Busbellan skrev 2011-03-17 22:33:02 följande:
Funderar lite på vad det är med Ella egentligen
Hon har ju haft feber ett par dagar och ont i halsen, inget konstigt alltså. Det jag reagerar på är att hon är alldeles grötig i rösten, det har hon aldrig blivit vid halsont innan.
Jag kommer ihåg att jag blev precis sån i rösten när jag haft mina halsbölder, men det tror jag inte det är
Det kommer ju från halsfluss och jag tycker man brukar se ganska tydligt på de vita prickarna om det är halsfluss, men det har hon inga, utan bara den där grötiga rösten.
Läste på nån vårdsida att man bör söka läkare bl.a om barnet vid halsont blir grötig i rösten, men varför då? Nån som har koll?
Febern går upp och ner för fullt. Hade knappt någon i natt eller idag på fm, men sen kom det i em och nu är hon åter igen feberfri.
Är ju lite jobbigt att det är fredag imorgon, ska man söka läkare så är det ju klart skönt att göra det imorgon och slippa jouren i helgen

Så där har jag också låtit vid halsfluss fast även vid "vanligt" halsont.
Tjollabolla skrev 2011-03-18 07:56:11 följande:
Godmorgon! Vem f*n beställde denna snön?!?! Blir tooooooooookig!!!
Har funderat på vad ungarna ska ha på sig när dom fotas... Om Lia har colibri, tror ni det funkar med Katvigs nya aqua/blue på Milo? Det borde väl bli okej? Hade ju tänkt lila/vit men den vill ha INTE ta på sig. Han har börjat rata allt rosa och nu börjar det tydligen bli lila med, han som är såå fin i lila

Har ni fått mer snö?

Hoppas att den inte kommer hit men det är väl inte så troligt att vi klarar oss...
Jag tror absolut att Colibri/ aqua/blue funkar tillsammans. Vad är det för fotografering?