Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Smultronhjärta skrev 2010-07-27 21:42:10 följande:
    Hoppsan, jag och datorn är inte överens..

Anyway,jag ska se till att få en väl komponerad,om än något överdriven,garderob till ungarna

Och jag har till och med övervägt att försöka leva efter principen "en in,en ut"- vete fan hur det ska gå...Maken asgarvade när jag la fram förslaget
    solouniko skrev 2010-07-27 21:35:28 följande:
    Hmm okej. Ja jag kanske får prova lite pop ändå, jag gillade den gröna skaloverallen som fanns förra hösten men brukar annars tycka de är lite "tråkiga". Har ni provat hummel? I år kommer vi att köra på molo, det verkar så mkt smidigare nu när det kommer med dubbla dragkedjor. Skor tänkte jag nog köpa kuoma, de ska visst också vara bra. Vi hade de iofs förra året men då åkte hon ju bara vagn så de är ju inte supertestade precis

Reimas ullrånis tänkte jag köpa och även vantar, overallerna är ju bra men samma där tycker de är såå tråkiga. Nåja, praktiskt får väl gå före. Ibland
    Jojo men på förskolan kan man gå på praktiskt om än tråkigt eller som i vårt fall med me too overallen fult. Därför behöver man ju hemma ha något att vila ögonen på-underbart för en shopoholic
    Kuoma är kanon har jag hört-jag tänkte försöka få någon finsk släkting att fixa det till oss-de kostar ju hälften där..
    Hahaha det förstår jag att han gjorde.

Du jag har en liten gekåsfråga. Eller skoBoo.
    Köpte stövlar till E där och de är så himla bra men för små. Vet du om de finns fortfarande? Det är tretorn.
    100617
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • lillronya
    Smultronhjärta skrev 2010-07-27 21:43:20 följande:
    Just ja, Max är 94cm lång(eller kort kanske man ska kalla det).
    En 104 känns som att den måste funka!
    Då är han lika lång som mina små och jag har satsat på 104 till de.
  • lillronya

Någon som kan tipsa mej om vad jag ska köpa för skalbyxor?
    Jag vill ha pops men vägrar betala fullpris.

• lillronya
    Smultronhjärta skrev 2010-07-27 21:46:45 följande:
    Åh de stövlarna är kanonbra-vi haft likadana

Jag har inte sett de men jag har å andra sidan inte letat heller..Ska kolla nästa gång!
    Förra veckan jagade jag skor till Lova som bara vill gå,gå och gå men inte vågar släppa taget
    JA det är de bästa vi haft!
    Kolla gärna! 24 behöver vi.

Å går hon?! För mej är hon fortfarande en liten pluttbebis.
    Hittade du inga då?
  • lillronya

Förresten kan jag glädja er som handlar lite större barnkläder, kanske mest mej själv , med att berätta att hummel nu gör kläder upp till 16 år. Har kommit en ny tweenie-kollektion som är för barn mellan 8 och 16 år.
    Jag blev alltså fattig på hummel idag till Michaela istället för att reashoppa som jag hade tänkt.  

• lillronya
    Smultronhjärta skrev 2010-07-27 21:49:37 följande:
    Kanonbra- då får den stanna ett tag till!
    Efter att ha radat upp allt i stl 80 mådde jag nästan illa-det har lagt sig nu så det där med 80 ska gälla även om det inte är hugget i sten
    lillronya skrev 2010-07-27 21:45:45 följande:
    Någon som kan tipsa mej om vad jag ska köpa för skalbyxor?
    Jag vill ha pops men vägrar betala fullpris.
    Jag köpte faktiskt de rutiga på poprean för halva priset. Fast vi har även Fix skalbyxor oxh de har fixat mycket. Didriksons är även de skapliga
    Missade ju rean.
    Ja N har fix om de r ju bra, men kommer de på hösten också?
    Didriksons har jag dålig koll på. Tål att kollas!
    Kristyr skrev 2010-07-27 21:50:29 följande:
    åhh..
    lillronya skrev 2010-07-27 21:31:11 följande:
    JAg beställde NS på rea från mysgrodan för ett tag sen, men grejorna har inte kommit. Någon som fått sitt?
    När betalde du? Hon åkte på semester på fredagen den vecka eller nått sånt. Jag skickade en skärmdump på min betalning så hon skulle hinna skicka innan hon semestrade..
    Jag beställde när hon hade den där specialsidan och man skulle maila beställningen
    JAg kommer inte ihåg men det är ganska längesen.
    Jag beställde innan den sidan dök upp.
  • lillronya
    Busbellan skrev 2010-07-27 21:49:52 följande:
    Har du nån aning om fix kommer med den ofodrade varianten i höst också? Borde väl komma snart i så fall.

I så fall tycker jag du ska köpa såna
    Ella hade dem och pop skaljacka på sig när vi gick i ösregn på skara sommarland, hon var den enda av oss som var helt torr under
    Jag vet inte, men hoppas att nån här vet.
  • lillronya
    MiniM3 skrev 2010-07-27 21:53:59 följande:
    Har hummels höst kommit? Och var kan man då kolla? :D
    Jag var i Boarp hos rackarungar och där var en del höstnytt.
    Kollade på hummel.dk men där fanns inte allt som vi såg idag, men en del.
  • lillronya
    Kristyr skrev 2010-07-27 21:50:29 följande:
    åhh..
    lillronya skrev 2010-07-27 21:31:11 följande:
    JAg beställde NS på rea från mysgrodan för ett tag sen, men grejorna har inte kommit. Någon som fått sitt?
    När betalde du? Hon åkte på semester på fredagen den vecka eller nått sånt. Jag skickade en skärmdump på min betalning så hon skulle hinna skicka innan hon semestrade..
    Jag beställde när hon hade den där specialsidan och man skulle maila beställningen
    Kollade nu och jag betalade den 14 juli.
  • lillronya
    1 och 1 är 3 skrev 2010-07-27 21:59:21 följande:
    Jag funderade på en sak när jag åkte hem.... Är M som en 16 åring eller kanske bara som en 14 åring.... Drömmer På ren svenska, får JAG plats i humme!?
    Jag tror du får plats i hummel 16. Hon tog 16 på hooden men det behövdes nog inte egentligen.
    De långa ziphoodarna passade lätt 14, för 16 var för stora.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17