Inlägg från: Stora E o Lilla E |Visa alla inlägg
  • Stora E o Lilla E

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Hej hopp!

Tittar in här med en liten fråga till er som förhoppningsvis vet och kan råda lite...

Har eventuellt ett par pärlplatte-ballerina på g till min tjej. Hennes fot är ca 12.5 cm. Tror ni att 23 passar på henne? Skon lär vara knappt 14 cm. Hur är modellen? Sitter dom bra, eller är dom mest fina? Smala? Andra erfarenheter?

Tack tack...

• Stora E o Lilla E
    Busbellan skrev 2010-05-24 15:55:22 följande:
    Kan kanske bli lite stort, jag tycker de är ganska breda, eller rättare sagt höga kanske. Blir lite väl mycket lluft mellan uppe på foten mellan foten och skon
    Tack för lite info... Hmm... ja, fina är dom ju, men om dom ev blir lite för stora så är blir dom kanske inte använda och fina saker (som inte "hunnit" med att användas) i garderoben har vi egentligen tillräcklilgt av... {#lang_emotions_laughing}

Du tror det ev blir för mycket luft mellan foten och skon... Är dom stela? Har du likadana? Hur mycket större är dom i så fall än foten?
  • Stora E o Lilla E

Hej,

Hoppar in här och chansar på lite råd ang velourklänning från Katvig... Om ens tjej är drygt 1.5 år nu (2 i september) och har 86 på kortärmad velourklänning nu, vad kan hon tänkas ha för storlek om 1 år (!!!) när hon alltså är drygt 2.5?

Hon är normal-kurve-lång. Räcker 98? Blir 104 toktok stort?? Någon här som kanske har en drygt 2.5 årig liten dam med just katvig velourklänning??

Hoppas på lite råd. Lokala butiken har utförsäljning på grön/grön och lila/vit randiga och dom är så fina så...

Tack på förhand...

• Stora E o Lilla E
    Busbellan skrev 2010-05-27 17:15:35 följande:
    Här är min tjej 2 år och 5 mån, hon ligger nästan en kurva över medel i längd. Det är 92 i klänningen, har tyvärr ingen där hon står upp. Denna satt ganska perfekt här har jag för mig, men inte mycket växtmån. Men jag tror absolut 98 räcker
    Buttelina skrev 2010-05-27 17:22:19 följande:
    ta 98 inte 104 det kan min dotter ha som är 4.5 år
    Åh, tack tack för råd... Då får det nog bli 2 st 98:or i olika färg, så får hon ha dom när hon kan... Har även shoppat en rosa/rosa långärmad velour i 92 att ha i höst/vinter så det verkar ju bli en bra storlek om jag ser till Busbellans svar... Har lite stresshjärna av att ha 1000 saker att göra, och då blir val av storlek för svårt... {#lang_emotions_laughing}

Åh, den röd/vita klänningen är ju bara för fin. Hade min tjej i julas. Finfinfin...
  • Stora E o Lilla E
    Busbellan skrev 2010-05-27 18:11:17 följande:
    min bild är också från juafton
    Åh, vad fin din tjej var på julafton... {#lang_emotions_laughing} Precis en julklänning i min smak, helt lagom, enkel och bara fin.
  • Stora E o Lilla E
    Busbellan skrev 2010-05-27 18:11:17 följande:
    min bild är också från juafton
    Fortsätter med mina frågor kring storlek... tycker jag är kul... {#lang_emotions_dreamer}

Å så en fråga bara... Om du skulle köpa en katvig klänning till din tjej för att ha nu i sommar, vilken storlek hade du valt då?
  • Stora E o Lilla E
    Busbellan skrev 2010-05-27 20:11:15 följande:
    Jag hade tagit 98 till henne nu, hon blir 3 år i juli
    Då har jag blivit övertygad färdigt över vilken storlek jag ska satsa på för att öka chansen att den passar nästa vår/sommar. Gillar velourklänningarna massor, och just den grön/gröna är en superfavorit här... Å med 40% rabatt blir ju priset helt ok också...
  • Stora E o Lilla E

Hej,

En, eller kanske flera (??!) frågor till er som jag förmodar vet... Dom nya fina klänningarna i babystorlekar från Molo, är dom lika stora som i våras? Å vilken storlek ska man då satsa på till en blivande "normalstor" 2 åring? På vårens klänningar har hon 74/80 och dom är ju helt lagom nu. Men vet också att glappet mellan storlekarna var rätt stort iaf i våras. Kanske ska ta 86/92 och ev sy upp lite?? Dubbelstorlekar suger!

• Stora E o Lilla E
    lillronya skrev 2010-06-27 16:45:36 följande:
    Jag köpte 92/98 till A som är 95 cm lång. Kommer att sy upp den lite. Kan inte ta mindre för då räcker inte ärmlängden.
    Hoppas detta var till någon hjälp.
    Hmmm... ja kanske... Det betyder att jag nog ska statsa på 86/92 till min dam som nog är ca 86 cm eller lite drygt. Antar att jag nog kommer behöva sy upp den, men bättre det än att den blir för kort direkt. Då är det bara att bestämma sig för vilken eller snarare vilka klänningar det ska bli... Fast egentligen behöver hon inte ett enda plagg till...Glad
  • Stora E o Lilla E
    ChokladMoshin skrev 2010-06-27 17:38:09 följande:
    JAg kan inte köpa dom långärmade till min dotter
    Hon behäver 86/92 i ärmarna men bara 74/80 på längden.
    Å det funkar inte att sy upp? Blir inte bra, eller?? Hur gammal är din lilla dam om jag får lova att fråga... Måste shoppa hem en klänning och testa. Blundar inför det du skriver... Misstänker att det eg är samma här, men så tänker jag att man kanske kan fixa med symaskinen. Klänningarna är ju såååå fina... Rådjuren, penseerna, katterna... Kanske måste shoppa en massa leggings och muddbyxor istället...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17