Inlägg från: Tjollabolla |Visa alla inlägg
  • Tjollabolla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

solouniko skrev 2011-01-17 20:02:03 följande:
    Hon blir nog en riktig karamell bland alla Geåk kläder
    Tjollabolla skrev 2011-01-17 19:56:56 följande:
    Soöouniko: Har du köpt den rosa skaljackan till Milla?? Hur stor är hon och vilken storlek ska du ha/har? Jag funderar på om dom är så små i storlek borde ju Lia kunna ha en i 92 till våren... *VILL HA* den är ju sååå underbar!
    Ja det blev stl 98 till henne tillslut, 92 satt rätt bra nu i ärmarna och vi lär ju inte börja använda den förrän i april typ så det kändes lika bra. Då passar den förhoppingsvis sommaren och hösten också. Hon är 84 cm tror jag. Hur lång ska Lia vara till våren? Den är uuunderbar Också blev det kolibri mössan till
    Hmm ingen aaaning om hur lång hon ska vara, hon var 72 på 10 mån kollen, är kanske 73-74 nu.. Kanske 75-78 i vår??? Gaah jag vill ju så gärna att den ska passa
    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lia 12/2 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla
    Förväntansfull0406 skrev 2011-01-17 20:06:48 följande:
    Super trist att jag har haft sådan otur då.

Jag har tvättat dom med skölj men inte tumlat, jag vågade verkligen inte ska jag säga, för de drar ihop sig med, ganska rejält.

Och fyra-fem tvättar, det är riktigt dålig kvalite tycker jag. Po.Ps kläder håller minst hundra tvättar innan man ens anar tvättslitning.

Men ja, jag tackar iaf för hjälpen!
    Tumlar man inte dom så blir dom HEMSKA! Både i färg och form! Tvätta igen och tumla dom så blir dom bättre. En fleece är ju ingen skaljacka direkt. Jag har haft många som är tvättade många ggr och fortfarande är fina.
  • Tjollabolla
    SmillaMilla skrev 2011-01-17 20:50:44 följande:
    Åhhhhhh det kommer att bli en dyr ns vår

www.kidelin.se/blogg/
    Ser ut som det alltid gör tycker jag
    Gillar den turkosa mössan dock! Fast jag gillar INTE att det är ett stort N på deras mössor, alla tror att Milo heter ngt på N när han har sin NS mössa...
  • Tjollabolla
    Tjollabolla skrev 2011-01-17 21:28:56 följande:
    Jaaa den har vi, den är SÅ ljuvlig! Å dom skickar samma dag!
    Eller ja, Lia har ju den rosa då, hon kan ju INTE ha blått!!  Men det vet ni väl redan
  • Tjollabolla
    Förväntansfull0406 skrev 2011-01-18 19:55:32 följande:
    Någon som vill ge mig råd, ang inlägget uppe?
    Min flicka fyller 1 den 12:e februari, jag tror ju inte hon har 98 nästa vinter. 92 hade jag satsat på, fast det kan ju bli stort med. Svårt det där, så jag har inte gett mig på att köpa overall till nästa år än.
  • Tjollabolla
    RååSa BuBBlan skrev 2011-01-18 21:31:29 följande:
    Hoppas det finns liiite kvar på rean nu så man kan köpa på sig lite mer rååååsa Drömmer Finns många fina girly molosar jag skulle vilja ha!
    Åhh Grattis än en gång! SÅ underbart!!
    Kan tänka mig att du skulle kunna go banans nu bland alla reor
  • Tjollabolla
    h80 skrev 2011-01-19 20:15:47 följande:
    hon fyllde 2 i oktober. Funderar på att ta några dagar nu o vara med på dagis o sen får hon sluta o så börja i höst igen. Vill ju inte att hpn ska ha nån negativ bild av dagis o det har hon nu
    Vi hade oxå en jobbig inskolning med Milo. Inskolningen sköttes väldigt dåligt, 7 barn inskolades samtidigt och dom hade ingen speciell inskolningspedagog/barn. Det var sååå rörigt! Han slutade inte heller skrika efter att jag hade gått. Vi tog en veckas extra inskolning. Men han blev lääänge ledsen när jag skulle gå, ofta under dagen med. Det var skitjobbigt, men blev bättre efter några månader.
    Än idag är han inte överlycklig över dagis. Han tycker det är roligt där, det säger han varje dag, men han är HELST hemma med mig. Det känns som att alla andra barn bara springer in på dagis helt överlyckliga och aldrig vill hem, det är så det "ska" vara på något sätt verkar alla tycka.

Din tös är så liten, jag hade absolut tagit hem henne igen och gjort ett nytt försök i augusti.... Eller om du vill försöka så försök med inskolning i en vecka till och går det inte sen hade jag struntat i det...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17