Inlägg från: Tjollabolla |Visa alla inlägg
  • Tjollabolla

Visst kan väl Lia ha denna i sommar?? Jag hade laggt ut den till försäljning, men testade... Storlek 62/68 ch det går att dra ner grenen mer om man vill. Inte klokt!
    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lia 12/2 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla

Åhhh ängeln så söt Meja är! Vilken kalufs hon har! Underbart
    Tack för klänningen, testade den innan idag på Lia. SÅåååå fin! Den får nog följa med till fotografen imorgon

• Tjollabolla
    CamillaJ skrev 2011-03-31 17:21:04 följande:
    Tjolla skrev svar till dej här igår kväll men tror du missade det Så vad tror du ? Kan hon ha e 92:a tro? Kan tänka mej att hon är runt 11 kg och ca 76 cm ?! Har beslutsångest för hur jag ska göra..vill inte ha den för tight och inte för lång och inte för stor
    Alltså 92an är ju ganska tight på Lia, men inte FÖR tight. Svårt att säga om den blir det på din tjejja. Jag tror säkert hon kan ha en 92a, men hon kan säkert ha en 98 med för det hade nog Lia med kunnat ha utan problem.
  • Tjollabolla
    solouniko skrev 2011-03-31 15:29:28 följande:
    Åh, hämtade Milla på dagis tidigare. Stackars barn var alldeles blöt i svett. Det är 4 plusgrader och sol ute idag. Hon hade på sig långärmad knappis och velourbyxor, på det hade de tagit på fleecejacka OCH fleecebyxor, vinteroverallen OCH dessutom ett par galonbyxor över  Och tjocka vinterhandskar och mössa med..  Hallå, hur tänker man alltså? {#emotions_dlg.djavulsk}

Hade vi varit hemma hade jag tagit på henne kanske en fleecejacka och skaloverallen max. Fleecebyxor ovanpå velourbyxor och dessutom vinteroverall känns ju verkligen helt onödigt. Och dessa galonisar.. Gaaah! Vill att det ska bli varmare NU så man kan ta hem lite varmare kläder och bara ta dit skaloverallen, annars lär det väl bli såhär x antal ggr nu under våren. Men än sålänge kan ju temperaturen svänga en heldel. ÅH vad jag hoppas att hon kommer in på ur&skur tiill hösten, där borde dom ju ha lite mer vett hoppas jag
    MenGIUUUD vad kläder! Alltså när vi hade -15-20 här satte jag på Milo en tjockare tröja under overallen, annars har han bara haft en vanlig tröja under, vanliga byxor och så overall. Det behövs inte mer. Han har aldrig frusit. För några helger sen var han hos farmor och hon hade dratt på han både fleece och tjocktröja och overall, 6 plusgrader ute! Han var geeeenomsvett! Fattar inte hur folk tänker.
  • Tjollabolla
    Lalalong skrev 2011-04-03 18:47:41 följande:
    Låter kanske galet att tänka på shopping nu... Men hjärnan funkar ju så.. Obestämd

Min morfar dog i fredags. Jag är så glad att vi bestämde oss för att köra på kvällen och inte vänta till efter jobbet på fredagen. Då hade jag inte hunnit träffa honom. Min älskade morfar som jag hade något speciellt band till... Svårt att förklara. Jag älskar min mormor och farmor också (min farfar dog när jag var liten) men det var nåt med min morfar... Och det är väl som mormor sa när hon såg att jag hade kommit upp "Ja, du har alltid varit morfars flicka". När Alva döptes i april förra året så tvekade han länge på om han skulle orka den låna tågresan men bestämde sig för att komma. Låter kanske elakt för andra barnbarns öron, men jag är rätt säker på att ingen mer än jag vet att mormor då sa att hade det varit någon av dom andra barnbarnens barn som skulle döpas så hade han inte åkt... Vet inte varför jag dravvlar på.. Spelar ju ingen roll. Men min morfar betydde i alla fall oerhört extremt mycket för mig. 
    Jag har inte träffat honom sen min operation i oktober, det har varit så sjukt mycket annat både i deras och i mitt liv. När han såg att jag var där så sa han "Är det Johanna? Vad smal du är". På något jävla ytligt sätt så kändes det sååå skönt att han fick se hur bra jag mår nu... Och att jag var där för honom när han var dålig.

Nu ska det tänkas på begravning. Och det är här shoppingen kommer in. Jag skulle önska att tjejerna kunde ha molnklänningar från MeAndI. Dom med det rosa bandet i midjan! Barn ska ju inte vara sorgklädda på begravning. Men det känns också konstigt att klä dom i alldeles för färgsprakande kläder. Om ni förstår hur jag menar. Klara hade molnklänningen när Mattias pappa begravdes för 2 år sedan och hon var så fin! Inte sorgeklädd, men ändå med mjuka färger och symbolik i molnen.
    Men jag vet ju inte om jag får tag på dom klänningarna, så jag måste ha någon backup. Har ni några tips? Något fint och uppklätt, men inte för "over the top". Det är lite nya marker för min del det, eftersom jag oftast inte tycker att uppklätt men diskret är så fint...
    Helst något som dom båda kan ha samma av... Alva har storlek 80 och Klara 98/104 lite beroende på..  
    Fy vad sorgligt Johanna... Sitter med tårar i ögonen o tänker på min egen mormor som lämnade oss precis innan Milo kom till världen... Massa kramar till dig!
    Kan tyvärr inte hjälpa dig med klänningarna, mer än att hålla utkik...
  • Tjollabolla

Hejsan! En till som är hemma... Lia är dålig igen, maginfluensa. Hon har inte kräkr sen igår, men nu har hon hög feber igen o bara sitter. Igår stod hon inte på benen en sekund, bara satt i knäet :(

• Tjollabolla

Vet inte om jag frågat innan, men har iaf glömt svaret Den gula nova star tunikan, är den oxå väldigt stor i storlek? Funderar på om Lia kan ha 80/86 i den... det fanns väl inte mindre?

• Tjollabolla

Tack alla! Såg ju precis med att den finns i 68/74. Frågan är vilken storlek man ska ha då... Hmmmm! Lia är väl ca 77 lång kanske och väger runt 9,5. Kanske 80/86 blir alldeles för stort då? Hon har blivit så tunn efter alla sjukor

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17