Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

SmillaMilla skrev 2011-02-22 20:28:04 följande:
    Nu är jag ot igen

Mina känslor går upp och ner just nu o vet inte riktigt vad jag skall känna. Känner lättnad, iriitation, besviken ja allt....

Hur stora är oddsen att en och samma familj kan drabbas av helt galna allergier? Mjölkallergi, köldallergi och nu i dag fick vi redan på att vi även har hudceliaki i huset.  Gahhhh blääääää....

tur att anton inte har kvar alla sina allergier (som försvann för något år sedan): mjölk, ägg, soja, nötter...
     Vad är hudceliaki? Eksem av något slag?
  • Duntoffla
    WTF skrev 2011-02-22 20:40:37 följande:
    Oj jädrans vad snygg den var på, och jag som ääälskar brunt! Fast på ungen vill jag egentligen ha lite mer färglatt men denna var ju himla fin alltså...
    Den finns ju i andra färger också. En superfin ljuslila bland annat. Och grön och blå (fanns det då i alla fall) Men den bruna är så fin med Katvigs ränder. 

• Duntoffla
    SmillaMilla skrev 2011-02-22 20:43:48 följande:
    Ja kliande blåsor på armbågar, knä och rumpa (även rygg här) som orsakas av celiaki (glutenintolerans). Samt celiaki symptom.
    Ok då är jag med. Usch då! Är det Svea?

Suck , vad trött jag blir. Skickade igår ett par shorts till en köpare på Tradera. Fick positivt omdöme men denne hade skrivit att det var en fläck som inte nämndes i annonsen. Varför mailar man inte först innan man skriver omdömet om man inte är nöjd? jag brukar syna plaggen noga men jag är ju inte mer än mänsklig och kan missa. 
  • Duntoffla
    jompa skrev 2011-02-22 20:49:11 följande:
    Den är så underbar den där bruna.
    Du vad lik Lea är sin pappa Noel är lik båda er på något vis men hon är allt pappas flicka.
    Haha...vad lustigt! Alla andra säger precis tvärtom. Hon är jättelik mig som liten medan Noel var en avbild av sin pappa när han (Noel) var liten. Jag kan inte alls se Andreas i henne. Man ser väl olika saker helt enkelt
  • Duntoffla
    Kristyr skrev 2011-02-22 20:53:11 följande:
    ja, det är supertrist. Så har jag med fått en gång...
    Ja man gör ju sitt bästa med att kolla och jag brukar nog snarare göra ner plaggen än tvärtom. Fick så en gång förut ang att plagget såg urtvättat ut (var en POP velourklänning med vit bakgrund och bakgrunden syntes vilken den gör lätt på sån velour. Klänningen var knappt använd). Jag och köparen redde upp det och jag mailade Tradera om att plocka bort omdömet men inget har ännu hänt och det är ett par månader sen nu.
    jompa skrev 2011-02-22 20:56:35 följande:
    Hahahahaha det kanske är jag som är blind
    Men jag tycker verkligen att hon är jättelik sin pappa. Nu har ju jag inte träffat honom så jättemånga gånger då så jag kanske minns helt fel
    Jag får nog visa dig en bild på A vid tillfälle  

• Duntoffla
    Tjollabolla skrev 2011-02-23 07:44:37 följande:
    Godmorgon!

Äntligen fått sova lite inatt, ja, efter 2 iaf då vi flyttade in hennes säng i vårt rum igen.

Solouniko; Så fin Milla i den gula tunikan! Vad har hon för storlek? Jag måste ha den åt Lia.
    God morgon! Skönt att du fått lite sömn. Här bjöd Lea på en hel natts sömn för mamman :-9 Tack för det! Ja, eller jag var bara uppe och stoppade i nappen några gånger men inget ätande i alla fall.

WTF- Baby anorakerna från MAT har dragkedja i ryggen. Det kan du ju hälsa mannen  
  • Duntoffla

Undrar om jag först nu riktigt förstår suitsens "storhet" *bättre sent än aldrig* Till Noel hade jag inte så många suits när han var så liten som Lea utan mer efter något år. Nu inser jag att det är så praktiskt och har mycket färre bodies än med Noel.  Att det ska ta flera år att inse det...

• Duntoffla
    Tjollabolla skrev 2011-02-23 10:16:54 följande:
    Åhh suit är det BÄSTA plagget. Lia har inte många bodys och den enda som används är egentligen rådjursbodyn från Molo, mest för att den är SÅÅ snygg med dom cerice/svarta muddbyxorna. Annars är det suit som gäller eller klänning/leggings.

Hittade en lilarandig Molo suit i 74 som blivit bortglömd, helt ny. Bara säger det Tofflan
    Ja, det är ju smidigt och med tanke på att det är tröja och byxa i ett så känns det ju inte lika dyrt när man köper dem *bra logik*  Jag gillar dock bodys ur byta-blöja-synpunkt.

Jaså du? En lila randig suit? Har en STOR 68 här hemma
    ChokladMoshin skrev 2011-02-23 10:19:41 följande:
    När jag upptäckte Molo för ca 2 år sen så var ju min tjej 1 år och han inte ha så många suits. Var mest bökigt på henne då hon ville vara utan blöja hela tiden.
    Men nu har Mini massor med kläder men jag använder enbart suits, hade body å byxa på henne en dag och höll på att bli tokig.
    Byssorna hasade ner över foten och krångligt vid blöjbyte, näe säger som SMultron: Suits rules!!
    Och jag gillar just bodys vid blöjbyte. Fast iofs inte att det är en byxa över.

• Duntoffla
    Tjollabolla skrev 2011-02-23 10:39:07 följande:
    Guud så smart jag var när jag sa att Milo ville ha Toy Story påslakanset när han fyllde år... Det är ju inte så att han vill lägga i safaripåslakanen nu! *GRR på mig själv!*
    "Nej mamma, inte idag. Det är ju vinter nu."

Jahopps Dom har förklaringar till allt dom små liven!
    Haha...ibland ångrar man sina uttalanden. 

Nu är det dags för lite lunch för Lea och sen promenad ute i solskenet och kylan

CU 
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17