Inlägg från: ChokladMoshin |Visa alla inlägg
  • ChokladMoshin

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Så nu har man bearbetat och tjatat på maken lite att barnen faktiskt "behöver" mera sommarkläder.
    Hans ord behöver och mitt ord behöver är ju inte riktigt samma sak.....Drömmer

Ängeln: Vad hade du för stl. på Molo till Meja i somras? Och vad har hon för stl. nu i Molo body och muddis?
    Tänkte dom är ju födda typ samtidgt på året och i samma vecka Funderar på att bunkra lite av den ljuvliga girly rainbow till hösten och funderar så på storlek.

Mamma till 4, räcker det nu?
  • ChokladMoshin
    1 och 1 är 3 skrev 2011-01-04 20:35:09 följande:
    Jag vill bara hylla allas vår Smultron!! Hjärta

Tack vare henne har jag nu lovat mej själv att ha MINST 25 auktioner som går ut runt bb!
    Hon är allt bra det där Smultronet!!!
    Och hejja dig med!
  • ChokladMoshin
    ängeln83 skrev 2011-01-04 20:41:02 följande:
    Meja hade 62/68 i Molo klänningar och 68 i bodys, även en del 74 som passar än
    Nu har hon 80 i Molo bodys och 74 och 80 i muddisarna.
    Ok, tack.
    Har så svårt att bestämma mig för 68 eller 74 i bodys till sommaren.
    Blir nog 68 i det kortärmade tror jag. Men hon är ju redan 57 lång, vill ju inte ha det för kort i grenen.
    Tänk vilka i-landsproblem man har.....
  • ChokladMoshin
    movie skrev 2011-01-04 20:51:40 följande:
    Massa fina nyheter ju men var är popcorn???Tycker att molo bodysarna är långa i grenen men korta i ärmar, hade dom varit lite längre i ärmarna kunde man haft dom längre.
    Ja absolut. så synd ju.
    Min tjej kan fortf. ha Molosuits i 56 i övrigt, men just i ärmarna är dom typ 3-4 cm för korta.

Saknade också popcorn, hade velat ha en sån sommarsuit i det printet.
  • ChokladMoshin
    ängeln83 skrev 2011-01-04 20:52:57 följande:
    Ja det räcker nog med 68, men 74 funkar nog också, kortärmade bodys gör ju inget om dom är lite stora
    Hur gammal är hon nu? Meja var 59 cm när hon var 3 månader.

Ha ha, jaaaa verkligen
    Kanske ska ta 74 så räcker dom in på hösten, mina värmeelement till barn har ju kortärmat året runt.
    Hon är 2 månader och 17 dagar och 57 lång och 4.650 tung. Liiiten tjej
  • ChokladMoshin
    ängeln83 skrev 2011-01-04 21:12:38 följande:
    Om jag minns helt rätt så köpte jag några 68 och destu mer i 74.
    Och 74:orna kan hon fortfarande ha eftersom det är kort ärm och nu är hon ju snart 15 månader.
    Låter bra, tack för hjälpen.
    Tänkte också köpa lite 68 att ha i början på sommaren och mest i 74.
    Så bra du kom med kloka förslag
  • ChokladMoshin
    lillronya skrev 2011-01-04 22:36:04 följande:
    Kan man trycka i Anjelin i en babyklänning i 92?
    elvasmatroll.se/show_product_pictures.asp?art...
    Självklart, hon är väl inte så bred över axlarna?
    Stormis skrev 2011-01-04 22:33:51 följande:
    Har inte sett vårens rosa, men visst är den ruskigt lik den från i våras? Dessutom är det mkt möjligt att det i princip är samma rosa. Kantbanden gör jättemycket. Förra vintern jämförde jag den hallonröda/rosa med gula kantband med vårens rosa med ljuslila kanter och när man vek undan kantbanden så såg man ingen skillnad! Överlag har de ju ganska få variationer på kombosarna nu .

Men mest surar jag över att de enkla t-shirtklänningarna kommer att kosta 499 kr precis som de långärmade. Hur surt är inte det . I våras köpte man 86/92 för 299 till ord, och nu 92/98 för 499. Det svider rikligt! Så det får nog bli att invänta rea där. Fast K kommer ju kunna ha babykläningarnai sommar med så det löser sig kanske. men jag gillar puffen på jr, större chans att hon gillar dem eftersom det blir lite prinsessigare då...

Och vinkar hej! Snart blir det nog ordning på oss. Kan nog flytta hem imorgon eller på tors beroende på makens jobb och när bilen är klar fr verkstan. Även om allt är storstädat så har vi en del att ställa ordning på. Allt står bara uppställt i hörnen nu. Jäklars var prylar man har .

Btw, när Försäkringsbolaget tittade in i Karlas garderob ryggade han tillbaka som att han sett ett monster . Han tyckte visst att hon hade lite mycket ...
    Skönt att flytta hen igen.
    Vilken knasig gubbe från försäkringsbolaget
  • ChokladMoshin

Kommer inte zoodjuren i filt måste jag nog köpa mig ett spjälssängs påslakan och sätta saxen i det och sy mig en filt, fiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinaste printet ju

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17