Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Min nya blogg Har inte varit så duktig på det där med bloggande innan o inte vågat blogga så mycket om barnkläder just för att familjen inte ska läsa hur mycket jag shoppar...så snälla nämn inte bloggen på fb
    Men jag la just upp bilder på badkläderna för de som vill se

mammasparadis.blogspot.com/

• Zvartaliljan
    Lalalong skrev 2011-03-05 12:12:37 följande:
    Ja, det är verkligen dubbelt! Så länge K håller på så här så tar hon aldrig igen sig på vikten heller. Nu har hon dippat under 13 kg igen och det känns hopplöst! 
    Sen är det just det med jobbet. Är det någonstans dom borde ha förståelse så är det ju när man jobbar i förskola men det känns ändå riktigt för jävligt... Speciellt som det är ett nytt jobb också. Jag saknar det inte precis, det är synd att säga. Men jag tycker ändå det känns fruktansvärt att vara hemma så mycket.
    Mattias har kunnat ta en del. Varje gång han har haft självstudier har han tagit det. Men nu har han praktik så det är ju jag som får vara hemma då.
    Stackars Ella att vara sjuk så mycket också

Ja.. jag längtar till våååååren!!!! 
    Jag vet hur det känns...började ju nytt jobb i januari och det var provanställning...på en månad var jag hemma 5 dagar (F var hemma säkert 7-8 skoldagar utöver det) för dessa sjuka barn. Så det var en av anledningarna till att jag inte fick någon vidare anställning...(forutom att hon var helt psycho och jag faktiskt inte ville jobba kvar där).
    Det värsta var ändå när hon sa "du kommer ALDRIG få ett jobb så mycket som du vabbar".
    o då tyckte jag att jag vabbat lite med bara 5 dagar på en månad. De orden tog ganska hårt
  • Zvartaliljan

Godkväll. Här trodde jag vi börjat bli friska men Mattis kräktes just en kaskad över hela soffan...nu är dock sambon hemma så nu ignorerar jag hela röran så får han banne mig sköta detta ikväll...har fått ta hand om två kräksjuka barn hela veckan när jag samtidigt varit sjuk själv så han har lite o ta igen nu i helgen kan man säga Kräks
    Ush min syster är hemma från sthlm hos mina föräldrar i helgen, hon fyller år idag och systerdottern imorgon o nu kan vi inte åka dit o fira dom Så jäkla trist Vi träffas liksom bara 2-3 gånger per år då vi har så långt till sthlm och systerdottern har tjatat om sin tårta hon ville ha. O nu får hon ju inte den
    Varför har mina barn alltid en så bra tajming när det gäller o bli sjuka....

Själv försöker jag tvätta lite bland berget som samlats, men känner att jag inte orkar. Då är det tur att det finns mycket kläder kvar i deras garderober trots att de behövt byta typ 3-4 gånger om dagen senaste veckan

• Zvartaliljan
    SmillaMilla skrev 2011-03-05 19:50:33 följande:
    Fyyyyyyy

Vi var ute o grillade korv i dag, någon plussgrad ute. Och nu är Svea sjuk i allergin igen Trodde verkligen att hon skulle klara detta. Fast det var rejält blåsigt och snöigt och hon klagade på att hon blev kall. Snyft.
    Men åh Ni får ta o flytta till varmare breddgrader, eller iaf några mil söderut, typ hit
    Så trist att hon ska ha det så, barn som så gärna vill vara ute o leka.
  • Zvartaliljan
    Kristyr skrev 2011-03-05 22:48:11 följande:

Sonen kom vid 06 idag.. "pappa byta blöja"  En blöja med en rejäl mocka i.. pappan jätteglad
    haha...här kom Mateo krypandes idag och man SÅG bajset upp till halva ryggen Kräks så mamman behövde givetvis själv gå på toa precis då o tog låååång tid på sig
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17