Inlägg från: Lilla Ego 07 |Visa alla inlägg
  • Lilla Ego 07

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Smultronhjärta skrev 2010-08-16 15:48:00 följande:
    Kikar in med en liten påminnelseSolig
    www.husmanhagbergtavling.se/index.php?page=ga...
    Å jag har glömt att göra det flera dagar nu! Ska rösta från alla datorer nu i dagarna iaf
  • Lilla Ego 07
    Lalalong skrev 2010-08-18 22:29:15 följande:
    Har dryftat detta med overall till en liten ettåring som ska gå på förskola, och därmed behöver något vettigt och mer riktig overall än bara en lurv. Har fått bra tips också, det tackar jag för!

Men alltså, vad tror ni? Den kommer inte behövas förrän i slutet av januari. Vågar man vänta? Jag tvekar inte på strl längre, det lär vara 74 om det är normala storlekar. Så för den sakens skull skulle jag ju kunna köpa en nu. Men det lockar så klart att vänta till REA, eftersom jag faktiskt inte behöver den riktigt ännu. Men tänk om allt är slut! Vad tusan gör man då??
    Tror ni man i så fall kan ta en skaloverall (ska köpas i höst), och ha underställ och lurvfleece under? Räcker det en vanlig vinterdag, rent temperaturmässigt menar jag då?
    Jag skulle definitivt vänta. Stl 74 känns väl inte som den mest populära storleken heller ju så finns nog stora chanser att få tag i en på lite rea iaf. Är ju många shoppar som har molo overaller och finns alltid nån man kan fynda en på iaf 30procents rea
  • Lilla Ego 07
    Lalalong skrev 2010-08-18 22:37:48 följande:
    Jag tror det blir en po.p skaloverall, men det är ju bra kläder så... Kan man köra ett ullunderställ och en fleeceoverall under så kan det kanske funka.
    Molo tror jag inte det blir till lilla... har fått lite tips om Mini-A-Ture, och det lockar. Jag känner att det är väldigt viktigt att overallen till lillan är smidig och lätt att röra sig i. Om hon kan gå, så har hon med största sannolikhet precis lärt sig det och jag vill inte att hon ska stå stilla som en liten michelingubbe på gården och inte kunna upptäcka omgivningarna. När jag fick tipset så sas det att MAT var smidiga och så. Fick hem stora tjejens MOLO idag, och den är helt underbar, och den är säkert smidig den också, men har snöat in lite på MAT till lillan nu
    Men ja, jag gör nog så att jag ha is i magen och väntar.
    På ett eller annat sätt ska det nog lösa sig.
    Har mer ångest över skodon egentligen... Har en tendens att se problem innan de uppstår, och nu har jag börjat inbilla mig att det kommer vara jättesvårt att hitta gummistövlar och bra vinterskor i strl 17-18... Hoppas inte.
    Om du vill ha en skaloverall så har jag två st ny här i stl 80 som ska användas snart till min lilla tänkte jag. Får se om de är stora el ej men den katvig jag har ser inte så stor ut iafGlad så en sån kan du ju ärva efter mig isfFlört Har även ett par gummistövlar i stl 18 här som behöver flytta typ nu så då är det problemet löst ocksåFlört Kan ev ha ett par kavat stl 19 också, har lånat ut dem men ska försöka få tillbaka dem så då har du ju inte så många problem längre kvarGlad
  • Lilla Ego 07
    Stormis skrev 2010-08-18 22:44:51 följande:
    Fanns "massor" av stl 80 i vintras på halva priset om man inte är jättenoga med just en enstaka färg. Så de små stl tycker jag absolut du kan vänta med.
    Yes jag fyndade en lila molo i 80 för 600kr bara på en shop och en 110 blå till sonen för samma prisGlad
  • Lilla Ego 07
    Busbellan skrev 2010-08-18 22:46:46 följande:
    Åh, ingen som kan tycka nåt här, vet ju inte själv vad jag tycker ju
    Riktigt snygg tycker jag iafGlad
  • Lilla Ego 07
    Lalalong skrev 2010-08-18 22:49:48 följande:
    Haha, vad underbart!! {#emotions_dlg.flower}

80 låter stort, men om jag får tag på en overall i 74 så ska ju inte skaloverallen användas förrän lite längre fram, och är 80an då dessutom lite mindre i strl så skulle det ju verkligen kunna funka! Så säg till när den ska flytta vidare!
    Och stövlar i strl 18 är också kanooon!! Det kommer nog vara stort, men inte så stort att det inte går! Så det är skitbra.
    Ska kolla båda overallerna, en är en sån där fin katvig i rött o vitt och en är en polarn grön, polarn brukar ju vara stora så jag kan tänka mig att den passar till våren med men katvigen är säkerligen för liten så den behöver nog flytta längre fram runt vinternGlad Stövlarna är små  och nätta så de kommer säkert att funka
  • Lilla Ego 07
    lillronya skrev 2010-08-18 23:43:23 följande:
    JAg har köpt en sån till Emilio. Jättefin!
    Men vår är i 110 så den får vänta lite.
    Åh hoppas inte den är för liten nu bara. E är ju rätt lång men han kan ju ha sina 104 från förra hösten fortfarande. Men i de nya jag köpt så är de 110.

Insåg nu att jag har 5 lurvar till honom och 3 av dem är blåa...lite trist kanske... iofs olika blå men ändåGlad

Lillan den stackaren har bara 1 lurvoverall och 1 jacka
  • Lilla Ego 07
    lillronya skrev 2010-08-18 23:54:29 följande:
    Vi kan ju byta om du vill? Vår är helt ny.

Nu är det sängdags här.
    Ha det bra tjejer!
    Ja de kanske inte vore en dum idéGlad Kan ju se när den kommer  här  hur stor den är.
    Iofs så får vi ju betala frakt för den men ändå, inte alls dumt kanske
  • Lilla Ego 07

Ängel. Kommer inte in på ditt konto så jag skriver här istället.

Har du fått mössan idag, och isf passade den?

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17