Inlägg från: Tjollabolla |Visa alla inlägg
  • Tjollabolla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Stormis skrev 2011-02-14 20:51:08 följande:
    Förresten Tjolla:
    Jag och Karla satt och tittade i bildis innan och hon hojtade rakt ut: Åååååååh, vilket fint rosa rum . Du verkar ha lyckats. En treårig prinsessa har godkänt det!
    HAHA! Kul att höra, då hoppas vi att Lia med gillar det när hon är 3 för jag hade inte tänkt göra om det sen . Lia tycker med det är fint, hon går in, sätter sig på mattan och slår ut med händerna o säger; AHHH och Ååhhh. Det ska börjas i tid!
    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lia 12/2 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla
    lillronya skrev 2011-02-14 20:58:00 följande:
    Min man gillade det också, så det funkar på vuxna karlar med.
    Speciellt gardinerna tyckte han om.
    Haha skojar du? Gubben här hemma tycker det gör ont i hans ögon där inne
    Gardinerna är IKEA, 69 spänn
  • Tjollabolla
    Greksmurfen skrev 2011-02-14 20:59:43 följande:
    förresten.....sjuk ynklig make säljes .............
    DET är ju så man blir irriteraad på han....medan ja va borta med barnen så bad ja ham bara ta ut hunden på baksidan....inte ens det hade han orkat........GAAAAAAAAH å denna lågmälda stämma sen.....
    få hoppas han blir frisk snabbttttttttt..........orka inte ha hand om 3barn just nu....:P
    Usch, det finns inte mkt som är värre än sjuka gubbar!
  • Tjollabolla
    lillronya skrev 2011-02-14 21:07:25 följande:

Nä helt allvarlig.

Jag satt och tittade på bilderna innan och han satt vid sidan om.

-Oh så fint rosa rum. Åh så snygga gardiner! De var bäst!

Hahahhaha han är lite knäpp.

Haha, han ser inte direkt ut till att vara en som gillar rosa
  • Tjollabolla
    ChokladMoshin skrev 2011-02-14 21:10:26 följande:
    LÅter läskigt med såret, jobbigt om dom har så ont.
    Min mellantjej hade så och jag doppade en tops i olivolja och baddade flera ggr om dan, det läkte ihop på 4-5 dgr.
    Den klänningen är underbar, så finare irl. Den är lika som colibri i storlek.
    Tack! Får absolut bli en sån sen när jag orkat ta tag i Tradera....
  • Tjollabolla
    Smultronhjärta skrev 2011-02-14 21:19:07 följande:
    Just ja..tror inte att jag har sett önskade Playmobil på Gekås men jag kan kika en extra gång på lördag då jag ska dit igen
    Ahh super! Man vet aldrig om fb inboxen går fram eller inte...
    Okaj! Tack för hjälp, vi har en vän som ska dit så han fick order om att ringa när han var där
  • Tjollabolla

Hej flickor!

Idag har jag och Lia inventerat växalådan... Alla suits i 80 åkte fram! Dom är nog ganska stora dock, men hon är ju faktiskt 1 år så jag tycker det är på tiden! Hon var 76 lång på 1årskollen i måndag, men suitsen är ju gigantiska i storlek. Klänningarna i 74/80 får ligga kvar i växalådan, dom räckte henne nästan till fotknölarna... Så trist, dom lär väl passa lagom till sommaren. Har jag tur passar dom i höst men det är väl tveksamt. Hade iaf bara 2 långarmade. Babyklänningarna i 68 la jag undan med, åhhh vad hon börjar bli stooor .

Min kompis använder oxå dom där taggit, tycker dom är verkar vara super, man behöver ju varkens skriva eller sy. Själv namnar jag inte kläderna Skäms. Förskollärare och allt! Men det är bara Milo som har sådana kläder på vårt dagis och han har aldrig blivit av med nåt och han byter sällan kläder eller tar av sig kläderna på dagis heller. Ytterkläder, skor och sånt namnar jag.

• Tjollabolla
    Helle skrev 2011-02-16 12:49:50 följande:
    Tjolla: fina barnen i Katvig i BT. Den orange/blå är bara så underbar
    Tack! Ja den är så himla fin... Synd att den är så svår att få tag i nuförtiden!
  • Tjollabolla

Liljan, jo jag har testat, men suitsen i 80 är väldigt långa i benen och armarna. Sitter som en hö säck... Bodys har hon några i 80 men dom är väldigt stora, väldigt långa i armarna. Katvig suits däremot har hon haft 80 i ett tag.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17