Inlägg från: ängeln83 |Visa alla inlägg
  • ängeln83

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Zvartaliljan skrev 2010-09-12 10:22:46 följande:
    ja verkligen toppenpris för den fiiiina Hjärta kommer bli toksnygg på Mateo Solig
    Verkligen Den dära är super fin, o fina stjärnorna i luvan, så synd att dom tog bort det.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    CamillaJ skrev 2010-09-12 10:48:37 följande:
    Ängeln vart köpte du klänningen (kikkid) ??
    Babyshop
    Testade den på Meja innan och den är verkligen liiiiiten, framför allt tajt, knappt att jag fick på henne den och då är hon ju inte ens speciellt tjock.
    Lägger upp en bild ikväll.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    Lalalong skrev 2010-09-12 16:22:00 följande:
    Vad tog du för strl då och hur lång är Meja?
    (du har kanske redan skrivit strl.. ledsen för upprepning i så fall).

Jag hade ju bud på Matadorkids idag, tyvärr fanns inte Molo rådjuren som jag ville ha och jag kunde inte klydda i telefon med att besrkiva andra saker hon kunde titta efter.
    Men en kik-kidklänning blev det. Jag tog strl 80 för att vara helt helt säker på att det inte skulle bli för litet direkt! Men jag hoppas ju lite samtidigt att den inte är tokstor heller... Det ska ju inte dröja ett halvår innan hon kan ha den helst.

Hon är någonstans kring 66-68 cm..
    Jag tog 80 till Meja som är 74 cm. Den var perfekt i längden, precis som en klänning ska vara men oj så tajt Dessutom har hon ju ganska så stort huvud så den var svår att få på, likadant med ärmarna, vid vrida o ha mej innan jag fick på den. Känns knappt som om hon kommer kunna ha den på sitt 1 års kalas om 1½ månad, det får nog bli användning direkt.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83

Godkväll
    Äääääntligen somnade envisa Liam Nää mamma jag är inte trött *gäsp*, jag kan inte sova *gäsp* Till slut "hotade" jag med att vi inte kan gå till ÖF om han inte somnar snart och då gick det 1 minut sen sov han

Blev en liten shopping runda idag med, behärskade mej ganska så bra, Meja fick jeans leggings och en tunika från Kappahl och Liam fick dom blå mysbrallorna och matchande röd tröja från Lindex.

NUUUUU ska jag lägga upp bilden på Meja i Kik Kid:en

★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    Kristyr skrev 2010-09-12 20:17:53 följande:
    Ängel> Vad fin!

Skulle vara kul att veta hur ärmarna är jmf med moloklänning.

Borde ju ta en 74a men det är svårt.. hon kan ju ha blivit 68 lång i okt när den ska användas...

Blir det bra om man viker upp längst ner på ärmarna? Villn inte ha den förstor men skulle denråka bli det skulle det se galet ut då... *hmm*
    Ja den är verkligen helt underbar, nästan sådär fin så man knappt vågar använda den
    Har ju tyvärr ingen långärmad Molo, men jag kan mäta klänningen imorgon om du vill?

Ja det funkar kanon att vika upp ärmarna, den har ju mudd där. Denna var lite lång i ärmarna på Meja men det gjorde inget eftersom den var så tajt så åkte den knappt ner över händerna ändå.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    Kristyr skrev 2010-09-12 20:32:55 följande:
    ja mät gärna innerarmslängden så kan jag jmf med den 62/68 molo som finns hemma Längden gör inget den åker endå upp när man håller henne eller hon ligger/sitter..
    Fixar det imorgon, klänningen är i lättväckta Mejas rum
    Ja just när dom är små så gör det ju inget om den är för lång, likadant när dom kryper och så, jag måste lägga upp klänningarna på rumpan när Meja ger sej iväg, annars kryper hon in i dom
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    CamillaJ skrev 2010-09-12 20:51:28 följande:
    Åh! In looooove ..så fin KikKid klänning på sötistjejen !! Fint Ängeln.. måste ha! Vad ska jag ta för storlek hm ska på mätning & vägning nästa vecka liksom. Hm...
    men hm vad kan hon väga nämre 8 kg nu iaf ... hmm kanske 66 cm.. ska jag ta 74 el? Vad tror du ängeln?

Tack Ja den är tok fin, o ännu finare irl, älskar både färgen och passformen.
    Alltså jag tror nästan du kan ta storlek 80, Meja väger ju 8,5 kg och den var ju tajt på henne, visserligen lite längre men som sagt så gör det ju inget om klänningarna är lite långa när dom är små.

★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    Tjollabolla skrev 2010-09-12 21:16:55 följande:
    Har du sett en lila 74a nånstans???

Åhh det ser ju nästan ut som att Lia skulle kunna ha en 80a med! Hon väger 8 kg och är 68 lång...
    Finns den lila ens i mindre än 80? Har bara sett röd.

Alltså jag tror nog Lia kan ha 80 också, hon väger ju nästan lika mycket som Meja och jag tror inte jag hade kunnat få ner Meja i en 74:a, tyckte den var nog så tajt i 80
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    Busbellan skrev 2010-09-12 21:38:13 följande:
    Finns den röda i mindre än 80? Trodde bara de fanns från storlek 80
    Matador har den röda från storlek 62.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    Tjollabolla skrev 2010-09-12 21:41:31 följande:
    Nej det var det jag undrade. Tror inte den finns i mindre, inte vad jag sett iaf...
    Ja hon kan nog ha 80... Den blir väl som ett nattlinne bara
    Naeh, har spanat runt och jag hittar bara 80 som minst, annars kan du ju köpa den röda, finns från storlek 62

Mja...lite lång blir den kanske, Mejas gick till knäna ungefär.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17