Inlägg från: Tjollabolla |Visa alla inlägg
  • Tjollabolla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Helle skrev 2011-02-07 10:26:34 följande:
    Stackare ..  efter två omgångar så vet jag vad ni går igen. Kan dock säga, om det tröstar något i nuläget, att det känns skönt nu. Vi behöver inte oroa oss nåt mer framöver.

Om inte Lia får inom de närmsta dagarna så tar det ju 14-21 dagar innan det bryter ut (om Milo smittar henne) så då bör hon klara sin födelsedag i a f

Jag kan tipsa om www.apoteket.se/privatpersoner/common/search.... för det fall att det kliar. En ny kylspray som är uttorkande. Vi hade den till killarna och den hjälpte väldigt mycket, speciellt på Gustav som fick den direkt från start. Apoteket kan vara lite envisa och säga att den inte finns, men det gör den ju uppenparligen

Krya på er! 
    haha, säga att den inte finns! Än så länge kliar det inte alls på honom, men jag det kommer säkert. Ska komma ihåg den då!
    Ja det tråkiga är ju att man inte kan träffa nån (som inte vill ha det då...) o inte göra nåt... Grrr... Men visst, n kan ju Lia lika gärna få det med, så är det gjort sen...
    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lia 12/2 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla

Hej i stormen!
    Här har det oxå varit strömlöst, från midnatt till 10 i morse. Det var 16 grader i köket när jag kom upp. HUUU vad KALLLT! Tyckte det var riktigt obehagligt ett tag inatt, fy vad det blåste. Hela huset knakade och då brukar man inte höra blåsten direkt i vårt hus annars när det blåser ordentligt.

• Tjollabolla
    Everlonn skrev 2011-02-08 10:35:26 följande:
    Jaaa, strömmen gick i natt och kom tillbaka vid halv 9 elller så... Bus lekstuga har flugit iväg Tror den ligger sönderslagen på åkernGråter 
    Nääe fy vad tråkigt
  • Tjollabolla

Godmorgon!

Åh, har planerat föräldrapenning nu för sista halvåret. SNYFT! Känns som det börjar närma sig jobb, det vill jag INTE. Tänk vad tiden går, Lia fyller 1 år på lördag!

LIllronya; Det printet är sååå fint! Vill oxå ha det, dock så vill jag köpa det live för trycker varierar som bara den ju... På en del är där bara några bilar längst ner och på andra börjar bilarna mitt på magen....

• Tjollabolla
    Helle skrev 2011-02-10 08:21:20 följande:
    Busbellan skrev 2011-02-10 07:56:51 följande:
    Tror scrapyard är den där med bilskroten
    Ahh, ja den är fin Färgerna ser jättefina ut. Det kanske vore nåt till storkillen. 
    Ja Milo tjatar om den varje gång han ser den i bt
  • Tjollabolla
    ängeln83 skrev 2011-02-10 08:37:46 följande:
    Morning

Uff...förstår känslan. Jag försöker njuta av varenda sekund jag är hemma.

Håller med, lätt finaste pojk printet, men ja, köp det irl, beställde ju linnet till Liam och det var några bilar längst ner, inget på mitten och nån längst upp, hade helst velat byta men Liam var ju snabb att ta på det så det fick stanna.
    Ja, med andra ord lär det väl inte bli något här för den butiken som har det i vår stad hade inget i hans storlek...

Ja man försöker ju njuta men åhhh ångesten är stoooor. Jag vill inte! Bläää!
  • Tjollabolla

Måste göra ett inlägg i blöjor diskusionen ni hade igår, läste från mobilen och orkade inte svara.

Milo blev av med sig blöja på dagen när han var lite drygt 2,5. Vi hade testat några månader innan och det gick inte, tillsist vägrade han vara utan blöja. En dag kom han bara och sa att han ville ha kalsonger och sen var det bra med det. Knappt hänt några olyckor alls, inte ens på dagis första tiden.
    På natten blev han av med den för knappt ett år sen, I april förra året tror jag det var. Gick hur bra som helst, har hänt en del olyckor på natten, men inte så farligt.

Men bajseriet. Håhåjaja! Han bajsa i blöja fram tills i september, då var han ju 3,5 och dessutom hade han varkens blöja på dagen eller natten. Redan från början har han vägrat bajsa på toa. I början kom det ju i kalsongerna, sen lärde han sig be om en blöja att bajsa i. Åh ja gud, vi testade ALLT. Sitta med honom på toaletten, låta honom ha leksaker på toaletten, muta med leksaker. Han blev tokig, fick panik. Det kändes ju väldigt onödigt att köpa blöjor så han kunde bajsa i dom i 5 minuter! Men så i höstas så började han att bajsa några pluttar varje gång han kissade, precis som han testade. Sen ville han ändå ha blöjan. Vi lät honom hållas och efter kanske 2 månader vågade han bajsa riktigt på toaletten. Då körde vi med klistermärken, han skulle ha bajsat 12 ggr, fått 12 klistermärken, innan han fick välja en leksak. Då äntligen blev vi av med blöjan helt.

Så ge inte upp, men jag tror inte man ska tjata för mycket. Att barn inte vill bajsa på toa är väldigt vanligt, men ingen pratar ju om det. När vi hade folk här och han ville bajsa så var det mååånga som rynkade på ögonbrynen och tyckte det var väldigt konsitgt att han ville ha en blöja och bajsa i. Egentligen är det så lätt som att det går inte förrän barnet själv vill, man kan inte tvinga fram en sån sak. Så håll ut!

Oj då, ingen orkade nog läsa det

• Tjollabolla
    ängeln83 skrev 2011-02-11 09:21:02 följande:
    Åh tack
    Kanon, blev lite orolig att det inte skulle komma.
    Då får det bli lila leggings + t-shirt och orange/rosa leggings + tshirt till Meja, fast jag avvaktar nog lite och hoppas att nån shop får in allt.
    Till Liam vet jag inte riktigt...
    Kommer dom korta leggingsen i små storlekar med då?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17