Inlägg från: Tjollabolla |Visa alla inlägg
  • Tjollabolla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

ChokladMoshin skrev 2011-01-21 08:10:07 följande:
    Väntar på pappa som kommer och tar sonen till skolan sen ska jag nog börja packa lite kartonger

Nån som sett detta print irl?? Är det fint?
    www.luckylittleme.se/picview.asp?pid=56752
    Nej jag har inte sett det, men Butte bedyrar att det är suuuuperfint. Man ska alltid lita på Butte
    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lia 12/2 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla

Åh vet ni vad vi ska göra i helgen? Vi ska umgås med Familjen Butte hela lör-sön! Dom ska komma hit imorgon em och sova över till söndag, det ska bli sååååå roligt! Vi har försökt ett par ggr innan men alltid nån som blivit dålig, så nu hoppas vi att alla barn (å föräldrar såklart) håller sig friska!

• Tjollabolla
    ChokladMoshin skrev 2011-01-21 08:25:11 följande:
    FÅr kanske göra det
    Stora tjejen ville köpa en tunika i det printet till Mini, så bäst att lyda då kanske.
    Ja sånt kan man ju inte neka dom till
  • Tjollabolla
    Duntoffla skrev 2011-01-21 08:18:11 följande:
    God morgon!

Här blev man väckt av lillasyster i vanlig ordning. Noel ropade på mig och sa att han har ont i magen också. Fick vatten och sen la han sig ner. En stund senare sa han att han kräkts... Det är vatten i sängen men inget mer. Skumt Obestämd Vet inte om han druckit mer och hostat eller om han verkligen spytt. Borde det inte komma "annat" då också? nåja, det är nog bara att vänta in första kräkan...Kräks Nu sover han i alla fall.

Grattis till att du blivit moster ChokladMoshin! 
    Usch, hoppas ni klarar er. Vi hade det för några veckor sen och det är inget kul. Nu har det börjat gå på dagis igen så jag hoppas vi slipper fler turer!
    Här är det alltid lillasyster som väcker en oxå... Envisa små töser!

Du, Lindex leggingsen, kan Lea ha dom nu? Nej? Jag stod och kollade på dom igår och svor över att dom inte fanns i mindre... Men kansek Lia skulle kunna ha 86 då. Köpte 80 på Name It och dom sitter bra, våra andra i 74 därifrån är för korta.
  • Tjollabolla
    Duntoffla skrev 2011-01-21 08:35:58 följande:
    Nej, fy. Jag har verkligen kräkfobi också. Urk!

Varför ska de vara så piggelin när de är små tjejerna? Sen tror jag att sambons alarm är boven. Alla vaknar utom han.

Ang leggingsen så JA hon kan ha dem på bredden nu men de är för långa och måste i så fall vikas upp.. Jag tror säkert att Lia kan ha dem i 86. De kan kanske bli lite långa nertill, det beror ju lite på benlängden. 
    ÅÅÅ vad bra, då ska jag köpa dom imorgon! Lite långa gör ju inget, bara dom inte kasar av. Men Lia äter som en häst just nu så jag tror minsann hon tjockat på sig lite Hur stor är Lea nu?
  • Tjollabolla
    solouniko skrev 2011-01-23 16:35:48 följande:
    Hejsan! Jag har köpt stl 98 till min tjej som är 84 cm och väger 11 kg, den är rätt stor och framförallt lång i ärmarna men 92an hade nog inte räckt så länge. Och än är det ju ett tag kvar tills den ska användas Har du kollat i bildtråden? Där finns bild på Tjollabollas dotter Lia som har den i 92, tror hon är i samma storlek som din tjej
    Precis vad jag skulle skriva Min tjej kan nog vara runt 75 nu, hon har 92 och den sitter bra, lång i armarna, men funkar.

Tyvärr har jag fått lämna den igen, dragkedjan delade sig hela tiden så dom skulle försöka få fatt i en till *saknar* Fast den används ju inte NU ändå
  • Tjollabolla
    Buttelina skrev 2011-01-23 18:19:04 följande:
    tack söööta för igår   så kul vi hade ihop
    fick du nån bild på våra barn tillsammans? där dom hade kläder på sig Drömmer
    Tack själva! Sååå myyysigt o barnen lekte så himla bra ihop! Jag tror jag fick nån bild Fast vet inte om det var med eller utan kläder
  • Tjollabolla
    stökmamma skrev 2011-01-23 22:01:17 följande:
    visst har Molo haft lite problem med sina dragkedjor på jackor? 
    Blir iallafall galen på vår... Skrikandes 
    Dragkedjan på Milos vinterjacka delar sig hela tiden och skaljackan jag köpte nu fick jag lämna igen, den delade sig oxå... Så trist.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17