Inlägg från: ChokladMoshin |Visa alla inlägg
  • ChokladMoshin

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

alvide skrev 2010-12-17 13:56:32 följande:
    Har du pojkar sen innan?
    Klänningar kan du skippa. Alla kommer att köpa det o så använder man sällan klänning då det är lite opraktiskt. Köp nåt tjejigt som inte är ljusrosa för det kommer du oxå o få mycket avFlört
    Eller som här då fick vi inte ett enda klädesplagg till Mini när hon kom, dom vet hur kräsen jag är.
    Av mamma och pappa fick jag ett present kort på kommande vår Molosar till exempel, himla uppskattat
    Mamma till 4, räcker det nu?
  • ChokladMoshin
    Pepper79 skrev 2010-12-17 15:30:12 följande:
    Ja hon är verkligen en mini {#emotions_dlg.flower}

var på 2 mån vägning igår med elliott, 6600 g och 61 cm. Ingen mini där inte
    Hihi, ja lite skillnad kanske.
    Idag på sjukhuset så var det många som sa: Men guuuuud vilken lite nbebis, HAN kan inte vara gammal??
    Ööööh, jo 2 månader tycker jag. För mig har hon ju växt jättemycket, tänker inte på att hon nu är som en normal nyfödd.
    Men fattar inte alla som tror hon är en kille, har hon ett så killigt ansikte?
    Jag menar, hon hade den gula lurvoverallen, girly regnbågehjälmis, miau suit och miau filt.......väldigt girly kläder.
    lillronya skrev 2010-12-17 15:38:05 följande:
    Sorry för att jag fösvann. Började med mina köksväggar, men nu blev det paus.

Nä jag har inte provat hjälmisarna.
    ChokladMoshin skrev 2010-12-17 15:17:52 följande:

Håller tumsen här för din tjej!!

Näe, det är ju inte det. Hade det inte varit för det där PKU testet på nyfödda hade dom väl inte märkt det på Mini heller direkt.

Tack!
    Skönt att de hittade det så snabbt på din mini.
    Ja, det var skönt. Men då föll ju bitarna på plats varför hon var så himla trött och inte orkade äta i början.
    lillronya skrev 2010-12-17 17:33:14 följande:
    Såja, nu klappar jag mej själv på axeln och berömmer.
    Väven är uppsatt på väggarna i köket.

Nu får jag lov att sitta här igen.
    Duktig du är!!
    Men se vad dött det blev i tråden när vi försvann
  • ChokladMoshin
    lillronya skrev 2010-12-17 20:29:35 följande:
    Din lilla plutt är så girly som det bara går. Och jättesöt!

Ja vi behöver nog vara här och hålla draget igång.
    Tack
    Ja, vi har ju ändå inget liv eller barn att ta hand om eller så
  • ChokladMoshin
    lillronya skrev 2010-12-17 22:15:23 följande:
    Nä nä, vi kan bara sitta här och vara sociala hela dagarna.
    Precis
    Busbellan skrev 2010-12-17 22:20:04 följande:
    haha, vad bra att ni inte har något liv utanför fl så ni kan hålla igång tråden
    Här är det faktiskt ganska lugnt ikväll. A somnade redan 22 och E har sovit sen 17, hon är febrig
    Ja, det är våran mission numera
  • ChokladMoshin
    lillronya skrev 2010-12-17 22:28:16 följande:
    Ja visst är det.

Här är det också lugnt.
    Nya sättet att få duracell att somna är att hon och Nikita lägger sej samtidigt och N ligger inne på småttarnas rum. Allt för lugn och ro.
    Så 20.30 lugnade det sej här idag.
    E somnade som vanligt när bolli började.
    Sötis E då!
    Men vaknar han alltid så tidigt om mornarna då?
  • ChokladMoshin
    lillronya skrev 2010-12-17 23:04:34 följande:
    Han är jättesöt, men inte kl 4.15 på morgonen.
    Han vaknar jättetidigt. Ett tag vaknade han 4.15 varje morgon. Sen blev det kl 5. Nu börjar vi närma oss kl 6 och jag är snart nöjd.
    Hihi, ja liiiiite tidigt kanske!
    Ja, jag gillar ju inte att gå upp innan 07.
    Sonen vaknade en period mellan 5.30-6.30, men då satt han inne på sitt rum och lekte med Lego tills hans klocka slog om till 07, då kom han in.
    Nu med skolan och så så sover han bättre, vaknar alltid runt 7.
  • ChokladMoshin
    lillronya skrev 2010-12-17 23:08:48 följande:
    JA men jag vägrar att gå upp.
    Han tjatar om välling och barnprogram till kl 5, sen får han titta på tv i vår säng tills jag orkar gå upp. Inte hållbart annars.
    Måndag - onsdag går M upp kl 6 så då hänger han med henne ett tag på morgonen.
    Förstår dig!!
    Här åker tv:n på i sovrummet OM ngt barn kommer in till oss/vaknar innan 07.
  • ChokladMoshin
    lillronya skrev 2010-12-17 23:12:47 följande:
    Ja en aning.
    När mina stora barn var små så fick jag ställa klockan på 7 och innan den ringde fick de inte gå av sängen.
    ChokladMoshin skrev 2010-12-17 23:10:51 följande:
    Förstår dig!!
    Här åker tv:n på i sovrummet OM ngt barn kommer in till oss/vaknar innan 07.
    Ja jag orkar inte annars...

Näe, man behöver sin sömn.
    Förstår inte alla trådar här på FL med folk som har barn som sover hela nätterna från 2 månaders ålder.
    Min 6-åring kommer fortf. in till oss ibland, ja och alla andra med.
    MEn jag var ju bortskämd med att alla barn börjat sova så bra, så kommer lilla Maria och väcker mig 2 ggr per natt= Himla trött mamma på morgonen. Tur jag slipper gå ut och lämna dom stora i skolan på morgonen så jag kan mjukstarta hemma
  • ChokladMoshin

Gjorde som nån här i tråden förresten och skickade in lite guld, mina vigselringar tex., för värdering.
    Fick ett sms idag att jag fick nästan 8000:- höl på att tappa telefonen i golvet. Hua, vad pengar.

• ChokladMoshin
    lillronya skrev 2010-12-17 23:21:53 följande:
    Ja det är märkligt med alla barn som sover så bra.
    Här har ingen gjort det förrän i skolåldern.
    Och ibland är de uppe och traskar även när de är stora.
    Ja du fick börja om lite nu.
    Skönt att du har hjälp med att lämna barnen.
    Mina har ju skoltaxi upp tom sexan, så jag behöver inte heller ge mej ut. De äldre åker med vanliga bussen.
    JA, ett sånt FL fenomen.
    Ja, tur att min minsta fortf. var ganska liten, har ju inte så långt emellan alla barn.
    Men liiiiite jobbigt med ett nytt blöjbarn och nätterna. Men hon är så gosig så det gör inget.
    Skönt att dom får skjuts med skoltaxi och sen tar bussen.
    Ska A börja 6-års till hösten?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17