Inlägg från: ChokladMoshin |Visa alla inlägg
  • ChokladMoshin

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Mamma till Simon skrev 2011-01-10 19:03:27 följande:
    ChokladMoshin: Fin shopping och tjej i BT
    Tackar
    Himla söt din tjej i colibri Hjärta

Min tjej kommer vara 8-10 månader i sommar. Vilken stl. skulle ni tagit i body eller kortärmad bodysuit?

Och ni som salgat mycket: Kan man hitta print från vårenkollektion på vårsalgen? I Flick 68.
    Mamma till 4, räcker det nu?
  • ChokladMoshin
    Saraia skrev 2011-01-10 19:07:36 följande:
    velar med ang stl 68 el 74, men köper nog kortärmad body/bodysuit när sommaren närmar sig, vågar inte ännu... bebis e ju rätt stor, har 62 nu
    Tycker också det är svåååårt. Fick hem en body i 68 i colibri idag och den såg inte gigantisk ut men lång.
    Tar kanske 74 för då kan hon ha dom med en långbyxa in på hösten.
    Inte kul att ta 68 och dom är för små i augusti eller så.
  • ChokladMoshin
    SmillaMilla skrev 2011-01-10 19:11:51 följande:
    ChokladMoshinn: Fiiin shopping, men fy vilken min!

Busbellan: Åhh vad fin jackan var! Mycket finare än när man såg den på webshoppen!
    Tackar! Ja, visst e hon knasig hon gör alltid den minen numera på foton.
  • ChokladMoshin
    Saraia skrev 2011-01-10 19:15:36 följande:
    tänkte köpa långärmad body i colibri i stl 68 o sen får jag se om d ev blir en kortärmad längre fram o i vilken stl. tar du 68 i klänning?
    Jag tog både 62 och 68 i klänning till Mini. Hatar för långa klänningar till bebisar,
    Kommer nog flytta hit en i varje storlek så småningom säkert
    Zvartaliljan skrev 2011-01-10 19:32:58 följande:
    Åhh vad skönt!! Blev riktigt orolig där ju *phjuu*
    Posten har krånglat mycket för mig, senaste är en köpare som fick en helt annan grej i sitt paket än det jag skickat, paketet var uppbrutet och ihoptejpat igen med ett visitkortsetui istället för klänningen jag skickat FörvånadFörvånad
    Vad sysslar de med på posten egentligen?? Tyckte att de skulle göra ett julklappsbyte eller?!?
    Mitt paket var uppslitet lite i ena hörnet så lite av overallen stack ut, det satt lite tejp där som halvt lossnat.
    Overallen var dock varken smutsig eller trasig.
    Trist när posten gör så.
    Men åkpåsen/overallen var ju helt underbart gosig, så mycket mjukare än lurvoverallen ju!!!
    Och Liandlosuiten var ju underbar den med, så fina färger.
  • ChokladMoshin
    Saraia skrev 2011-01-10 21:54:17 följande:
    vilken stl skulle ni köpa i lurvoverall för att användas i vår när värsta snön o vintern dragit iväg till bebis född i nov, nu ca 62 cm, e 74 för stort tro?
    Jag funderade på det idag då min 62:a redan är för kort i grenen på min Mini
    Kommer ta en 74:a, gör ju inget om den är för stor, hon ligger ju bara i vagnen.
  • ChokladMoshin
    Buttelina skrev 2011-01-10 23:37:55 följande:
    gillar sånt härlig med busfoto
    Tack
    Zvartaliljan skrev 2011-01-10 23:37:48 följande:
    men GAAAAAHHH!! *giv mig styrka*

Påminn mig när jag blir bebisjuk sen att det räcker med dessa två galna ungar!! Särskilt den sista duracellkaninen som inte har något som helst behov av att ladda batterierna och SOVA!!!
    Sitter och gosar bebis nu och det är allt bra gosigt hur jobbig dan än varit med dom andra
    Saraia skrev 2011-01-10 23:48:10 följande:
    Choklad: vad har du för lurvoverall t mini i vår o vilken stl??? Funderar på party pink el gul i stl 74 att ha typ i mars/april/maj el hur länge behovet finns i vår beroende på väder. Vad tror du om storleken?
    Har både party pink och den gula babe i stl. 62. Vet inte hur jag tänkte för båda är för korta i grenen.
    Köpte ju underbara overall påsen av liljan och kommer köpa en lurvoverall i 74 att ha som reserv.
    Gillar både pink och den gula.
    Ta 74 är mitt tips.
    Zvartaliljan skrev 2011-01-11 00:03:17 följande:
    Jo jag älskar den åkpåsen, mjukare finns inte Hjärta Bara synd de inte gör dom större, hade velat ha en sån till Mateo
    Ja,hur dumt som helst att inte göra en 6-12 månader också ju!!
  • ChokladMoshin
    OsynligtSmåkryp skrev 2011-01-11 08:20:06 följande:
    ChokladMoshin: Vill du bli av med någon lurv i 62 så hojta till!
    Hojt hojt
    Köpte ju en 74:a på LLM rea igår så nu kan jag skiljas från en.
    Inboxar dig sen, ska till sjukhuset med Mini nu.

LLM har även 40% på påslakan seten med fotbollar och katter, vet nån som letade men kommer inte ihåg vem.
  • ChokladMoshin
    Saraia skrev 2011-01-11 10:45:31 följande:
    vilken overall blev det??? velar fortf om vilken färg jag ska ta - party pink el den underbart gift-gula?? har den gula i jacka i stl 74 (tänkt att ha i vår/sommar) men har så många fina mössor som passar till så funderar på den gula overallen i 74 oxå. Party pink kanske ska bli höstoverallen ??!
    Det blev den turkosa med rött på tassarna, Polar tror jag den hette.
    Har ju party pink och den gula nu. Sen har jag lurvjacka i gult, lurvoverall i lila med svart och party pink till nästa höst

Klart du ska passa på att köpa till hösten nu när dom kostar 299:- bara, det var ju så jag gjorde
  • ChokladMoshin
    Zvartaliljan skrev 2011-01-11 11:18:23 följande:
    haha det första du tänker på efter förlossningen Hihi
    Hon är så söööööööt!!! Hjärta
    Precis vad jag tänkte. Vet hon om det är en tjej tänkte jag eftersom mina lurvoveraller är så tjejiga
  • ChokladMoshin
    Saraia skrev 2011-01-11 15:04:51 följande:
    Den turkosa e jättefin! Japp nu köpte jag en gul i stl 74 o en party pink i 86 - borde väl va bra el skulle jag tagit 80? har både jacka o overall i gul 74 nu men den e ju så fin o vårig!
    Lika bra att bunkra
    JAg har helgarderat mig med en overall i 74 som jag ska ha nu.
    Sen 80 & 86 i overaller och 92 baby i lurvjackan
    Saraia skrev 2011-01-11 15:11:32 följande:
    party pink va slut i 86, fick bli en lila i st!
    Bra val!! Den lila är sååå fin, fick tag i penserånis att ha till
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17