Inlägg från: Tjollabolla |Visa alla inlägg
  • Tjollabolla
    Everlonn skrev 2011-01-27 22:08:06 följande:
    Tack för en trevlig kväll Precis kommit hem, laddat upp prolistern för att betala dagens synder

Härligt med en unge som håller Bus tempo! Åhh vad hon tycker om Milo Hjärta
    Tack själva! Ja dom 2 ihop var en klar hit Det tog inte många sekunder innan dom satte igång, Milo som brukar va så blyg! Han ääälskar när nån vill springa o busa med honom och framförallt om dom orkar mer än 10 minuter, sen brukar dom flesta andra bli trötta
    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lia 12/2 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla
    SmillaMilla skrev 2011-01-28 08:24:23 följande:
    Snälla kan jag få ett litet smakråd så här på morgonen. Och helt ot.

Men kan man ha rosa till denna jackan? Svea älskar rosa, hon var inte sååå förtjust i jackan efter brorsan, men skulle hon få ett par rosa skalbyxor till, så kanske. Vad tycks?

Jag tycker det var fint iaf! Med rosa skalbyxor med så blir det toppen!
  • Tjollabolla
    rosenkind skrev 2011-01-28 09:34:31 följande:
    Kan nån av er ge råd om pop o molos ytterkläder?
    Köpte en molo pyxis (visst hette de så babyoverallerna) till bebis i magen för nästa vinter, dottern kommer ha rainbow så tänkte de skulle matcha fint

MEN nu undrar jag om den är liten i storlek? Nån som vet om po.p är större i storlek? Det var 80 i molooverallen och bebis (kille) kommer ha den från ca 8 månader - 1 år. Funderar ifall po.p är större i storlek o jag borde köpa en sån på rean...för säkerhets skull...
    Min tös blir 1 år nu om 2 veckor och hennes Molo i 74 passar fortfarande - dom är inte små.
    Dessutom måste jag säga att den knappt blivit använd, det har varit så kallt så på marken och krälat har hon inte varit och i vagnen (har lammskinnsåkpåse) är hon tillräckligt varm med lurvoverall+varm tröja eller vinterjacka, även när det varit -20....
  • Tjollabolla
    rosenkind skrev 2011-01-28 09:55:12 följande:
    Bra, tack!
    Tjejer är ju ofta lite mindre i storlek men då borde ju 80 räcka...
    Jo, jag vet ju att en dyr overall inte är livsnödvändig när de är så små...men är man shoppinggalen så är man
    Bra att ha är den om man ska åka pulka osv... Bara irriterande att den saknar fothällor men jag har ju fram till nästa vinter att sy i ett par...
    Ja det har vi sytt i, band fick vi gratis på pop!
  • Tjollabolla
    rosenkind skrev 2011-01-28 10:23:17 följande:
    Tummen upp för sån service!
    Haha ja, fast hon trodde ju nog vi hade en pop overall, jag bara frågade om man kunde köpa sådana band där.
    "ja visst, men vi vet att våra band blir slitna lätt så du kan få ett par gratis".
    Hmm tack
  • Tjollabolla
    Juni flickan skrev 2011-01-30 10:07:12 följande:
    Leopold är 16 månader, och han var 83cm vid 15 månaderskontrollen, dock har han vuxit ur 86 i kläder. Han har lång överkropp, så om själva overallen sitter bra på Meja, men armarna och benen är för långa så borde den blir för liten på Leopld? Alltså om den är mindre än storlek 92 är i venliga fall?
    Min kompis tös har en i 86/92 och hon är nog 86 lång. Jag tror det passar.
  • Tjollabolla

Dagisprat! I löve!

Jag hade gärna haft mina barn hemma tills dom var 2-2½ men det räcker inte dagarna till och utan ersättning har vi inte råd att vara. Milo började när han var 1½ och det kommer väl Lia med att göra. Jag tycker egentligen dom är för små då med, men vad gör man... Milo var SÅ jobbig att inskola. Han grät, grät och grät, hela dagarna. Nu är han ju 4 år och är fortfarande ingen dagisunge. Han är gärna hemma med oss. Vi diskuterade länge om vi skulle ha kvar platsen eller inte, men när det dels blev gratis och dels blev vi tvungna att tänka på syskonförturen, det är SÅ svårt att få plats här i byn.

Om nu Lia kommer in i höst, vilket är lite tveksamt för det är SÅ många barn i kö redan, så funderar jag med på att plugga lite så dom inte behöver gå fulla dagar (nåja, jobbar bara 75% ändå). Tror inte att Lia är några problem att inskola, hon kommer nog bli en sån som älskar dagis...

Jag förstår om man är själv och man MÅSTE skola in dom vid 1 år, men klarar man sig utan det så är det ju såklart bäst. Sen mår dom väl inte dåligt på förskolan, men ett barn som inte ens går har ju inte ut jättemycket av det.

Milo är inte på dagis mycket, jag har dåligt samvete för att vi alltid är hemma! Denna veckan har han bara varit där i måndags.... Men han älskar ju att vara hemma med oss och leka får han ändå. Men på nåt sätt så känner jag att han behöver det ändå, men latheten tar över och jag orkar inte springa fram o tillbaka till dagis hela förmiddagen (8-11). Han är där max 3 dagar/vecka, dvs. 9 timmar... Lataste morsan i byn, alla andra lämnar slaviskt varje dag!

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17