Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Smultronhjärta skrev 2011-03-16 12:10:40 följande:
    Tänkte precis tipsa om samma

Trillade själv ditTungan ute
    Jag med
  • Duntoffla
    Tjollabolla skrev 2011-03-16 12:20:45 följande:
    Ny rabattkod på funkybaby, 40% på allt med kod funkybaby. Synd att jag aldrig hittar ngt där! Förstår inte hur dom kan ha så mycket rabatt hela tiden.
    Nej, det kan ju inte vara så lönsamt. Jag lyckade hitta lite Katvigränder och en Småfolktröja
  • Duntoffla

God eftermiddag!

Vilka fina barn och kläder i BT! Hjärta
    Här verkar äntligen sjukstugan vara över med lite piggare barn. Snorigt är det dock men det är ett konstant läge just nu.

• Duntoffla
    Buttelina skrev 2011-03-17 16:13:27 följande:

uuuunderbar modell tycker jag!!!
    Åh fina Isabel!
    1 och 1 är 3 skrev 2011-03-17 16:29:39 följande:
    Hej tjejer!

Allt lugnt här inne?

Jag sitter och mumsar nybakt kanelbulle
    Mums!

• Duntoffla
    Busbellan skrev 2011-03-17 22:33:02 följande:
    Funderar lite på vad det är med Ella egentligen
    Hon har ju haft feber ett par dagar och ont i halsen, inget konstigt alltså. Det jag reagerar på är att hon är alldeles grötig i rösten, det har hon aldrig blivit vid halsont innan.
    Jag kommer ihåg att jag blev precis sån i rösten när jag haft mina halsbölder, men det tror jag inte det är
    Det kommer ju från halsfluss och jag tycker man brukar se ganska tydligt på de vita prickarna om det är halsfluss, men det har hon inga, utan bara den där grötiga rösten.

Läste på nån vårdsida att man bör söka läkare bl.a om barnet vid halsont blir grötig i rösten, men varför då? Nån som har koll?

Febern går upp och ner för fullt. Hade knappt någon i natt eller idag på fm, men sen kom det i em och nu är hon åter igen feberfri.
    Är ju lite jobbigt att det är fredag imorgon, ska man söka läkare så är det ju klart skönt att göra det imorgon  och slippa jouren i helgen
    Så där har jag också låtit vid halsfluss fast även vid "vanligt" halsont.
    Tjollabolla skrev 2011-03-18 07:56:11 följande:
    Godmorgon! Vem f*n beställde denna snön?!?! Blir tooooooooookig!!!

Har funderat på vad ungarna ska ha på sig när dom fotas... Om Lia har colibri, tror ni det funkar med Katvigs nya aqua/blue på Milo? Det borde väl bli okej? Hade ju tänkt lila/vit men den vill ha INTE ta på sig. Han har börjat rata allt rosa och nu börjar det tydligen bli lila med, han som är såå fin i lila
     Har ni fått mer snö? Hoppas att den inte kommer hit men det är väl inte så troligt att vi klarar oss...

Jag tror absolut att Colibri/ aqua/blue funkar tillsammans. Vad är det för fotografering?  
  • Duntoffla
    Kristyr skrev 2011-03-18 09:30:24 följande:
    Snön ska komma vid lunch....Obestämd
    men ihelgen ska det vara soooool och plusgrader så den lär förvinna ganska fort igen..
    Neeej! Jag hade ju tänkt ta kidsen på en promenad i hamnen, mata änder, kolla på Poppen och fika. 
    Tjollabolla skrev 2011-03-18 09:42:25 följande:
    Ska till fotografen med Lia på 1års fotografering och tänkte ta nåt syskonkort med Det borde ju funka ihop utan att det ser dumt ut tycker jag!

Sen är ju frågan var man mer ska ta med för ombyten till LiaFia Han ville att vi skulle ha med en 3-4 ombyten! Colibriklänningen är ju given, men mer då? Funderar på en gul/rosa katvig t-shirt, leggings och kjol kanske? Nåt mer... Hmm.
    Aha, kul!

Ja, gul/rosa är ju såå fina. Någon mer klänning också kanske? 
  • Duntoffla
    Mamma till Simon skrev 2011-03-19 07:14:52 följande:
    God morgon!

Nån mer än jag som drog nitlotten idag?
    Jag... 05.20 *gääsp*
    lillronya skrev 2011-03-19 08:43:07 följande:
    Godmorgon!
    Här var det nog alla som drog nitlott.

Mannen startade tvn till småttarna utan att titta på klockan först. Det är liksom morgonsignalen för de. Så när jag vaknade efter stund och insåg att kl då var 5.30 gick de ju inte med på att sova igen.
    Dessutom ville hunden ut och den nitlotten drog jag.
    Så här är det snart middag

• Duntoffla
    Ocikatten skrev 2011-03-19 09:14:08 följande:
    Mmm... Marcus har hostat och haft ont i öronen i natt, så vi gick upp vid halv sex efter att ha försökt somna om en halvtimma.
    Alla hostar o snörvlar i familjen så det får bli en lugn hemma-helg för oss!

"Skönt" att höra att ni andra har det lika jäkligt!

PS: Än en gång FÖRLÅT lillronya att jag behöll skorna!! ObestämdHjärta
    Usch då! Krya på sig till hela familjen! Hjärta
  • Duntoffla

God morgon!

Sitter här en liten stund innan det är dags att städa huset Kräks 

Någon som har Popcornsuiten med rosa kantband? Jag råkade visst klicka hem en sån igår på Annacills rabatterbjudande.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17