• Anonym (nere)
    Äldre 6 Apr 10:28
    25912 visningar
    30 svar
    30
    25912

    Mår dåligt på jobbet

    Jag jobbar på ett ställe där chefen är helt jävla sjuk i huvudet rent ut sagt. Många här tycker samma sak, hon har ingen medkänsla what so ever.

    Det är hårt som fan här och många mår dåligt men inte nån säger nåt för ingen vågar helt enkelt.

    Jag har varit sjukskriven i höstas pga utmattningsdepression dels pga jobbet och dels pga en hel del i privatlivet då. Jag börjar känna igen att jag mår dåligt, vill inte gå hit till jobbet. Jag drar mig undan folk och vill helst bara vara själv och inte umgås med någon, bara få sitta nånstans helt själv i lugn och ro men det går inte, det är nåt och nån runt mig hela tiden och jag känner det ibland som att jag inte kan andas!! Som att jag bara vill skrika.. låt mig varaaaa!!!!!!!!!!!!! Jag känner en panik på nå vis.

    Söker ju nya jobb men kan ändå inte ge upp ett fast jobb för ett tillfälligt så att säga utan härdar ut i den mån det går nu då jag inte har nåt val för jag behöver jobbet.

    Jag får ångest bara av att se min chef, att prata med henne gör att det knyter sig i magen på mig och det kan vara om det allra enklaste lilla sak det spelar ingen roll. När hon inte är här är stämningen så mkt bättre men så fort man ser henne så känner man hur det knyter sig i magen helt enkelt.

    Vet bara inte vad jag ska göra nu. Jag mår så dåligt, ont i magen, nedstämd, ingen lust med nåt, vill dra mig undan från alla i min omgivning jag är irriterad och sur och grinig för det mesta och har inget tålamod alls och är 100% ensamstående mamma till en flicka på 5 1/2 år, dvs ingen kontakt med fadern och ingen annan avlastning heller, ingen släkt och inga vänner i min närhet som kan ställa upp.

  • Svar på tråden Mår dåligt på jobbet
  • Anonym
    Äldre 6 Apr 10:33
    #1

    Varit i den sitsen.
    Va nervös varje gång jag skulle till jobbet, för hon hade humör och kunde skälla på vem som helst för vad som helst.

    Varje gång hon va sjuk eller ledig va jag jätteglad.

  • Anonym (nere) Trådstartaren
    Äldre 6 Apr 10:37
    #2
    Anonym skrev 2010-04-06 10:33:16 följande:
    Varit i den sitsen.Va nervös varje gång jag skulle till jobbet, för hon hade humör och kunde skälla på vem som helst för vad som helst.Varje gång hon va sjuk eller ledig va jag jätteglad.
    Vad fasen ska man göra då??
  • Anonym
    Äldre 6 Apr 10:40
    #3

    Jag blev sjukskriven för jag mådde dåligt.

  • Anonym
    Äldre 6 Apr 10:42
    #4

    Känner igen detta.

    Jag tror att man måste göra nästan vad som helst för att undkomma detta.
    Annars blir livet skit.

  • Anonym (nere) Trådstartaren
    Äldre 6 Apr 10:43
    #5
    Anonym skrev 2010-04-06 10:40:23 följande:
    Jag blev sjukskriven för jag mådde dåligt.
    Jag HAR varit sjukskriven i höstas... har inte råd att vara sjukskriven nu ju

    Men jag mår inte bra att vara här heller... känns som jag inte kan gå och jag kan inte vara kvar.. så vad fan ska man då göra??
  • Anonym (nere) Trådstartaren
    Äldre 6 Apr 10:51
    #6

    Så sjukt att en person som man känner på detta sätt för kan få vara chef eg.. alla runtomkring oss här på denna avd där vi jobbar ser ju hur hon är och hur det påverkar oss alla här. Sen är kanske andra lite starkare än mig att stå emot det och inte låta det ta på dem lika hårt jag vet inte.. men JAG mår verkligen inte bra.. bara tanken att behöva prata med henne ger mig ångest och magont.

    Har ju lite jobbiga grejer i bagaget som kanske gör mig extra känslig men det ska inte kännas såhär på en arbetsplats ju...

    Känner ofta att jag skulle väl kunna jobba om jag bara fick vara här helt ifred helt för mig själv.

  • Anonym
    Äldre 6 Apr 11:04
    #7

    Nu har hon slutat helt som tur är och det är SÅÅÅÅ jävla skönt.
    Men jag är fortfarande sjukskriven.

    Jag har oxå lite i bagaget.

  • Anonym (nere) Trådstartaren
    Äldre 6 Apr 11:06
    #8
    Anonym skrev 2010-04-06 11:04:34 följande:
    Nu har hon slutat helt som tur är och det är SÅÅÅÅ jävla skönt.Men jag är fortfarande sjukskriven.Jag har oxå lite i bagaget.
    Min chef är fortf kvar tyvärr känns som det är jag eller hon.. när jag var på intervju var hon ju sååååå trevlig. Nu har jag lärt mig att det är bara en otroligt falsk trevlighet och inte äkta alls.
  • Anonym
    Äldre 6 Apr 11:12
    #9

    Låter som du tagit över min gamla...

  • Anonym (nere) Trådstartaren
    Äldre 6 Apr 11:20
    #10
    Anonym skrev 2010-04-06 11:12:16 följande:
    Låter som du tagit över min gamla...
    Haha.. njae skulle kunnat vara om det här inte var hennes första chefsjobb.. ragata.
Svar på tråden Mår dåligt på jobbet