratar vi så klart CK, men också om sug efter calzonepizzor, viktplatåer som inte vill ge med sig och kläder vi vill köpa när vi är färdigslimmade. Och allt annat också förstås.

    Varmt välkomna!

  • Svar på tråden Pepp- och prattråd för oss i Cambridgeland
  • Swimpy
    Äldre 5 Apr 22:06
    #1

    Åh åh, prestationsångest, vad ska man skriva för klokt?! {#lang_emotions_surprised}

    Måste börja med att skriva till alla som inte känner mig att jag tog en CK-paus över påsk och är INTE i ketosen än, dvs irriterad, farlig och oerhört kissnödig.

    Men CK funkar och jag flashar mina kort så en gång:
    www.familjeliv.se/hem/swimpy/gallery/php9yenpu.jpg

    20kg till och sen är jag redo för altargången, ett nytt hälsosamt liv med förhoppningsvis en liten {#lang_emotions_baby} i magen. (men jag hoppas h*n är sötare än bilden) {#lang_emotions_wink}

    Imorgon blir dag 2.

  • Äldre 5 Apr 22:15
    #2

    Åh, hade nästan glömt bort vilken skillnad korten visar! Och snart är det väl dags för ett tredje kort..?

    Jag anammar Swimp och berättar för de som hittar hit att jag har gjort åtta veckor på ren kur nu, men tyvärr hamnat på en enveten platå. Dock kämpar jag på och för tillfället så känns det ändå rätt ok, även om inspirationen varit dalande de sista veckorna.

  • Äldre 5 Apr 22:35
    #3

    Detta var så bra skrivet så jag kopierar det till denna tråd

    Författaren heter Swimpy och citatet är taget från sista inlägget i förra tråden,
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m49818496.html

    Nästa tråd ska JAG lämna innan den går ut eftersom jag har nått mitt mål, det bestämmer jag här och nu. Annars bli det rond två efter en hel drös bröllopsbilder!

    Jag bestämmer också att Iverem ska gå ner sina sista kilon i nästa tråd och lära oss stackars svenskar allt om stabiliseringsprogrammet.

    Nyfikengrön och fabri hoppas jag hittar dit också och håller oss sällskap.


    Och jag håller med om varje ord

    Sov gott!

  • nyfike­ngrön
    Äldre 6 Apr 08:25
    #4

    Tjaba!!!

    Har hittat hit också..

    Allt är helt övergivet nu gällande CK.. men IMORGON ska jag ta nya tag.. det lovar jag mig själv.. just nu har jag ätit godis fast kl bara är 8:20 en påse fruxo och en halv kexchoklad (snart en hel) kände mig sååååååå sugen bara och var tvungen o bejaka suget.


    Ska iväg o träffa en läkare idag ang justering av mina antidepressiva för jag tycket inte de hjälper nämnvärt just nu faktiskt.. och att jag därför börjar tröstäta igen typ bla.


    Hur som haver.. måste ta nya tag helt nu.. har gett upp totalt ju för tillfället.


  • fabri
    Äldre 6 Apr 11:27
    #5

    Hej alla!

    Nu är jag hemma igen.Tack för alla pepp! Jag har gått på ren kur hela helgen! Känner mig superduktig. Vi har ju åkt långt också och jag inser hur mycket jag förknippar det med att stanna och fika. På påskafton var värdinnan orolig och frågade om hon verkligen inte kunde bjuda mig på något, lita cider eller jordgubbssaft eller så Tyvärr har jag bara gått ner 0,6 kg på dessa dagar. Hade hoppats hamna på tvåsiffrig vikt men tyvärr. Jag blev jättebesviken och kände att jag skiter i hela grejen. Det har jag dock inte gjort för jag tänkte att om jag inte ens går ner med CK så är ju sannolikheten att jag ska gå ner på något annat sätt MYCKET liten

    Swimpy, vilken underbar klänning!

  • Äldre 6 Apr 11:31
    #6

    Skönt du också hittat hit kära grön!

    Behövs medikamenterna justeras och du får detta gjort ska du se att allt känns lättare ganska snart (är apotekare i botten, arbetar dock inte som sådan sedan ett antal år). Under tiden tycker jag absolut du förtjänar både fruxo och kexchoklad om det får dig att må bättre Kör du dessutom din träning lär du iaf inte gå upp oavsett.

