Helle skrev 2011-05-13 08:26:36 följande:
Vår och höst åker vårt dagis/förskola med avdelningarna (1-3 & 3-5) på läger över natt. Ena veckan en avdelning och nästa vecka den andra. Föräldrarna får hjälpa till att skjutsa (ca en halvtimme från där vi bor) och sedan leker dem, grillar och hittar på annat skoj hela dagen, sover över och så får man hjälpa till att hämta nästa dag före lunch. De har gjort så här väldigt många år och barnen älskar det. Första gången man är med så får föräldrarna hämta på kvällen men sen sover de kvar. Denna gång gick det dock inte så bra då för G, men det var troligen tillfälligt då det inte var problem förra gången.
Barnen älskar det och pratar supermycket innan och efter om det och fröknarna tycker det är jättebra för gruppen etc. Jag beundrar att de orkar.
Tjollabolla skrev 2011-05-13 08:21:52 följande:
Åh nej det har jag inte sett, måste kolla!
Åh stackars Liten. Åker dom på läger med dagis?? Har jag nog aldrig varit med om, varkens på alla ställen jag jobbat eller på Milos förskola... Milo hade aldrig fixat det, han är sån mammagris

Finns i BT. Svar ovan på lägerfrågan. Mina barn har inget problem att sova borta, förutom nu då då han blev förkyld.
Spännande! T hade säkert fixat de. Frågan e om jag gjort de... Jag hade svårt att slappna av när vi va på spa, å då sov hon hos mormor... Missförstå mej rätt nu

Dagtid/kvällstid är jag gärna utan henne men nattetid vill jag veta att hon ligger tryggt i en säng nära mej...
Everlonn skrev 2011-05-13 08:27:37 följande:

Det var en intervju med Saade på 4an i morse ,-) Han såg lite finurlig ut och pratade på om att han skulle köra järnet i finalen och då kom jag på att han lät som dig
Finurlig och köra järnet... Ja, de är väll jag på salg då... Jävlar va taggad jag e denna gången!!! Jag har nog dessutom lyckats få igenom 2 salgdagar utan större diskussioner... Vi ska fira Vs mamma den 28e.. jag sa lite försiktigt igår att jag kanske vill åka på salg den dagen. Till svar får jag: - Åk du men jag ska ha bilen