Inlägg från: Tjollabolla |Visa alla inlägg
  • Tjollabolla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Busbellan skrev 2011-02-23 08:07:54 följande:
    Ja, just det det läst jag ju att hon hade stackarn
    Håller med dig, de får ligga var de vill bara de sover .-D
    Ella ligger i vår säng
    Ja Milo kommer alltid in till oss på natten, dom senaste veckorna har det blivit tidigare och tidigare så vi hinner knappt somna innan han kommer. Gör inget, men han snurrar som en helikopter när han sover o det är lite irriterande!
    Usch nu vaknade Lia, fyyy vad prickig hon är
    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lia 12/2 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla
    Duntoffla skrev 2011-02-23 10:02:01 följande:
    Undrar om jag först nu riktigt förstår suitsens "storhet" *bättre sent än aldrig* Till Noel hade jag inte så många suits när han var så liten som Lea utan mer efter något år. Nu inser jag att det är så praktiskt och har mycket färre bodies än med Noel.  Att det ska ta flera år att inse det...
    Åhh suit är det BÄSTA plagget. Lia har inte många bodys och den enda som används är egentligen rådjursbodyn från Molo, mest för att den är SÅÅ snygg med dom cerice/svarta muddbyxorna. Annars är det suit som gäller eller klänning/leggings.

Hittade en lilarandig Molo suit i 74 som blivit bortglömd, helt ny. Bara säger det Tofflan
  • Tjollabolla

Guud så smart jag var när jag sa att Milo ville ha Toy Story påslakanset när han fyllde år... Det är ju inte så att han vill lägga i safaripåslakanen nu! *GRR på mig själv!*
    "Nej mamma, inte idag. Det är ju vinter nu."

Jahopps Dom har förklaringar till allt dom små liven!

• Tjollabolla
    Duntoffla skrev 2011-02-23 10:26:06 följande:
    Ja, det är ju smidigt och med tanke på att det är tröja och byxa i ett så känns det ju inte lika dyrt när man köper dem *bra logik*  Jag gillar dock bodys ur byta-blöja-synpunkt.

Jaså du? En lila randig suit? Har en STOR 68 här hemma
    ChokladMoshin skrev 2011-02-23 10:19:41 följande:
    När jag upptäckte Molo för ca 2 år sen så var ju min tjej 1 år och han inte ha så många suits. Var mest bökigt på henne då hon ville vara utan blöja hela tiden.
    Men nu har Mini massor med kläder men jag använder enbart suits, hade body å byxa på henne en dag och höll på att bli tokig.
    Byssorna hasade ner över foten och krångligt vid blöjbyte, näe säger som SMultron: Suits rules!!
    Och jag gillar just bodys vid blöjbyte. Fast iofs inte att det är en byxa över.

Hmm är det samma lilarandiga tro?
    Denna är det;
    sommaren 2010_9070.JPG
  • Tjollabolla
    Duntoffla skrev 2011-02-23 10:43:57 följande:
    Jaha, nej det är inte den. Jag menade den jag fick av er med en "medalj/rosett" på. 
    ahhh den fiiina! Lia växte ur sin så fort Fast det är klart, det var ju en 68a och när ja köpte den var hon väl gott o väl över 70 lång.
  • Tjollabolla

Halloj flicks!

Är det nån som vet om det kommer badkläder från Molo denna gången? Jag vill så gärna ha dom tills vi åker till lalandia nästa helg!

• Tjollabolla
    Busbellan skrev 2011-02-25 21:31:17 följande:
    Kan inte bestämma mig om Ella ska ha colibriskorna eller regnbågen
    hmm, kanske passar colibri till mer av hennes kläder hon har ju faktiskt ett par röda Levis som går till det som de inte passar till antagligen
    Ja, jag är lite velig
    Colibri vännen. I valet mellan colibri och nånting annat är svaret alltid givet; colibri.

• Tjollabolla
    Busbellan skrev 2011-02-25 21:54:08 följande:
    Ni verkar eniga, colibri är ju fint förstås

Frågan är bara vilken storlek
    Ellas fot är 16,2 cm
    Enligt LLM skulle jag nog välja 27 för den är 17,1 cm
    Men enligt S&J så är 27:an bara 16,8 och då skulle jag nog ta 28
    Hmm svårt. Man vill ju gärna ha ett riktigt mått. Min erfarenhet av dom skorna är att dom inte kan vara för stora, då trillar dom av. Jag tog 28 till Milo hajskorna förra året, för det skulle ju stämma med måtten, men icke. Han kan ha dom DENNA våren.
  • Tjollabolla
    molnen skrev 2011-02-25 23:03:41 följande:
    Tjolla -vet du någon shop som kommer ta in dessa ?
    Nej jag vet ju tyvärr inte det, letar med ljus och lykta. Min gissning är att det kommer i ett senare släpp och då tror jag dom flesta tar in det faktiskt...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17