Inlägg från: 1 och 1 är 3 |Visa alla inlägg
  • 1 och 1 är 3

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Bellbox skrev 2011-05-15 20:27:17 följande:
    Jag tipsade en vän om salgen som ändå skulle dit i jobbet i nästa vecka (jag har fått höra att salgen startar på onsdag nämligen) men har jag missförstått helt? Är det inte ens släppt vilka datum det är än?
    *lätt förvirrad*
    Inga datum släppta än. Vi TROR onsdag 25e efter förra årets salg men som sagt, ingen vet säkert än.... Nästa vecka är jag dock säker på att det INTE det är. Dom kan ju inte gå ut med informationen två dagar innan...
    080826 - Puma Teolin < truckerfrun.blogspot.com >
  • 1 och 1 är 3
    Lalalong skrev 2011-05-15 20:33:06 följande:
    Nej, inget intresse what so ever... Mäklaren sa att det är många som klickat in sig på annonsen. Men han har inte hört ett ljud. Hade vi bara sett att någon hörde av sig med frågor, eller _någonting_ så hade man kanske vågat vänta bara lite lite till. Men det är helt dött... Ser man på priser i området o.s.v. så ligger det helt rätt och tyvärr kan vi inte gå ner mer heller för då får vi lån kvar på det och det var banken inte speciellt intresserad av. 
    Det ligger i Sösdala, mellan Höör och Hässleholm. Finns på Hemnet. Jag ska erkänna att jag är inte jätteinsatt i hur aktiv mäklaren är. Men han har haft en visning, som ingen anmälde sig till och ingen dök upp på. Iom att vi har hyresgäster som inte varit så där väldigt villiga att öppna dörrarna till sitt hem så ville han inte boka in fler visningar innan någon hört av sig. Det har varit några annonser ute i tidningarna i området o.s.v.

Ang nya hyresgäster så förstår jag att det kan vara ett alternativ, och det låter som att jag dissar alla goda råd jag får. Men det är inte alls det! Det ÄR en bra idé! Men jag vet faktiskt inte om jag orkar med en runda till att leta reda på människor som ska vårda vårt hus och som dessutom ska vår ekonomi i sina händer... För det är tyvärr så nu när Mattias pluggar att vi lever lite på marginalerna och blir inte huslånet betalt så måste vi ta av våra egna pengar och täcka upp, vilket gör att vår egen ekonomi blir lidande, så att säga.
    HUr lite jag än vill flytta dit så är inget värt att hamna i ekonomisk knipa. Inget. Det är också därför vi inte vill vänta längre, utan redan som det är så har två månader som vi får betala huset och lägenheten och det är fullt tillräckligt...

Tack för kramen! Den behövs!!
    Buttelina skrev 2011-05-15 19:39:26 följande:
    men åhh det skulle fanken inte mäklaren kräva på honom säg att han får sälja mer aktivt!!
     Nej... hade vi inte sagt upp dom tror jag att dom hade väntat och då hade vi inte suttit där nu. Är inte nöjd!
    Men du! Säj till dom galma hyresgästerna att säja upp sitt nya boende direkt! Om den hyresvärden inte hittar någon som kan flytta in där så kan ni som mest så med dubbelt i 3 månader, (betala deras nya boende alltså) Så stannar dom i huset som dom igentligen verkar vilja.

Skulle inte de funka?
  • 1 och 1 är 3
    ängeln83 skrev 2011-05-15 20:40:45 följande:
    Ha ha Jag klippte ju mitt lite kortare och i en riktig frisyr för ett tag sen, nu har det växt ut och ser rent ut sagt för jäkligt ut, så jag är i stort behov av en klippning, och en liten stund själv i en frisörstol i LUGN OCH RO är alltid välkommet Hoppas bara barnens farmor kan passa dom en liten stund.
    Jag, eller min man har ju rakat mina sidor var 3dje vecka men resterande är inte klippt på nästan 13 veckor... Det är MYCKE lång tid för mej som annars håller stenhårt på var 6e vecka....
  • 1 och 1 är 3
    Lalalong skrev 2011-05-15 20:46:34 följande:
    Ja, Mattias föreslog det faktiskt till dom. Men dom verkade inte så sugna... Dom är nog rätt sura på oss. Men har vi tur så kanske dom bara spelar svåra eller så. Jag ska be Mattias ta upp det lite med dom igen faktiskt. 
    Ge dom alternativet och skriv ett längre kontrakt... att ni tex inte får lägga ut huset inom ett år.. men att dom då oxå har en längre uppsägningstid OM dom skulle vilja flytta...
  • 1 och 1 är 3
    ängeln83 skrev 2011-05-15 20:48:53 följande:
    Men oj...jag har inte klippt mej sen typ i januari eller nåt Fast det är klart man får klippa sej oftare ju kortare hår man har, jag har (hade) ju lixom halvlångt.
    Ja, med 3 mm på sidorna så hinner de blir lååååångt på 14 veckor... shit, tänk som jag serr ut då
  • 1 och 1 är 3

Tjena brudar!!!

Jag har idag lämnat min bil till en annan man än min egen... duktig mekaniker även han och jag hoppas jag får tillbaka den i morgon ett par cm lägre än den var idag! Här salgfjäskas de för fullt!!!

• 1 och 1 är 3
    WTF skrev 2011-05-17 19:25:30 följande:
    Jag börjar bli väldigt nyfiken på vad det är för bil ni har! 
    En audi a3

Mannen i mitt liv har ett stort motor intresse... Han har byggt om det mesta under sina år.... moppe, beach buggy, ett antal bilar och lastbilen ska vi ju inte ens prata om....

Det var med STOR sorg som hans ganska rejält stylade golf vr6 såldes för att skaffa en v70... När jag sen tyckte den gjort sitt var det en tuff kamp för att få honom att tycka lika. Jag vann En liten audi a3 införskaffades. Alldeles lagom stor till vår lilla familj.

Sen har du kanske hört historian om fälgarna..... Förvånad Men stora fina fälgar och lågprofil däck såg vår bil ut som en cross country DET råder jag bot på ikväll! Eller inte jag, men mitt traderakonto Drömmer
  • 1 och 1 är 3
    WTF skrev 2011-05-17 20:16:46 följande:
    Hörde det med fälgarna, ja, så sänkningen gör nog susen! Vet han om att du gör den eller är det en överraskning?
    Fast fälgen är ju åtgärdad, även dem med hjälp av traderakontot.... Han vet inget än... och dom som känner mej väl förstår HUR jobbigt det har varit att hålla tyst om detta i 3 veckor, SHIT alltså! Jag spricker snart  
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17