    När jag tränade hårt (flera år sedan nu) kunde jag verkligen äta en hel del utan att det gav utslag på vågen. Tyvärr tog sedan jobbet ut sin rätt och träningen kom av sig och kilona började läggas på. I början saknade jag verkligen träningen och det var oerhört frustrerande att inse inte tiden längre fanns, men efter ett tag blev man ju så klart bekväm och det kändes helt ok att avstå. Och tja, resultatet vet ni ju

    Hoppas det går bra hos doktorn och att det känns ok med nya CK-tag imorgon. Oftast kickar ju placeboeffekten in direkt bara för att man vet det snart blir bättre

  • Äldre 6 Apr 11:40
    #7

    ..och där var ju du fabri- underbart

    Och välkommen hem förstås! Och GRATTIS till duktighet under påsken, speciellt med tanke på att ni varit bortresta dessutom.

    F ö kan jag säga att min konsulent, som vägde ca 115 vid CK-start, hade svårt att gå ner i början. Hon höll dock ut och sedan kom en period när kilona bara rasade för att sedan nå platå igen, så försök hålla ut.

    Min man blev ju riktigt förkyld så vi stannade hemma under påsken vilket ju underlättade för mig. Jag har mest arbetat så tiden har ju gått fort, däremot är inte inspirationen på topp pga min platå. Känns så trist när för när man verkligen inte fuskar vill man ju att vågen skall visa -5kg varje vecka typ

  • nyfike­ngrön
    Äldre 6 Apr 12:35
    #8

    Ikväll ska jag åka hem och göra en STOR tallrik fruktsallad MED GLASS och vräka i mig!!! {#lang_emotions_tongue_out} Det har blivit min nya drog nu typ Det vill jag göra och därför ska jag göra det helt enkelt och hoppas det ordnar sig m mina medociner också så jag mår bättre snart.

    Ska även äta lammstek ikväll, vi har kvar sedan vi gjorde i förrgår hos mamma som vi tog med hem, t.o.m dottern tyckte det var gott och fattade inte förrän hon ätit hälften att hon åt lamm. Hon frågade: Skulle ni inte göra lamm? Jo svarade jag, Var är det då frågade hon


     


  • Swimpy
    Äldre 6 Apr 17:51
    #9

    Dag 2 för mig idag och allt går bra. När jag slarvade lite med vattendrickandet på eftermiddagen kände jag ett litet sug i magen, men det gick över när jag druckit lite. Superskönt! Förhoppningsvis kommer det gå bra imorgon också, ketospiggheten saknar jag lite idag när jag sovit lite.

    Jag LOVAR att jag jobbade hela förmiddagen, men på lunchen kollade jag på klänningar och blev kär i denna: www.familjeliv.se/hem/swimpy/gallery/phpilzdmd.jpg som faktiskt FINNS att hyra där jag bor. Ska höra imorgon om den bara finns i särskilda storlekar och när man behöver hyra för att garanterat ha den till 14:e augusti. Kanske dom har många i olika storlekar? Håll tummarna! nyfikengrön,
    det låter vettigt som Iverem skriver, att om mat och kexchoklad gör dej glad nu istället för medicinen, kör på det. Huvudsaken är ju att du mår bra.

    fabri, vad du är kanonduktig!!!
    Jag har bara er farenhet från mig själv men tyckte även Iverem skrev förnuftigt, men när jag slarvar med vattnet går jag ner mindre. Du kanske inte har fått i dej tillräckligt med vatten under dessa dagar?
    Du har verkligen gjort en otrolig prestation att vara stolt över genom att tacka nej till all mat och hållt dej till kuren. Synd att vågen inte belönade dej så mycket som JAG tycker att du förtjänar, men ibland får man tänka i den långa loppet att man tränar sig inför andra gånger, när man äter vanlig mat med kanske borde tacka nej till extra tårta. Det är ju en sak man lär sig under kuren, att handskas med de som trugar... och tänk, ingen dör av att man tackar nej. Jag tog ofta omtag eftersom de trugade, men aldrig igen.

    Vinkar till Iverem som är duktig med sin platå!

    Du är min platåhjälte och definitivt ett föredöme att försöka leva upp till om man själv hamnar på en platå.

  • Äldre 6 Apr 18:39
    #10
    Swimp: HURRA, DEN ska du ha! (jmf matadorerna när de ser tjuren Ferdinand ) Klänningen är HELT bedårande! Och den passar superbt på ett augustibröllop- du kommer garanterat att se ut som en slimmad gudinna som gästerna helt tappar andan när de ser glida upp för altargången!

    Vad kostar det att hyra nu? Jag köpte faktiskt min för det skillde typ 5oo svenska riksdaler mellan att köpa och hyra. Men visst, nu hänger den på vinden och glädjer väl ingen direkt, men JAG vet ju att den hänger där Hur ska bröllopet se ut i övrigt förresten? Och ja, jag vet jag är nyfiken, men försvarar mig igen med att jag fullkomligt älskar bröllop!
Svar på tråden Pepp- och prattråd för oss i Cambridgeland