Inlägg från: Jennysofi |Visa alla inlägg
  • Jennysofi

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Busbellan skrev 2011-01-18 21:13:49 följande:
    Åh jag måste med! Åker ut endel på fb nu, men endel ska ut på t också
    På facebook?
  • Jennysofi
    SmillaMilla skrev 2011-01-22 07:58:12 följande:
    God morgon!

OT fråga, men någon som vet vad man gör med söndriga pop jackor, alltså dragkjedjan har gått sönder. Kan man gå till typ skräddaren o låta dem sy i nya? Men kan man då få vattentäta dragkjedjor? Någon som vet hur det funkar?
    Jag har fått för mig att det är sviindyrt att sy i nya dragkedjor. Jag var till skräddaren med en ziptröja som kostat 500 kr och ville ha en ny dragkedja ditsydd, men skräddaren sa att det var mer lönsamt att köpa en ny tröja istället Obestämd Vattentäta dragkedjor kan man köpa i vissa textilbutiker så det ska nog gå att fixa!
  • Jennysofi

Såg att någon skrev om popcorn från molo innan. Kikade in på LLM precis och såg bodysuiten med popcorn på, helt underbar ju! Och äntligen har bondgårdsprintet kommit som bodysuit utan rosa kanter. Kick, klick!

• Jennysofi

Godkväll på er!

Har en liten fråga angående molo softshelljacka. Vilken storlek hade ni tagit till en kille som blir ett i slutet av april? Är de stora eller små i storleken?

Sen har jag fått för mig att en del här inne är från helsingborg, eller är jag helt ute och cyklar?

• Jennysofi
    Jen80 skrev 2011-02-26 21:38:46 följande:
    Beror lite på vad han har för stl nu. Jag har gått upp en stl i dem till mina. I vissa fall kan man nog gå upp 2 storlekar, men de får ju inte bli för stora heller.
    Börjar så smått övergå till st 80. Storlek 80 i molos tröjor och bodys passar bra nu, och 80 i lurvfleece kommer snart passa den med. Funderar på en storlek 86 i jacka, så kanske han kan ha den till sensommaren/hösten ocksåå.
  • Jennysofi

tack!

Ja jag bor i stan :) När jag är på babysim ser jag ofta barn i mycket molo och novastar och tänker att de säkert hänger här ;)

• Jennysofi
    lillronya skrev 2011-02-26 21:47:42 följande:
    Tror inte att här är någon just nu som bor inne i stan.
    Men ibland ses vi där så då kan du ju hänga på.
    Är du på annacill nåt?
    Preggi skrev 2011-02-26 21:45:32 följande:
    Godkväll,

Kunde inte låta bli att beställa ett par hummelskor efter att ha sett lillronyas sötis posera i BT.
    Hoppas att storleken blev bra. Tog 29 till P tänkte att om de är små måste iaf M kunna ha dem..

Sugen på att shoppa mer!
    Hahaha vad roligt att inspirera.
    Okej vad kul! Nej, jag upptäkte att Anna cill fanns för ett par veckor sedan men har inte tagit mig dit än. Har bara varit på lilla helsingborg (som lagt ner) och gömstället (som har dåligt molosortiment). Men ska absolut leta mig fram till Anna cill! Ligger på tågaborg va?
  • Jennysofi
    solouniko skrev 2011-02-26 22:01:18 följande:
    Min dotter hade 86 förra våren och tills hösten när den blev för liten. Hon blev 1 i mars förra året och är rätt liten, så jag hade tagit minst 86 men tror även 92 kan funka I år har hon 98 på softdhell och hon blir ju då som sagt två snart och har 92 annars.
    Tack för svaret!
    Nu blev det svårt! Känns som jag alltid velar mellan två storlekar... Det är så svårt..
  • Jennysofi
    solouniko skrev 2011-02-26 22:10:26 följande:
    Kan tillägga att hon var typ 73 på 1 års kontrollen Om det hjälper
    Tack för all hjälp! Albin var 71 cm på 8 månadeerskontrollen så han är ju större än din lilla var. Softshelljackorna måste veeeerkligen vara små i storlekarna! Får kika in i annacill-butiken i veckan!
  • Jennysofi

Vad ledsen jag blev att jag missade massa fina IdaT plagg på facebook :( Någon som var på salgen och vill sälja plagg i st 80-86, säg till!! :D

• Jennysofi

Godmorgon dansktjejer!
    EN FRÅGA: Använder ni leggings till era pojkar? Tex katvig leggings till en tröja eller body? Eller tycker ni det blir "flickigt" (Inte för att det spelar någon roll igentligen). Ni förstår kanske vad jag menar. Funderar på att köpa katvigleggings till min kille på 10 månader eftersom de passar så fint till många småfolkströjor tex.  Så fina färger.

• Jennysofi
    maddeemma skrev 2011-06-19 20:35:19 följande:
    Jag vill shoppa men hittar inget jag vill ha.
    Förvånad
    Samma här.. Visst är det jobbigt. När det äntligen är rea så hittar man inget man vill ha eller har man helt enkelt tröttnat på det som finns och längtar efter nytt ;)
  • Jennysofi

Föresten. Är det någon som vet om Annacill börjat rean i butik på tex nova star? Tänkte ta en sväng dit  i veckan. Har aldrig varit där trots att jag bor typ 20 minuters gångavstånd därifrån (skam!)

• Jennysofi
    lillronya skrev 2011-06-19 21:03:08 följande:
    Jag gissar att hon har det eftersom hon rear annat på nätet.
    Jag ska också dit i veckan.
    Bor du så nära?!
    Hmmm jag har fem mil dit och är ändå där relativt ofta.
    Haha ja nu skäms jag :P
    Men är det exakt samma sortiment och storlekar kvar i butiken som på nätet tro?
  • Jennysofi
    lillronya skrev 2011-06-19 21:31:32 följande:
    Det kan skifta faktiskt.
    Skärpning på dej.
    Då kanske vi rent av ses där någon gång?
    Ja det får vi hoppas! Om inte så planerar jag att hänga med till nästa molosalg. Har följt er dansktjejer här inne i över 1 år och varit sugen på de två senaste salgerna men inte fått tummarna loss riktigt.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17